Miasto niezadowolone z MZK. I co? I nic
Bez efektów zakończyła się ostatnia sesja rady miasta, na której rozmawiano o komunikacji miejskiej. Radni zarzucili MZK, że są nie przygotowani do rozmowy. Przedstawiciele MZK natomiast, że radni nie sprecyzowali tematu sesji.
Zwołano sesję na temat komunikacji miejskiej. Radni zarzucali, że władze MZK przyszły na obrady sesji nieprzygotowane. Według władz MZK temat był jedna zbyt ogólny. Jak można wnioskować z dyskusji, radni nie są zadowoleni z działania Międzygminnego Związku Komunikacyjnego. Jednym z punktów było przedstawienie propozycji darmowej komunikacji. MZK zaproponowało wprowadzenie bezbiletowej komunikacji dla młodzieży i studentów.
- Jesteśmy w stanie jako MZK wprowadzić bezbiletową komunikację miejską dla młodzieży i studentów na terenie Jastrzębia-Zdroju. To jest 70% pasażerów, którzy korzystają z komunikacji miejskiej - mówi Daniel Wawrzyczek, przewodniczący MZK.
Dodatkowo, część osób starszych ze względu na zniżki jeździ autobusami za darmo. Łącznie blisko 80% pasażerów mogłoby być objętymi darmową komunikacją. To jednak pociągnie ze sobą pewne koszta. Propozycję nie do końca była usatysfakcjonowana prezydent miasta, która wcześniej poprosiła MZK o przedstawienie kilku wariantów komunikacji bezbiletowej. MZK przedstawiło jednak tylko jeden, znany już wcześniej pomysł.
- Scedowaliśmy organizację komunikacji na MZK. Nasze miasto płaci ponad 12 mln do MZK. To Wy macie się zajmować przygotowywaniem dokumentacji o którą prosiliśmy - mówiła na sesji prezydent miasta.
Z obrad radny miasta z przedstawicielami MZK nic nie wynikło. Sprawa funkcjonowania komunikacji, darmowej lub nie, nadal stoi w martwym punkcie.
Komentarze
17 komentarzy
do mar
Jedynie to proponuję ci założyć konto na stronie https://e-biletmzkjastrzebie.com/ i tam możesz sobie zrobić Rejestracje i po tym , możesz już zalogować się do swojego konta podając numer e biletu imiennego lub tez możesz wpisać numer e biletu na okaziciela - i tam w Historii skasowania możesz sprawdzić w jakiej cenie miałeś podróż
jedzcie autobusami ale nie wiadomo za ile przystankow ile zaplaca
do Głównego Redaktora/Admina serwisu Dziś o 13:38
Co ty masz do tego użytkownika Bastek00 - może lubi po prostu dużo udzielać się na forum , Według mnie to może sobie pisać , mi to nie przeszkadza - a komu to przeszkadza to niech nie czyta i tyle w tym temacie .
Drogi Adminie, ja i pewnie więcej ludzi proszą o zablokowanie możliwości komentowania użytkownika Bastek00. Jego dziecinnych, nierealnych wypocin nie da się już czytać. Niech się lepiej uczy do poprawki z egzaminu gimnazjalnego. Dziękuję
jakos przy pierwszym kasowaniu dzialaja, a przy drugim juz jest zle
do Kaziu i Stasiu z dnia 12 05 2016 roku o godz 19:58
Jak wiesz jak by Miasto wystąpiło z Związku MZK Jastrzębie .
I wtedy Władze Miasta z Jastrzębia Zdrój mogli by się ubiegać na dofinasowanie z UE na budowę Sieci Trolejbusowej
Jak nie wiesz to Trolejbus ma zasilanie na prąd a przecież jest tyle dostawców prądu ze można wybierać w ofertach
A po drugie jest tez coś takiego jak duobus ?
Duobus jest skrzyżowaniem autobusu i trolejbusu że pojazd jest napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i różnym innym silnikiem (bardziej spalinowym lub tez może być na gaż - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy - takie nie powinny być na naszych ulicach,trolejbusy dwusilnikowe powinny być również napędzane na CNG,LNG, hybrydą i innymi ekologicznymi silnikami poza spalin oraz ostatecznie na gaz
Czyli wychodzi ze Trojebusy są , ekologiczne i tańsze w utrzymaniu niż autobusy
I tak Linie Trolejbusowe mogli by kurować tylko na terenie Naszego Miasta Jastrzębia Zdrój
A po za miasto linie autobusowe tak jak do tej pory
Kasowniki nie działają bo system MZK i sterowniki kasowników się zawieszają po każdej aktualizacji plików
Do Bastek00. Rozpisujesz się tak obszernie że chyba nikt nie czyta twoich wypocin. To koszmar gdy widzę twoje opinie. Jak uwielbiasz pisać to lepiej napisz książkę. Skąd ty się urwałeś.
Ta... Trolejbusy, do tego jeszcze dowalmy tramwaje no i metro, przecież Jastrzębie jest tak ogromną 90 tysięczną metropolią, że autobusy nie wystarczą.
jeszcze znalazłem na internecie taki punkt , w innym Mieście - i w woj
http://lublin.naszemiasto.pl/artykul/wprowadzmy-trolejbusy-do-bialegostoku,2529252,art,t,id,tm.html
Proszę poczytać na co Miasto , che zainewstowac środki z UE
Pozwolę sobie skopiować fragmet tego artykułu
UE akceptuje trolejbusy i tramwaje, nawet proponuje miastom europejskim je inwestować ze względu na to że nie wydzielają spalin bo mają podłączone pantografy i są napędzane na prąd. Są również dotacje unijne gdy miasta Unii Europejskiej potrzebują dużo pieniędzy na rozbudowę trakcji i sieci trolejbusowych i nawet Białystok ( Jastrzębie Zdrój ) powinien wziąć wniosek o sfinansowanie gdy będzie potrzebował dużo pieniędzy, możecie się więcej dowiedzieć z artykułu tzw. \"Euromiasto trolejbusów\" (http://www.emetro.pl/emetro/1,93924,5990490,Euromiasto_trolejbusow.html) z prasy Metro (jako ich oficjalna strona nazywa się Emetro) by zdziwić was że trolejbusy są ekonomicznym środkiem lokomocji.
Co do kabli trakcyjnych które prowadzą pałąki (tzw. pantografy) mniej oszpecają krajobraz i nie ma co się denerwować. Białystok ( Jastrzębie Zdrój - będzie dość troszeczkę ładny, nawet gdy ciut oszpeci się wygląd przez druty którymi trolejbusy mogą jechać. W Lublinie gdzie kursują trolejbusy to mają kampanię tzw. \"Zielona Komunikacja\"( http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl/) i możecie się dowiedzieć na tej stronie jak dbać o czyste środowisko, być może w Białymstoku będzie ekologiczna komunikacja miejska żeby nie było spalin.
Czy znacie może pojęcie duobus? Duobus jest skrzyżowaniem autobusu i trolejbusu że pojazd jest napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i różnym innym silnikiem (bardziej spalinowym - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy - takie nie powinny być na naszych ulicach,trolejbusy dwusilnikowe powinny być również napędzane na CNG,LNG, hybrydą i innymi ekologicznymi silnikami poza spalin). Duobus jest cięższy od trolejbusu i autobusu co powoduje, że musi mieć lepsze zawieszenie i wzmocnioną konstrukcję podwozia. Silnik spalinowy (lub inny drugi silnik) jest uruchamiany w miejscach gdzie nie ma sieci trakcyjnej, dzięki czemu duobus może dotrzeć wszędzie tam gdzie docierają zwykłe autobusy i jednocześnie jest tańszy w eksploatacji na fragmentach trasy, gdzie może korzystać z silnika elektrycznego. Dwusilnikowe trolejbusy mogą jechać wtedy nawet gdy nastąpi awaria prądu by trolejbus nie stał na środku drogi i jest bardziej bezpieczniej niż stanie na środku drogi, duobusy mogą robić za linie autobusowe nawet ale bardziej w czasie awarii prądu .
Co Państwo sądzicie o takim rozwiązaniu jakie mogło by w Jastrzębiu Zdrój takie coś postać i czy jest jaka nadzieja ze zapali się zielone światło dla tego pomysłu
Ja widzę następujące wyjścia z tej sprawie :
Pierwsze to w Trybie Pilnym Miasto Jastrzębie Zdrój musi wystąpić z tego Związku MZK Jastrzębia z dniem , 31 Lipca 2016 roku a od dnia 1 Sierpnia 2016 roku mogła by już działać komunikacja podmiejska bezpłatnie - i tu są tez parę wariantów do wybory -
podpunkt A - dla każdego Mieszkańca - co ma stały lub tymczasowy meldunek na terenie Jastrzębia - na podstawie e biletu imiennego
Podpunkt B - Dla wszystkich osób z obojętnie jakiego Miasta lub z woj
Podpunkt C - Dla każdego kto ma stały lub tymczasowy adres zamieszkania na terenie Miasta Jastrzębie i tak > Każda osoba by musiała wyrobić e bilet imienny - nie zależnie czy ma 4 lata czy 40 lat czy 60 czy 90 lat - i posiadać taki e bilet imienny i na nim zakodować 5 lub 10 darmowych przejazdów na 1 dzień , a pozostałe 6 lub 11 Przejazd płatny według taryfy Komunikacji Bezpłatnej na terenie tylko Jastrzębia Zdrój
Osoby które ukończyli 70 lat - po wykorzystaniu limitu darmowych przejazdów - by dalej płaci za bilet ulgowy - by wtedy nie było możliwość przejazdu ze ukończyło się ten wiek . Ale wyrobienie e biletu imiennego z zdjęciem było bezpłatne ale pod warunkiem dokonania pierwszego doładowania za min 5 zł . A duplikat e biletu imiennego to by było opłata w kwocie 10 zł i plus zasilenie ją na kwotę 10 zł
Drugi to pozostanie w Związku MZK Jastrzębia i zorganizować Każda osoba by musiała wyrobić e bilet imienny - nie zależnie czy ma 4 lata czy 40 lat czy 60 czy 90 lat - i posiadać taki e bilet imienny i na nim zakodować 5 lub 10 darmowych przejazdów na 1 dzień , a pozostałe 6 lub 11 Przejazd płatny według taryfy Komunikacji Bezpłatnej na terenie tylko Jastrzębia Zdrój
Osoby które ukończyli 70 lat - po wykorzystaniu limitu darmowych przejazdów - by dalej płaci za bilet ulgowy - by wtedy nie było możliwość przejazdu ze ukończyło się ten wiek . Ale wyrobienie e biletu imiennego z zdjęciem było bezpłatne ale pod warunkiem dokonania pierwszego doładowania za min 10 zł . A duplikat e biletu imiennego to by było opłata w kwocie 10 zł i plus zasilenie ją na kwotę 20 zł
Trzeci pal - Czy Miasto Jastrzębie Zdrój może ubiegać się o dofinasowanie z Unii Europejskiej na transport publiczny Jak by takie dofinaowanie zostało przyznane na transport ekologiczny
1 to wtedy można ogłosić przetarg na budowę sieci Trolejbusowej
Potem ogłosić przetarg na dostarczenie do Jastrzębia Zdrój - ok 60 sztuk nowych Trolejbus z Kilmatyzacją na cały Trolejbus i z nisko podłogową - Koszt budowy trakcji dla Trolejbus za 1 km jest to koszt od 20 tyś zł do 40 ty zł
Czwarta plan Czy Miasto Jastrzębie Zdrój może ubiegać się o dofinasowanie z Unii Europejskiej na transport publiczny Jak by takie dofinaowanie zostało przyznane na transport ekologiczny
1 to wtedy można ogłosić przetarg na budowę sieci tramwajowej
Potem ogłosić przetarg na dostarczenie do Jastrzębia Zdrój - ok 60 sztuk nowych tramwaj z Kilmatyzacją na cały tramwaj i z nisko podłogową - Koszt budowy trakcji dla tramwaj za 1 km jest to koszt jest od 50 tyś do 100 tyś złoty
Moim zdaniem lepiej się opłacało się zrobić siec dla Trolejbus - ponieważ nie wymaga dużego nakładu na Finasów / Wiadomo jest teraz taka technologia ze taki Trolejbus - może na baterii przejechać ok 6 km bez prądu , czyli w nie których Miejscach mogło by nie być , sieci
I co sądzicie o tym moim pomysle czy jest warty do zastanowienia się
Ale już po za Miasto Jastrzębie by kurowali autobusy
Jak się radni odpieprzą wreszcie od tematu to komunikacja stanie na nogi. I może Prezydent pokaże że jednak ta darmowa komunikacja da się zorganizować.
ide sobie a tu kilka busow jezdzi w jedna strone o podobnej godziny. potem czekaj na kolejny nie wiadomo ile
nie jedzcie autobisami bo kasowniki nie dzialaja, przekonalem sie o tym kilka razy pod rzad i chodze z buta
przez większość dnia autobusy jeżdżą puste...
Rozkład można poprawić.Po co tyle autobusów jeździ na dworzec główny. Już oszczędności.Kilka posunięć i będzie taniej.
Polaków jałowe rozmowy...