Oni powalczą o kolej dla Jastrzębia
W jastrzębskim magistracie powstał wydział, którego zadaniem będzie powalczyć o przywróceniu kolei w Jastrzębiu. Zajmie się on również strategią rozwoju gospodarczego.
Wydział Strategii, Rozwoju i Obsługi Inwestora będzie analizował potrzeby inwestorów, współpracował z przedsiębiorcami, opracowywał i realizował strategię rozwoju gospodarczego. Pracownicy wydziału odpowiedzialni będą również za koordynowanie dwóch priorytetowych zadań miasta na najbliższe lata, tj. przywrócenia kolei do Jastrzębia i utworzenia Centrum Innowacji, Nauki i Biznesu.
- Korekta struktury organizacyjnej podyktowana jest koniecznością wprowadzenia zmian, w efekcie których magistrat będzie jeszcze bardziej przyjazny i otwarty dla mieszkańców i inwestorów. Teraz główny nacisk kładziemy na rozwój gospodarczy miasta i dialog z mieszkańcami, stąd decyzja o powołaniu dwóch wydziałów - mówi prezydent Anna Hetman.
Komentarze
26 komentarzy
Czyli będzie ten ślepy tor pod rondo?
@Ruptawa To nie do końca tak. Scenariusz będzie wyglądał mniej więcej następująco. Idziesz do UM, zgłaszasz chęć wybudowania chodnika, a oni już budują z Toba dialog, że nie ma funduszy, że lokalizacja nie teges itp itd.
@ znafca temató vel Gurnik...ortografia ci sie pogorszyła
Czy będzie można owemu wydziałowi przekazywać swoje sugestie, spostrzeżenia? Wiadomo, że ludzie tam pracujący nie zawsze wszędzie byli komunikacją publiczną i nie w każdej kwestii są w temacie. Konsultacje społeczne są bardzo ważne.
tek.cba.pl(slesh)2019-01-31_tek-wsw.pdf
Tutaj apel Towarzystwa Entuzjastów Kolei.
Znów odzywa się elita głupoty, którzy tylko krytykują choć nawet nie rozumieją, o czym piszą. Grunt, że pochwala się głupotą i nierozumieniem. Dlatego zaglądamy tu od czasu do czasu.
Piszcie na temat i Bardziej przemyślanie.
aligator
Dziś o 9:55 ....89 tys. to jest jak wszyscy zjadą na święta do domu . Podobno miałeś problemy z ukończeniem zerówki , ale warunkowo cię przepuścili ze względu na to że spaprałbyś statystykę.
Na linii Moszczenica-Zebrzydowice jest budowana ścieżka rowerowa
@aligator
Niestety ludzi jest mniej, według urzędu miasta, 31 grudnia 2018 zameldowanych ludzi w Jastrzębiu było 84.314, a jest to informacja o osobach zameldowanych. W praktyce, mieszkańców może być nawet mniej niż 80k :(
https://bip.jastrzebie.pl/artykul/5325/53604/urodzenia-zgony-i-sluby-osob-zameldowanych-w-jastrzebiu-zdroju-2018-rok
Wydział Dialogu???? Czyli idę do UM, zgłaszam chęć wybudowania chodnika, a oni już to załatwią???!!!
Kolejna złota ekipa która powalczy o cuda na kiju. Jak już kolej powstanie to nie będzie miał kto z niej korzystać bo wszyscy już wyjadą do miast gdzie jest praca. Pani Prezydent chcemy pracy !!!!
Wczoraj patrzyłem w niebo nocą i sporo satelit lata. Może by tak wydział centrum lotów kosmicznych otworzyć?
Pełno wydziałów i oddziałów a zajdziesz do UM to baby zajęte bo kawusię piją i pączki żrą. Nie wszystkie pracownice ale 3/4 powinny dostać wilczy bilet na opamiętanie - to one tam robią dla nas za nasze podatki a nie odwrotnie.
@Troll bagienny
"tyle wydziałów tyle tęgich głów siedzi "
Od kiedy do siedzi sie na glowie?
Chyba o inny tegi organ chodzi.
Jest w programie rządowym, ale tym osłom nie pasuje opcja na Wodzisław, i mącą, aż w końcu nie będzie niczego
@tik tak
"Odbudowa kolei w J-biu jest w programie rządowym"
Tylko rzad chce do Wodzislawia, urzednicy miejscy - do Katowic.
Niby wszystko ładnie pięknie, ale linia kolejowa pomiędzy Cieszynem i Goleszowem a nawet dalej jest wyłączona z ruchu. Podobnie sprawy się mają na trasie Żory - Orzesze. Chyba, że tam będzie zastępcza komuniakcja autobusowa. Właściwie to jakby na całej linii Jastrzębie- Katowice puścić autobusy w ramach zastępczej komunikacji to będziemy mieli oficjane połączenie kolejowe bez tak niebotycznych nakładów, jakie się kroją ;-)
Kolejne pierdzi stołki, które kasę będą pobierać, a kolej będzie leżeć i kwiczeć.
Jedyne racjonalne połączenie kolejowe to połańczanie lk 159 lk170 Wodzisław Jastrzębie Graniczna i Moszczenica-Zebrzydowice z dorobieniem pętli graniczna obok podhalańskiej do lk170 z łącznicami miedzy nimi oraz linią przemysłową na JAS-MOS przyszłe centrum przeładunkowe.
Brak szkód górniczych które dyskwalifikują Pawłowice-Jastrzębie Graniczna, połączenie Katowice w takcie minimum 2 godzinnym przez Wodzisław-Rybnik bez przesiadek i w 1:15, SKM Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie, oraz połączenie Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Cieszyn oraz połączenie na Wisłę od Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Chybie-Wisła czy nawet przez Cieszyn
O co chcą walczyć? Odbudowa kolei w J-biu jest w programie rządowym. Wystarczy współpracować a nie walczyć
do "Troll bezmózgi"@. Skąd wzięła ci się biedo, liczba 80 tysięcy. Skoro Jastrzębie liczy 89.940 osób, tzn że w przybliżeniu można pisać 80 tys?
Gratuluje braku podstawowej wiedzy na poziomie "zerówki".
Na nic zawistne komentarze sabotujące strategiczne decyzje naszej pani prezydent! Tylko ona wie, jak zapewnić dalszy rozwój gospodarczy miasta. Dobrobyt już mamy, a od tej pory będzie tylko lepiej. W imieniu wszystkich mieszkańców naszego miasta pragnę podziękować pani prezydent za wzorowe pełnienie tak odpowiedzialnej misji. Dobrze, że swego czasu zdecydowała się kandydować na ten urząd. To się nazywa odpowiedni człowiek, na odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Czy znana jest już może przypadkiem data Międzynarodowego Forum Gospodarczego w hotelu Dąbrówka? Tak, jak ja, czekają na to z pewnością wszyscy mieszkańcy miasta. Przybądźmy wówczas tłumnie i okażmy poparcie dla pani prezydent!
Komunikacji Miejskiej nie potrafią utrzymać a tu jeszcze kolej się marzy .
Wydzial czegios i czegos.
Przewodzi mu czolowa jastrzebska zawodniczka w pilkarzyki.
Po co nam.kolej ?!
A ciekawe kto zostanie naczelnikiem tego wydziału.
Przywrócenie kolei do Jastrzębia to bardzo trudny i skomplikowany temat. Sama inwestycja to grube miliony euro nie licząc późniejszego utrzymania linii i szkód górniczych.
W sytuacji gdzie jesteśmy w zasięgu autostrady A1 i "wiślanki", niestety już nigdy nasza kolej nie będzie konkurencyjna z transportem samochodowym. Przykro, ale w tym temacie wygrywa ekonomia a przegrywają marzenia. Same ambicje spowodowane obiecankami wyborczymi nie mogą spowodować, że będziemy utrzymywać i dotować coś co jest nie rentowne i nieekonomiczne.
Takie są prawa ekonomi czy się komuś to podoba czy nie.
Znowu nowy wydział mam pytanie czy nie trzeba aby wybudować nowej siedziby UM jak wy się tam mieścicie tyle wydziałów tyle tęgich głów siedzi .A PKM zbankrutował może trzeba powołać nowy wydział do powoływania nowych wydziałów który koordynowałby w ramach wyodrębnionych wydziałów kontrole na nowo powstającymi wydziałami.Prezydent dwóch wice prezydentów 32 radnych wydziałów nie liczę bo co tydzień powstają nowe i wszystko to żeby zarządzać 80 tysięczną osadą górniczą w fazie likwidacji.