MZK zgłoszone do instytucji centralnych
Pod koniec stycznia podczas sesji nadzwyczajnej Rady Miasta, poświęconej sprawom komunikacji, Janusz Tarasiewicz zapowiedział, że sprawa zostanie zgłoszona poważnym instytucjom kontrolnym.
Minął miesiąc od deklaracji Janusza Tarasiewicza, że nada dalszy bieg sprawie komunikacji. Zapytany o to, czy podjął jakieś kroki powiedział, że jest konsekwentny i dotrzymuje danego słowa.
- Tak, jak zapowiadałem wniosek w sprawie komunikacji został złożony do poważnych instytucji centralnych, których nazw nie mogę ujawnić. Podpisało się pod nim oprócz mnie kilka osób. Mogę jeszcze dodać, że sprawa dotyczy tego, co działo się z komunikacją, począwszy od 2013 roku - wyjaśnił Tarasiewicz.
Podczas sesji nadzwyczajnej poświęconej sprawom komunikacji duże kontrowersje wzbudzała kwestia przetargów na usługi komunikacyjne. Dotyczyło to postępowań z udziałem firmy Warbus w roku 2015 oraz wcześniejszych.
Komentarze
86 komentarzy
Stachu na szefa MZK za Lanusznego.
Wyłuska pieniądze od gmin to ich stać. Bardzo Lubiany ma swoje sposoby on to potrafi, wiele lat praktykował i się udawało.
A Pan Bardzo Lubiany, ten od braku \'\'WOLI POLITYCZNEJ\", już się wywczasował i nierobom 13 wypłacił.
..., a po ile wam Lanuszny wypłacił? Pracuje już czy jeszcze wczasuje?
Dostalismy 13 w mzk a wy dalej zbieracie opony i straszycie jak korea polnocna swoimi \"atomowkami\".
Jakiego rodzaju alternatywę, ty proponujesz? Tylko konkretnie bo w przeciwnym wypadku twoje wywody to pusty slogan, w stylu\"wszystko dla ludzi pracy\", itp.
Adam ale koszty zanieczyszczenia powietrza w wyniku spalania jastrzębskiego węgla ponosi cały kraj a kopalnie zamiast być z tego powodu obciążone stosownym podatkiem na rzecz walki ze smogiem to są jeszcze dotowane. Taka sytuacja pod względem funkcjonowania kopalni jest idealna dla Jastrzębia. I trzeba to wykorzystać. Nie można wszystkiego na bieżąco przejadać jak się ma tak uprzywilejowaną pozycję.
Inwestujcie w przedsiębiorczość wzorem ZEA gdzie petrodolary zamieniane są na turystykę oraz linie lotnicze. Nie bierzcie przykładu z Rosji gdzie cała kasa z gazu i ropy idzie na prężenie muskułów oraz na dobra luksusowe dla dygnitarzy
Zrozumcie wreszcie że era węgla niedługo się skończy i potrzebna jest alternatywa od zaraz ponieważ wszystko wymaga czasu
DAMIAN pokazał się w pracy?
Fantazja to dodatnia cecha, bliźniak ma jej w nadmiarze. Ale życie ukazuje, że \"łaska pańska na pstrym koniu jeździ\" Liczę, że bliźniaczek to przeczyta lub ktoś mu doniesie.
A kto to jest radny Andrzej Matusiak? Czy to ten sam osobnik, który ochoczo zamieszczał na swoim profilu fb nagrania z restauracji \"SOWA i PRZYJACIELE\", \"punktując\" patologię w Polsce, a jak go nagrano w GSM to oskarżał za nielegalne dokonanie nagrań i zgłaszał to do organów ścigania? Cóż..., nic to... Kali to może, ale jak Kalemu krowa za...lić\", to zło...
A co na to wszystko powie pewien wicek prezesowski, który wymawia na słowa pewnych braci: \"TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, Tak, etc...\"?
Po jaką cholerę mamy taczki na zajezdni? Przecież Matusiak lobbował za powrotem do MZK i nasze problemy się od tego zaczęły. Czy do cholery mało mamy kierowców w PKM, żeby tego osobnika i jego klakier wicka wywieźć na karach? Sam się tego podejmę jak nie ma ludzisk z jajami!
Zgadnijcie kto \"gościł\" w piątek w PKM? Kto mówił i śpiewał starą wyświechtaną nutą, że będą mieli prezydenta Łukasza Kaszę i większość w następnej kadencji rady miasta naszego? Że wtedy pomogą skutecznie PKM.
Już czapka pestek po śliwkach i na dodatek robaczywych jak zwykle. Do tej pory po PKM nawet śladu nie będzie, ale liczy się elektorat jednorazowego użytku na potrzeby chorych ludzi.
Trzeba przyznać, że p.Tarasiewicz wzbudził lawinę obaw wśród decydentów. Jego wypowiedź: \"Tak, jak zapowiadałem wniosek w sprawie komunikacji został złożony do poważnych instytucji centralnych, których nazw nie mogę ujawnić. Podpisało się pod nim oprócz mnie kilka osób. Mogę jeszcze dodać, że sprawa dotyczy tego, co działo się z komunikacją, począwszy od 2013 roku\", wzbudziła co najmniej niepokój wśród wielu osób. Najbardziej rozległe są spekulacje co do instytucji, do której Tarasiewicz mógł ewentualnie takie doniesienie złożyć.
Najzabawniejszy jest pewien bliźniak, który stwierdził, że mają kandydata na prezydenta i będą mieć większość w przyszłej radzie miejskiej i wtedy pomogą PKM-owi. A \"pewien\" Damian jak bezwolny klakier braci twierdzi, że z tym doniesieniem Tarasiewicz blefuje, a bliźniak mu wtóruje, że Tarasiewicz złożył już wiele doniesień i nic z tego nie wynikło.
Przecież to kpina w żywe oczy ze strony krawaciarzy radnych.
Zmienić cenę biletów na linii E3, mieszkaniec Wodzisławia za dojazd do Rybnika płaci za bilet 4,2 ulgowy 2,1
mieszkaniec Jastrzębia 8,4 i ulgowy 4,2.
Wodzisław nie jest w MZK i do wszystkich biletów jest dotacja z gminy między innymi Jastrzębia Zdroju.
Największy ruch pasażerów jest między Wodzisławiem i Rybnikiem
Wprowadzić dla wszystkich 8,4 lub 4,2 normalny
Ceny biletów u kierowcy
Wegiel jest wydobywany w Jastrzebiu i kopalnie znajdujące się w Jastrzebiu płacą podatki do Jastrzebskiej kasy PKM jest firma z Jastrzębia i podatki tez sa płacone do Jastrzebskiej kasy Warbus odprowadza podatki poza miasto Jastrzebie płaci zasiłek dla bezrobotnych swoim mieszkańcom z własnego budżetu nie z Warszawskiego
Są deklaracje i wyłącznie deklaracje. Nawet nie rozpoczęto nic wyjaśniać, a gdzie tam kwestia \"woli politycznej\".
Ciekawe czy wyjasnione zostanie czyja wola polityczna doprowadzila PKM do tej sytuacji
Jestem pod wrazeniem determinacji pana Tarasiewicza Mam nadzieje ze nasze władze zainteresują sie problemem
Adam. tym tokiem rozumowania podatki za wydobycie węgla powinny spływać do gmin gdzie ten węgiel jest spalany a nie do Jastrzębia. A Jastrzębie jest tak \"przedsiębiorcze\" że bez wydobycia można zamknąć miasto i zgasić światło
Kto niby ma kogokolwiek powiadamiać jak wszyscy zainteresowani śpią?
1.NIK, żeby skontrolować dany podmiot musi taką kontrolę mieć ujętą w planie kontroli na dny rok, podobnie jak z budżetem, np. w samorządzie.
Kilkanaście lat wstecz w NIK istniał tzw. Departament Kontroli Doraźnych, ale zlikwidowano go, tłumacząc to \"oszczędnościami\". Tak naprawdę chodziło, by nie było kontroli \"z doskoku\". Stało się to w okresie tzw. \"prywatyzacji\" gospodarki.
2. NIK nie kieruje do organów ścigania stwierdzonych nieprawidłowości, nawet gdy te są poważne.
Wyniki kontroli w postaci wniosków, kierowane są do kontrolowanego, w celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości.
3. Skuteczniejszą kontrolą jest kontrola, np. samorządu poprzez kontrolę Komisji Rewizyjnej Rady Miasta, w zakresie udzielanych dotacji przez gminę. O tym często mówi Tarasiewicz.
Żeby taką kontrolę skutecznie przeprowadzić, potrzebna jest \"wola polityczna\", minimum wiedzy i chęci.
4. Najskuteczniejszą zatem formą byłoby zgłoszenie do KONKRETNYCH organów ścigania.
5. Na dziś nie wiemy, która z instytucji została powiadomiona i o jaki ewentualnie \"obszar nieprawidłowości\" chodzi. Poczekajmy, zobaczymy...
Dziwi to ze nikt nie powiadomił NIK czyzby władze nie interesowały siena co trwoni pieniadze MZK
Podatki powinny spływac do budzetu naszego miasta a nie do Warszawy
panie Tarasiewicz brawo za wytrwałość
Ty nim jesteś: uśmiechnięty , witasz się zawsze i ze wszystkimi, dziennie biegasz od pokoju do pokoju i roznosisz plotki.
Prezes powinien ci się przyjrzeć. Ochłoń.
Taras was rozwali....
Rybnik i wodzislaw się z sobą dogadają. A jastrzębianie będą sobie jeździli po miescie bez biletu przeciez obiecano im bkm.
Pnie Tarasiewicz, czyń swoją powinność. Nic nie odmieni obecnej sytuacji i nie narzekajmy na własny podły los. Swoją bezczynnością sami sobie go gotujemy. Jeśli ktoś z zewnątrz nam nie pomoże, to po nas... Politycy nas olali,ale mamy ostatni punkt zaczepienia w p. Tarasiewicza. Co nam zostaje jak inni nas olewają?
No, od razu widać, że zagrożeniem dla układów jest Tarasiewicz. Potwierdza to lawinowa nagonka w komentarzach na Tarasiewicza.
Dobrze, że są tacy co boją się i jestem przekonana, iż w naszym mieście boją się niewielu, ale wielu spośród niewielu, nie wiedzieć czego, boją się właśnie Tarasiewicza.
Do Gosc wracaj do Gdanska i niesiej fermentu
Do kretyn:
Chcesz mi powiedzieć ze Związki i Tarasiewicz sa tak głupi ze nie zdają sobie sprawy z tego ze likwidacja MZK doprowadzi do likwidacji linii i wprowadzenia osobnych droższych biletów
Mi sie wydaje ze oni doskonale rozumieją czym to grozi ale robią to ponieważ marzy im sie spółka komunalna i ciepłe posadki po trupach pasażerów
Jaka z Ciebie pasażerka która chce likwidacji połączeń .
Jaka z ciebie pasażerka która woli kilka przesiadek i więcej biletów
Nie wypowiadaj sie za wszystkich.
Nic nie muszę prostować bo nikogo nie ponawiam . Stwierdzam fakt ze Tarasiewicz to oszust i sie z tego nie wycofam bo w przeciwieństwie do Ciebie mam na to dowody
MZK nie da się zreformować. Trzeba zatem ZLIKWIDOWAĆ. Jak to na różnych forach pisze Tarasiewicz - należy MZK rozwalić w drzazgi i powołać nowy i zdrowy organizm, żeby właśnie zapewnić komunikację międzygminną. I tu trzeba się z nim zgodzić.
\"Związki PKM i Tarasiewicz chcą likwidacji conajmniej 50% połączeń\". Ani Związki PKM, ani Tarasiewicz tym bardziej nigdzie takich \"rewelacji\" nie rozpowszechniali.
Pisanie takich bzdur i paszkwili nie powinno uchodzić zatem bezkarnie. Wielu niestety pacanów korzysta z praw demokracji, ale pisanie pomówień i publiczne wylewanie pomyj nie ma nic wspólnego z demokracją i powinno być z całą surowością karalne. Oby ci to płazem nie uszło...
Dlaczego nikt nie pisze ze Związki PKM i Tarasiewicz chcą likwidacji conajmniej 50% połączeń. Rozwiazanie MZK spowoduje ze każda gmina będzie realizować we własnym zakresie komunikacje tzn ze każda będzie miała własne oddzielne bilety. Istnieją porozumienia miedzygminne ale tam tez jest potrzebna wola polityczna dlatego nie wierze we wspólny bilet. Żeby dojechać do Rybnika czy Wodzisławia trzeba będzie kupić kilka biletów i dokonać kilku przesiadek, MZK należy zreformować natomiast nie likwidować
Gościa chyba piersi swędzą bo strasznie złosliwy
dlaczego nie napiszecie ze Warbus ma plac wynajęty na peryferiach miasta W Lublinie mieli krótko wynajeta baze ale przygody z dostawą paliwa zmusiła firme do szukania nowej lokalizacji Nie ma nic gorszego jak nieproszony gość
Do lola
Jednak gość 2 napisał prawdę . Warbus ma bazę na Turrystycznej 7 w Lublinie. Co nie przeczy faktowi iż również tam może znajdować się siedziba firmy BUDEXIM.
Napisał pan o 10.55: \"Tarasiewicz i ZZ z PKM doprowadzili do utraty 100 miejsc pracy dla mieszkańców Jastrzębia. brawo! Teraz tak się dba o nowe miejsca pracy ??\"
i o 12.39 \"Jeżeli 100 zbuntowanych kierowców PKM i Tarasiewicz ma decydować o komunikacji dla 300 000 mieszkańców w zasięgu MZK w taki sposób żeby zlikwidować 70% połączeń dla pasażerów\"
KONKRETY panie pieniacz, że zostało zlikwidowanych 100 miejsc pracy przez p. Tarasiewicza i że p. Tarasiewicz chce zlikwidować 70% połączeń dla pasażerów!!! Na miejscu p. Tarsiewicza wystąpiłabym o ściganie takich plugastw i kalumni, ale znając p. Tarasiewicza, on g... nie rozjeżdża i w g... nie wchodzi... Znaczy się chodzi o to, że \"gości\" nie rozjeżdża i \"gości\" nie rozdeptuje.
Komunikacja ma być przede wszystkim dla pasażera, a pracownik ma być dla pracodawcy. Pracodawca ma pracowników szanować i zapewnić dogodne warunki pracy (np. nowe klimatyzowane autobusy)ale to nie załoga będzie decydowała gdzie i o której będą jeździły autobus bo doprowadziłoby to absurdu gdzie komunikacja funkcjonowałaby na 30 % obecnego terenu od 8 do 16. Nie kompromitujcie się