Chińczycy przesiadają się na kolej, a Polacy na rowery
List do redakcji
Zastanawia nas jeszcze jedno: przez najbliższe 3 lata ma powstać „studium wykonalności”. Sto lat temu w takim czasie te linie pobudowano! Teraz jest gotowy ślad, są nasypy. Wystarczy odbudować wiadukty, które lekkomyślnie pozwolono ukraść i pozostałe, które z lubością każą rozwalać urzędnicy (w tych, które biegną nad torami, w akcie szczególnej łaski zabudowują przepusty dla rowerzystów...) Tu trzeba przyznać, że złodzieje chociaż przyczółki zostawili... Wszystko to wygląda, jak zbieranie na rynny do kościoła i lament farorza, kiedy przyszła firma i naprawiła. A chodziło o to, by zbierać i nigdy nie nazbierać! I tu chodzi o to samo: by narobić fermentu przed każdymi kolejnymi wyborami, a władze i tak jeżdżą samochodami, więc żadna kolej nie jest im do szczęścia potrzebna. Szkoda tylko, że do władzy zawsze garną się ci, którzy z niczym innym by sobie nie poradzili. Jak ten „Julek Cezary” z angielskiej komedii: „Nie warto być cesarzem”– skarży się. „Żebyś wiedział!” – jego żona na to. „Nie żartuj. Co innego miałbym robić? W szkole obrywałem same pały.”
Gdyby TEK istniało, kiedy budowano autostrady, mielibyśmy teraz powody do świętowania. Bo albo A1 w tej dziurze na przecięciu linii kolejowej leciałaby 5 m wyżej, pod nią zaś na przyjęcie pociągów czekał piękny tunel, który w owym czasie wystarczyło tam włożyć i przysypać, albo powiedzielibyśmy teraz „a nie mówiłem?” Ale wtenczas byliśmy młodzi i głupi.
Jan Psota, Towarzystwo Entuzjastów Kolei
Słowniczek, w kolejności wystąpienia:
berga – kamień; w domyśle
z hałdy,
kryka – laska, kostur,
gorol – nie-Ślązak; i też się nie obrażajcie – „nikt nie
jest doskonały”
gruba – kopalnia,
farorz – proboszcz,
gówniarz – tutaj pieszczotliwie
Komentarze
8 komentarzy
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@jasiu psota- Wiem że TEK jest w W SL i Radlinie dalej nie wiem gdzie działacie. Tylko że trzeba być bardziej roszczeniowym. Zróbcie jakieś demonstracje pod UM tej czy tamtej gminy i chętnie przyjdę. Przecież widzicie że miastami rządzi urzędniczo pedagogiczna sitwa z PO i być może cytując od nich klasyka bredzislawa k. trzeba będzie lać decha :)
Media jastrzębskie: jasnet, jastrzębieonline są bardzo tendencyjne mianowicie popierają władzę w jastrzębiu cokolwiek by robiła. No, ale jeśli synuś hrabiny jastrzębskiej jest właścicielem i redaktorem jastrzębieoline, a jasnet należy do kolegi byłego urzędnika miasta jastrzębie, a żona jego to koleżanka nauczycielka z pracy pani hrabiny itd no to czego się spodziewać - to jest po prostu mafia lokalna jeden drugiemu krzywdy nie zrobi. Wszystko co idzie tam jest cenzurowane odpowiednio itd
@jasiu psota
Niestety na cesarskim nie mam żadnych dojść.
@SJZ: posłaliśmy im dwa dni temu. DZ to zamieści. Gdybyś wiedział, jak to rozpropagować w Cieszynie - nie krępuj się :-)
@Don_C: dzięki za miłe słowo! Dawno zauważyliśmy, że Ty w nas wierzysz :-)
@TEK.
Myślę że powinniście umieścić ten apel na jastrzębskich stronach internetowych, bo nasza hrabina vel mocna figura zwana dla niePOznaki prezydentem miasta,( bezpartyjnym , aczkolwiek z pewnym POparciem), raczej nie czytuje wieści z ościennych miejscowości.Najlepiej jakbyście zamieścili ten artykuł na POrtalu jej rodzonego synusia - jastrzebieonline - to taka lokalna wersja TVNazi.
Tek-to firma godna szacunku. Jednak urzędnicy z Subregionu zach. zdają się mieć całkiem inne zdanie. Nawet za pieniądze państwowe są przeciwni inwestycji-niewiarygodne!
Czy te 500 mln to łączny koszt wybudowania dwutorowej okrężnej linii (jednotorowka to przecież idiotyzm przy tak swietlistej perspektywie kolei w wymienionym w liscie planie strategicznym), obejmujące także zakup nowych szynobusow i dopłaty do utrzymania linii przez 15 lat? Jastrzębie w kwestii kolei przecież więcej uzyska na szybkim połączeniu z Żorami i przez Żory z Rybnikiem niż z Wodzisławiem do tegoż Rybnika.