Żelazny Szlak Rowerowy zmienia się na lepsze
Żelazny Szlak Rowerowy będzie jeszcze bardziej przyjazny dla turystów. Powstaną na nim punkty do ładowania rowerów elektrycznych oraz punkty naprawcze.
Projekt „Żelazny Szlak Rowerowy – wsparcie EKOturystyki” ma promować turystykę rowerową w obszarze Żelaznego Szlaku Rowerowego między innymi poprzez działania marketingowe oraz udostępnienie jego użytkownikom nowej infrastruktury rowerowej na trasie.
Na jastrzębskim odcinku powstaną dwie stacje do ładowania rowerów elektrycznych o napięciu 230V oraz dwie samoobsługowe stacje do naprawy rowerów. Cztery zewnętrzne ładowarki ulokowane będą w Karwinie.
- Bardzo się cieszę, że możemy rozwijać Żelazny Szlak Rowerowy, dostosowując go do potrzeb rowerzystów w taki sposób, aby był jeszcze lepszy i jeszcze bardziej atrakcyjny – powiedział Roman Foksowicz, zastępca prezydenta miasta.
Projekt zakłada również promocję innych atrakcji przyrodniczo-kulturowych usytuowanych w bliskim sąsiedztwie szlaku, takich jak Ośrodek Wypoczynku Niedzielnego z tężnią solankową, historyczna dzielnica Jastrzębia-Zdroju z zabytkowym Parkiem Zdrojowym oraz Karwińskie Morze, Park Bożeny Nemcowej i Uzdrowisko Darkov w Karwinie. Działania mają zachęcić turystów do planowania dłuższych pobytów w naszym przygranicznym regionie.
W ramach projektu zostanie opracowana i wdrożona wspólna kampania reklamowa Żelaznego Szlaku Rowerowego oraz powstanie plan komunikacji marketingowej z modelem zarządzania. Partnerzy projektu wezmą udział w warsztatach z marketingu marki turystycznej, które pozwolą wypracować kierunki, zadania i podział ról przyszłej promocji wspólnego produktu turystycznego.
- Wszystkie te działania to środek do celu, jakim jest możliwie najszersze rozpropagowanie Żelaznego Szlaku Rowerowego jako produktu turystycznego, z którego jesteśmy dumni – ocenił Roman Foksowicz.
Decyzją Euroregionalnego Komitetu Sterującego Euroregionu Śląsk Cieszyński projekt zatwierdzono do dofinansowania. Jego całkowity koszt wyniesie 45 113,00 euro.
Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszu Mikroprojektów Programu Interreg V-A Republika Czeska – Polska i Budżetu Państwa za pośrednictwem Euroregionu Śląsk Cieszyński. Realizacja projektu ma rozpocząć się w maju.
Komentarze
20 komentarzy
Pan F.......cz coraz częściej się lansuje przy tzw.niby projektach(turystyka),niby inwestycjach(KFC),remontach (mosty) nadchodzi czas lansu na prezydenta naszego miasta.Po wiekopomnych sukcesach $wit foci nadchodzi nowy,energetyczny,pomysłowy,rządny sukcesów menadżer no i młodziutki i przystojny.Nauczony odwagi w działaniu,wypełni luki po utracie przewspaniałej poprzedniczce prrrr jeszcze nie pora.Ale wypłynie na szerokie wody nie zapomni o swym gnieździe.
Do komentarza ponizej:
Ścieżka ROWEROWA. Coś nie pasuje że jest tylko dla rowerów? To może mając chodnik spacerować np z wózkiem lub na rolkach itp po całej szerokości autostradą? Bo czemu niby samochody zagarnęły ją tylko dla siebie? Lub spacerować po torach i oburzać się że tam mogą tylko pociągi? A jak się jedzie rowerem nawet ostrożnie po pustym chodniku na odludziu tak żeby nie przeszkadzać kierowcom samochodów to można liczyć się z tym że dostaniesz ochrzan lub nawet groźby od jakiegoś przysłowiowego Janusza.
" Łatwość sklecenia kilku zdań nie jest dowodem na umiejętność myślenia i inne wymienione cechy. To raczej zaprzeczenie myślenia i dowody na prostactwo czyli zagarnianie wszystkiego dla siebie."
Lepiej bym jastrzebskich urzednikow nie okreslil.
Czy wy jesteście rozumni czyli homo sapiens? Wątpię. Ludzie wyróżniają się spośród innych stworzeń na ziemi wyobraźnią, kulturą i szacunkiem wzajemny.
Ale takich się tu nie spotka. Dlaczego? Łatwość sklecenia kilku zdań nie jest dowodem na umiejętność myślenia i inne wymienione cechy. To raczej zaprzeczenie myślenia i dowody na prostactwo czyli zagarnianie wszystkiego dla siebie.
Bardzo potrzebna sprawa,wpisała się w czas pandemii ,pozwalając na bezpieczny sposób uprawiania sportu,aktywności w pięknym otoczeniu. Dbajmy o to! Aby szlak służył jak.najdluzej. Rodzina mego syna przyjeżdża co dzień z daleka,jest zachwycona, mąż codziennie na szlaku
Po polskiej stronie jest super. Ale w Czechach zaczyna się dezorientacja. Oznakowanie niemal nie istnieje. Na prawie wszystkich skrzyżowaniach nie ma informacji gdzie skręcić. Wielu ludzi bez przygotowanej wcześniej mapy błądzi... W zeszłym roku sam kierowałem grupkę około 10 osób bo tylko ja miałem mapkę na nawigacji w telefonie którą znalazłem gdzieś na forum w internecie...
Stacje ładowania dla rowerów elektrycznych?
To pójdźmy dalej. Na każdym boisku szkolnym niech będą stacje ładowania dla smartfonów.
Wszak jak promować e-sporty to pełną gębą. Nic to, że młodzież pływać nie potrafi i ma nadwagę. Samo życie.
Niektórzy ludzie tutaj uważają, że dobrym pomysłem jest, żeby na ścieżce rowerowej mogli poruszać się ludzie z wózkami, rolkami i innymi cudami. Ja nie rozumie, argumentu mówiącego o tym, że "gdzie Ci ludzie mają chodzić". Jeśli jest napisane, że ścieżka jest dla rowerów to dla rowerów. Po jedni też zacznijmy chodzić środkiem, bo nam wolno. Druga sprawa byłam świadkiem wypadku rowerzysty z rolkarzem - nawet było pogotowie i co teraz? Kto wina? no na pewno rowerzysty, pewno jechał za szybko.....
Jakie miasto taki szlak , wypas ludzi, deptak poza miastem w otoczeniu śmieci
Te wszystkie wodotryski, OWN, trasa rowerowa, itp. są o to aby przyciągnąć ludzi z okolic. Jak już są, to napiją się kawy, zjedzą coś, zatankują swój samochód, itd. W ten sposób zostawiają pieniądze tutaj. To się wydają być drobiazgami ale każde miasto, jeśli tylko może, stara się przyciągać takich ludzi bo na tym zarabia. W sumie są to spore pieniądze z podatków od sprzedaży czegokolwiek. Niestety pandemia zatrzymała takie przyjazdy. Dobrze, że niema ładnej pogody.
Jeżdżę na rowerze kiedy tylko mam taką możliwość (co najmniej kilka tysięcy kilometrów rocznie) i wcale nie uważam, że ścieżka ta jest bezpieczna. Duże nagromadzenie użytkowników o bardzo zróżnicowanym poziomie na bardzo wąskiej drodze nie jest szczególnie interesujące, tym bardziej dla tych, którzy na rowerze chcą się poruszać z prędkością większą niż piechur. Do tego dochodzi ciągle bardzo duża grupa osób nieuprawnionych do korzystania z niej, łamiących w ten sposób prawo. A co do skrzyżowania szlaku z drogami, to tak się składa, że to użytkownicy szlaku są zobowiązani do szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa, o czym informują stosowne znaki. Zatem jeśli dochodzi do sytuacji niebezpiecznych to głównie z powodu nieprawidłowych zachowań użytkowników szlaku. Sam osobiście karałbym wysokimi mandatami używających w trakcie jazdy np. słuchawek, czy gapiących się w ekran telefonu (sic!). Odsetek idiotów na rowerach jest równy odsetkowi idiotów za kierownicą samochodów.
to nie szlak rowerowy ale deptak
Żelazny Szlak Rowerowy jest używany codziennie przez wielu, wielu użytkowników. Podobnie jest na OWN. Jeśli potrafisz, wskocz na rower i przejdź się szlakiem i odwieź OWN. Choć jak znamy ciebie, nawet napotkane tłumy cię nie przekonają i będziesz wymyślał jakiś argumenty bez pokrycia. Ten Szlak jest najbardziej bezpiecznym szlakiem do jazdy rowerem. Zagrożeniami są tylko głupcy jeżdżące szybko samochodami drogami krzyżującymi się ze Szlakiem. Było takich kilka przypadków. Jeden skończył się pobiciem młodego kierowcy. Jadący rowerami mieli włączone małe kamerki. Dlatego ten gówniarz nie poleciał ze skargą na policję.
Ludziom to nigdy nie można dogodzić !! Super inwestycja a niszczeje dlatego że ciągle pełno "bezmuzgich "wandali co niszczą bezmyślnie co im na drodze stanie.
Czy nikt nie kontroluje jak sa marnowane te srodki?
Skoro mamy juz ladowarki rowerow elektrycznych to chyba nie mamy juz zadnych innych problemow.
Pompują kasę w zabytki, rekreację i planują fontanny kaskady dla pejsatych jakby rzeczywiście nie było pilniejszych wydatków. Opamiętajcie się urzędasy a zwłaszcza Ty, Anka.
Jakie jeszcze inne pomysły "turystyczne" są w Jastrzębie-Zdrój??
BROWERY JUŻ DO WYPOŻYCZENIA W ŻORACH,USTRONIU.
KIEDY W JASTRZĘBIE-ZDRÓJ?
Orkiestra gra a Titanic, miało być miasto, tonie.
"zostanie opracowana i wdrożona wspólna kampania reklamowa Żelaznego Szlaku Rowerowego oraz powstanie plan komunikacji marketingowej z modelem zarządzania"
Czyli co dokladnie za te 45 tys EUR poza kupa papieru i bzdetow?
Bzdety opowiada ten pan ! Projekt unijny i kasa musi być wydana. Przy obecnej sytuacji ekonomicznej miasta mało to potrzebna inwestycja , która generuje koszty i już niszczeje podobnie jak OWN.