Czy posłowie dadzą 5 mln zł na kolej w Jastrzębiu?
Czy podczas głosowania nad budżetem państwa posłowie poprą poprawkę o przeznaczeniu kwoty 5 mln zł na budowę linii kolejowej na odcinku Jastrzębie-Pawłowice (I etap), przekonamy się w styczniu podczas głosowania.
Poseł Krzysztof Gadowski zgłosił do budżetu państwa poprawkę, która zabezpiecza środki na budowę linii kolejowej Jastrzębie-Pawłowice. Teraz od posłów zależy, czy w głosowaniu poprą tą propozycję. Poprawka będzie głosowana w sejmie podczas głosowania nad budżetem państwa na rok 2018, najprawdopodobniej w styczniu 2018
Poseł Gadowski argumentuje, że Jastrzębie-Zdrój (ok. 90 tys. mieszkańców) jest obecnie największym miastem w Polsce, pozbawionym dostępu do czynnej linii kolejowej w ruchu pasażerskim. Odtworzenie ruchu kolejowego, który łączyłby Jastrzębie-Zdrój ze stolicą województwa, zwiększy dostęp mieszkańców do uczelni oraz miejsc pracy i niewątpliwie wpłynie na rozwój miasta.
- To niespotykane w XXI, że tak duże miasto, nie posiada kolei pasażerskiej, mimo że miliony ton węgla wywożone są w składach towarowych. Miasto gdzie funkcjonuje specjalna strefa ekonomiczna oraz istnieje największy producent węgla koksującego - Jastrzębska Spółka Węglowa, pozbawione jest okna na świat, którym jest kolej. Do 2014 r. Prezydent miasta nie wykazywał się żadną inicjatywą w odtworzeniu uruchomienia dworców i przewozów pasażerskich. Nowo wybrana prezydent Anna Hetman zdobyła środki unijne i przygotowała analizę odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych. Przedstawiając wyżej wymieniony dokument w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podjęła działania mające na celu odtworzenie kolei pasażerskiej w mieście - uzasadnia poseł.
Komentarze
42 komentarze
5 mln na kolej widmo donikąd. Lepiej włożyć te pieniądze za zagospodarowanie bujnie rozrośniętej Puszczy Janeckiego w kwadracie ulic, Warszawskiej, Północnej, Sybiraków i Porozumień Jastrzębskich.
Kolej Jastrzębie - Pawłowice? Śmiechu warte! A potem dokąd przesiadka, do Studzionki czy do Zbytkowa? MZK dojeżdża do stacji kolejowych w Wodzisławiu, Rybniku i w Zebrzydowicach. Z tych wymienionych stacji odjeżdżają pociągi do Pragi, Wiednia, Budapesztu, Warszawy, Krakowa, Rzeszowa, Wrocławia, Bydgoszczy, a w okresie wakacji do Świnoujścia i Kołobrzegu. Szkopuł w tym że wiele tych pociągów odjeżdża o takiej porze gdy MZK jeszcze śpi.
Staniala cos ta kolej. Te 5 milionow to chyba na waciki lub do napchania kieszeni lokalnych ment.
Panu Gadowskiemu trzeba przypomniec, ze w 2001 roku, kiedy kolej likwidowano, byl juz w miescie znaczaca postacia i nie kiwnal palcem w bucie by temu zapobiec, zarowno wowczas, jak i przez kolejne lata. Siedzi na stanowiskach i przyglada sie z gory jak miasto dziadowieje.
Poseł Matusiak powinien postarać i załatwić 20mln i pokazać że partia coś robi w Jastrzębiu i lepiej się stara niż Poseł Gadowski z PO
Nie zapowiada się, aby kolej wróciła do Jastrzębia... Obym się mylił.
"Hetman+PO - to jest to czego chcą mieszkańcy" - buuuhahahaha....
Dla mnie żaden autorytet, ale poczytajcie, co Niesiołowski (tak, ten oszołom) mówił o peło w 2001r....
Co to za miara 250 kilometrów na gram?
idealnie pasujesz do SEBOC
Mieszkam obok byłych torów i powiem wam że dobre było by to uruchomić a naj lepiej byłoby pendelino.linia gdansk-jastrzębie.dwie godzinki i jestem nad morzem (250km/g)
Dodajmy, że stawki zaproponowane przez potencjalnych wykonawców zdecydowanie przekroczyły budżet inwestycji ? 8,5 mln złotych. Przedsiębiorstwo Budowlane ?HB ? UNIBUD? mogło zrealizować inwestycję za 24,4 mln złotych. Natomiast konsorcjum firm z Jankowic zaoferowało prawie 24 mln złotych. To koszty rewitalizacji łażni na Moszczenicy , a wy tu bajdurzycie o jakiś marnych 5 milionach na kolej ogarnijcie się.
Port lotniczy!
Pyrzowice daleko a drogi które łączą Jastrzębie są dość szybkie i dobre.
Czlowieku to była koncepcja. Projektu wykonawczego nie ma. Nie odzywaj się w temacie o którym nie masz najmniejszego pojęcia.
Co ty bajdurzysz? Jakie "peło", jaki z "pisuarów"? Gdzieś ty dostrzegł bicie piany.
Odpowiedź do "Gość z 8:44". Tak. Mieszkańcy chcą szybkiego połączenia z innymi miastami. Sporo nas pracuje i studiuje poza Jastrzębiem. Codzienne dojazdy w tym walka o miejsca w autobusach to codzienność. Miasto nie będzie się rozwijać bez szybkiego transportu ludzi. Bez tego miasta szybko stają się zacofane. Jeśli w końcu, jakiś duży inwestor zechce włożyć swoje pieniądze w uruchomienie jakiegoś dużego zakładu pracy, to musi być pewny, że pracownicy mieszkający poza Jastrzębiem będą mieli łatwy dojazd do miejsca pracy. To jedno z bardzo ważnych kryteriów, jakie bierze pod uwagę inwestor. Kto wie czy problem z znalezieniem dużego inwestora nie leży po stronie transportu ludzi. Nowoczesne firmy muszą mieć pewnych, punktualnych pracowników. Taśma produkcyjna nie ruszy jeśli kogoś brakuje.
Temat jest o kolei, a debile jak zawsze tylko o polityce piszą! Jakie musi być smutne wasze życie, jak wy wszędzie widzicie tylko polityke. Drodzy tępacy, tu jest Jastrzębie, NIE sejm!
Hetman+PO - to jest to czego chcą mieszkańcy.
p.oseł peło zgłosił poprawkę.... ta, i pewnie przejdzie. A gdzie p.oseł z pisuarów? On miałby większe szanse!
Bicie piany...
Pani Hetman potrafi znacznie więcej. Ale sama nic nie zrobi. Radni i byli radni tacy jak Matusiak, który jakimś oszustwem dostał się do sejmu i zapewnił sobie wygodną pracę w której za nic nie odpowiada, skutecznie zablokują pomoc dla rozwoju Jastrzębia. Jarosław Kaczyński uzurpuje sobie pełnię władzy, która nie musi się liczyć z nikim. Jest konstytucja, rzecz święta dla każdego państwa. J.K. łamie ją bez żadnych skrupułów. A ty wyraźnie przedstawiasz warunki szantażu, tej partii, która już mam bardzom dużo za uszami. W wielu miastach trwa walka z PiS. Rezultaty poznamy po wyborach samorządowych. PiS jest lewicową i faszyzującą partią. Tak jak Hitler w latach 30 ubiegłego wieku chce dojść do władzy. W tym nie ma żadnej uczciwości. W tym wszystkim jest wielkie kłamstwo i oszustwo. Po to zmieniają teraz sposób wyborów aby je wygrać. Dziś już wiadomo, że nieważne na kogo będą oddane głosy. Ważne, żeby nie były na PiS. A pisowcy ukryją się pod innymi nazwami i organizacjami społecznymi, które nazwą bardzo chwytliwie. Nie można się dać na to nabrać.
Do Pw. Pani Hetman zrobiła więcej dla Jastrzębia przez 3 lata niż Pan Janecki przez 8. A może inna propozycja PO+Hetman. Patrząc co się dzieje w kraju wolę takie rozwiązanie.
Ale projekt już był za 78 baniek!
Czyli prezentacje i wizualizacje. Tylko tyle potrafi p. Hetman. Jesli chodzi o konkrety to nic nie moze bo straszny pis. To juz wiem dlaczego Marian nic nie mogl, to przez po.
Rozwiazanie jest proste: jak dlugo pis na czele tak dlugo musimy miec Mariana ????
projekt za 5 baniek ????
moja rodzina na co najmniej 2 pokolenia jest ustawiona
Nie moge znieść sytuacji, gdzie Jastrzębie płaci podatki na kolej, i z naszych pieniędzy remontują dworce w Rybniku czy Wodzisławiu, albo dokładają bezpośrednie kursy do Warszawy lub Pragi. Wstyd dla państwa Polskiego, że na jego terenie leżą trzy największe w Europie miasta bez kolei: Jastrzebie, Lubin i Łomża.
Jeśli nikt z was nie zdaje sobie z tego sprawy to żeby powstało cokolwiek to rozpoczęcie takiej inwetycji trzeba zacząć od projektu. Nikt z Was nie pomyślał że taką kwotę można przeznaczyć właśnie na projekt?
Poszukajcie na necie ile set metrów torowiska idzie kupić za te 5 baniek. A samo torowisko to nie wszystko.
Starczy od dworca podziemnego do okolic przecięcia się z Alejami Piłsudskiego. A dalej do Pawłowic kolej zastępcza? Czyli z buta?
Strefa ekonomiczna? GDZIE ? Prezydent hetman pozyskała ?? Hahaha od początku chciała zrobić ścieżki rowerowe
Miesiąc temu państwo dało 965 mln na odbudowę niektórych lini kolejowych na wschodzie Polski. Reszte sobie dopiszcie, bo UE kładzie ogromny nacisk na transport publiczny i jeżeli nasze miasto tego nie wykorzysta teraz, to możemy śmiało mówić o marginalizacji i upadku SJZ.
Intercity z Wodzisławia lub Zebrzydowic. Żałosne. Naprawdę jesteśmy aż taka Kozią Wólką?Aż tacy jesteśmy gorsi od Zebrzydowic?
pociag widmo za 5 baniek
@...
Trzeba było jechać Intercity z Wodzisławia lub Zebrzydowic
A gdzie był pan Gadowski jak rządziło PO ?
To będzie pociąg widmo za pięć melonów .
Coś media milczą -
"Władze Jastrzębia-Zdroju zapraszają do udziału w spotkaniu dotyczącym rewitalizacji miasta. Odbędzie się ono w czwartek, 28 grudnia o godzinie 11.00 w sali 129 A Urzędu Miasta ."
Cenzura?
Ach, to było piękne jeżdżenie koleją do Katowic, jeździłem codziennie za łebka, spałem w pociągu albo czytałem, a potem to zlikwidowali i trzeba było jeździć PKSem, to już nie było to samo, potem PKSy też padły: PKS Wodzisław, PKS Rybnik, PKS Cieszyn itd., teraz jesteśmy skazani na Drabasa.
Kiedyś chciałem po 4. rano pojechać do Katowic Drabasem - nie przyjechał, kierowca zaspał, taka lipa, miałem bilety na Inter City do Warszawy, trzeba było oddać, ze stratą....
My tu gadu gadu o kolei , a tymczasem....Rząd liczy na budowę dwóch nowych kopalń - w Dębieńsku (węgiel koksowy) i Przeciszowie (węgiel energetyczny). Projektem Dębieńsko (woj. śląskie) kieruje australijska spółka Prairie Maining, która jak na razie nie zamierza się z niego wycofywać. Rząd zakłada jednak, że budowa tej kopalni zostanie częściowo sfinansowana ze środków jednej ze śląskich spółek górniczych (najprawdopodobniej chodzi o Jastrzębską Spółkę Węglową) i już wiecie na co pójdą zyski JSW
a czy zgodził się na to lokalny diler kopalnianego kamienia?Człowiek, który faktycznie rządzi tym miastem?
A jak posłowie się nie zgodzą, to kolei nie będzie? Ciekawe. olej jest priorytetem,oknem na świat i motorem rozwoju.Ale najlepiej jest co miesiąc finansować nieprzyjazny szpital fortepiany dla pana Śmietany i nierealne plany typu Dyskoteka na rondzie.Ciekawe,ile poszło na te wszystkie wizualizacje.A propos transportu-może też warto zadbać o sztandarowy projekt posła Gadowskiego-dworzec autobusowy.Budynek całkiem niezły,dość nowoczesny.Szkoda,że tam prawie nic nie zajeżdża,a mogłyby np.autobusy do Rybnika.Nawet niektóre drabasy jadą aleja Piłsudskiego, potem prostu do peryferyjnej dzielnicy Zdrój. Pasażerowie spoza Jastrzębia są zdezorientowani-odludne miejsce ten przystanek w Zdroju.
Z przykroscia musze napisac, ze ta poprawka Gadowskiego nie ma buty. Zaraz to zablokuja a dlaczego bo jak cos zgłasza PO, PiS to blokuje i na odwrót. Ci ludzie nie dojrzeli jedni robia drugim pod górke a na tym wszystkim cierpia tylko mieszkancy
Za czy ich rządów kolej w naszym miejcie poszła w odstawke? Te 5 milionów których i tak miasto nie dostanie ale poseł walczył tylko dlaczego nie wtedy gdy jego koledzy "rządzili" w naszym kraju hipokryzja,hipokryzja pośle ostatniej kadencji!
Zobaczymy czy drugi poseł poprze inicjatywę. Czy zależy mu na dobru miasta lojalności wobec partii.
Nowy asfalt na Mazowieckiej kosztował 2,1 miliona , więc przestańcie z tymi mrzonkami.