jeszcze znalazłem na internecie taki punkt , w innym Mieście - i w woj http://lublin.naszemiasto.pl/artykul/wprowadzmy-trolejbusy-do-bialegostoku,2529252,art,t,id,tm.html Proszę poczytać na co Miasto , che zainewstowac środki z UE Pozwolę sobie skopiować fragmet tego artykułu UE akceptuje trolejbusy i tramwaje, nawet proponuje miastom europejskim je inwestować ze względu na to że nie wydzielają spalin bo mają podłączone pantografy i są napędzane na prąd. Są również dotacje unijne gdy miasta Unii Europejskiej potrzebują dużo pieniędzy na rozbudowę trakcji i sieci trolejbusowych i nawet Białystok ( Jastrzębie Zdrój ) powinien wziąć wniosek o sfinansowanie gdy będzie potrzebował dużo pieniędzy, możecie się więcej dowiedzieć z artykułu tzw. \"Euromiasto trolejbusów\" (http://www.emetro.pl/emetro/1,93924,5990490,Euromiasto_trolejbusow.html) z prasy Metro (jako ich oficjalna strona nazywa się Emetro) by zdziwić was że trolejbusy są ekonomicznym środkiem lokomocji. Co do kabli trakcyjnych które prowadzą pałąki (tzw. pantografy) mniej oszpecają krajobraz i nie ma co się denerwować. Białystok ( Jastrzębie Zdrój - będzie dość troszeczkę ładny, nawet gdy ciut oszpeci się wygląd przez druty którymi trolejbusy mogą jechać. W Lublinie gdzie kursują trolejbusy to mają kampanię tzw. \"Zielona Komunikacja\"( http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl/) i możecie się dowiedzieć na tej stronie jak dbać o czyste środowisko, być może w Białymstoku będzie ekologiczna komunikacja miejska żeby nie było spalin. Czy znacie może pojęcie duobus? Duobus jest skrzyżowaniem autobusu i trolejbusu że pojazd jest napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i różnym innym silnikiem (bardziej spalinowym - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy - takie nie powinny być na naszych ulicach,trolejbusy dwusilnikowe powinny być również napędzane na CNG,LNG, hybrydą i innymi ekologicznymi silnikami poza spalin). Duobus jest cięższy od trolejbusu i autobusu co powoduje, że musi mieć lepsze zawieszenie i wzmocnioną konstrukcję podwozia. Silnik spalinowy (lub inny drugi silnik) jest uruchamiany w miejscach gdzie nie ma sieci trakcyjnej, dzięki czemu duobus może dotrzeć wszędzie tam gdzie docierają zwykłe autobusy i jednocześnie jest tańszy w eksploatacji na fragmentach trasy, gdzie może korzystać z silnika elektrycznego. Dwusilnikowe trolejbusy mogą jechać wtedy nawet gdy nastąpi awaria prądu by trolejbus nie stał na środku drogi i jest bardziej bezpieczniej niż stanie na środku drogi, duobusy mogą robić za linie autobusowe nawet ale bardziej w czasie awarii prądu . Co Państwo sądzicie o takim rozwiązaniu jakie mogło by w Jastrzębiu Zdrój takie coś postać i czy jest jaka nadzieja ze zapali się zielone światło dla tego pomysłu
Napisany przez ~Bastek00, 12.05.2016 14:26
Najnowsze komentarze