"To koniec dziadowania". Jastrzębie walczy o pozycję w MZK
W Międzygminnym Związku Komunikacyjnym powstała Komisja Statutowa, której celem będzie zmiana statutu Związku w ten sposób, aby Jastrzębie, które ponosi główny ciężar funkcjonowania MZK miało większy udział w podejmowaniu decyzji.
Dotychczasowy Statut MZK zakłada, że każda z tworzących go gmin dysponuje jednym głosem na Walnym Zgromadzeniu Członków MZK, które podejmuje kluczowe decyzje w tej organizacji. Z takim rozwiązaniem nie zgadza się Janusz Buda, przewodniczący Zarządu MZK i zastępca prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój. Poinformował on, że trwają prace, aby zmienić ten stan rzeczy.
- To koniec dziadowania PKM i MZK. Możemy udawać, że nic się nie dzieje, że wszyscy mamy po jednym głosie i dalej w tym piekiełku się wałkujemy. Nie na tym rzecz polega. Będziemy mocno naciskać, aby rola Jastrzębia wzrosła, bo to nasze miasto ponosi główny ciężar funkcjonowania MZK. Spada on na nasze barki - mówi zastępca prezydenta Janusz Buda.
Janusz Buda wskazuje, że sytuacja Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, które należy do MZK, jest trudna, ale nie beznadzieja.
- Są obecnie w prawie możliwości przewidziane dla podmiotu wewnętrznego, tak zwane zamówienia in-house, które umożliwiają zlecanie wykonywania usług z wolnej ręki, czyli bez organizacji przetargów na okres trzech lat. Nie zawaham się ich użyć, oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - wyjaśniał Janusz Buda.
Komentarze
36 komentarzy
Buda nic nie zrobi bo sam w to wdepnął.Zanim objął funkcję mówił o konieczności audytu, nawet jakaś instytucja się tego podjęła, a w sierpniu miały być wnioski. Gdzie to przepadło?
Proszę sprawdzić kto jest winy takiej sytuacji że firma warbus wgrała
Z tego co jest wszystkim wiadome MZK nie musiała ogłaszać przetargu.
Ogłoszenie przetargu było bezpodstawne co nawet stwierdził UOK.
A konsekwencją takich decyzji było postawienie w trudnej sytuacji PKM
Do dziś za swoje działania w MZK nikt nie poniósł konsekwencji.
Szefostwo MZK działa na szkodę firmy Ale nikt tego nie widzi lub nie chce widzieć.
Panie Januszu może pan coś z tym zrobi.
Pora rozwalić klikę która tam jest.
Pracownicy MZK mają jedne z najwyższych zarobków.
A ilość zatrudnionych tam ludzi jest o 40, 50% za duże.
A dyrekcja od dawna ma firmę gdzieś.
Dyr nie jest z Jastrzębia, jemu nie zależny na dobru firmy.
Dawno pozbył by się pracowników którzy nic nie wnoszą w rozwój firmy. A za ich błędy wyciągał by konsekwencje. A nie zamiatał problemy pod dywan.
Proszę wprowadzić firmę, która sprawdzi wiedzę, zakres rzeczywistej pracy pracownika.
Wtedy oczy się panu otworzą.
Moja mama jakoś mogła wydawać kartę jastrzębianina. Ale co niektóre panie (pani) nie wydały jej ani jednej. A dla czego??? bo nie ma tego w zakresie obowiązków. Ale premię to zbiera i to wcale nie małą.
Masz rację. Pani (szefowa) od planowania rozkładu jazdy (koleżanka dyrektora) nawet symulacji rozkładu jazdy nie potrafi zrobić Bo nie zna EKSELA. Gdy prosiłam o zmianę rozkładu by autobus którym mogę jeździć do pracy do szpitala przyjeżdżał pre minut szybciej to się dowiedziałam że to nie możliwe bo wozi dzieci do szkoły ihihihi Która to szkoła ? i ile dzieci jedzie ? na to pytanie nie otrzymałam odpowiedzi. Ale jak ktoś ma poparcie Dyrektora to pracować nie musi, myśleć też.
I nie dziwi mnie to że miasto chce zrobić z tym porządek. A nie dopłacać do instytucji, która zamiast być dla mieszkańców tylko ciągnie od nich kasę na swoje wcale nie małe zarobki.
Przerost zatrudnienia jest, i to spory. Panie mają czas na kawę, pogaduszki. Są też panowie którzy są bo są. A że pracę dostał przez protekcję to inne osoby muszą za niego robić. Dla tego jest taki bałagan. Nie wspomnę że nie są wyciągane konsekwencje od ludzi zajmujących kierownicze stanowiska za decyzje które naraziły MZK na spore kłopoty i kary.
Pracownice MZK mają po 3500 na rękę a to nie na stanowiskach kierowniczych.
Szefowa jednego działu ma 4500 ... 4800 A nawet nie zna programu eksel
wszystko pisze na karteczkach. Dla tego mamy taki rozkład jazdy jak mamy.
Kiedy będzie premia, wycieczka do berlina się szykuje i córcia wychodzi za mąż a z lichej pensji w mzk rzędu 5500 na rękę nie da sie zyc!!!
A gdzie MZK przepuściło pieniądze z ubiegłych lat. Dziw, że gminy dalej dają i nie zastanawiają się.
Sami macie przerost zatrudnienia w tym Pkm, od samej góry zaczynając a na dole kończąc.
Rozkład prawie ten sam co dwadzieścia lat temu, tylko nie zauważono że zlikwidowano kopalnie Moszczenice, teraz Word autobusy prawie tak samo tam kursują, likwidują kop. Jas-Mos górnicy w większości z poza jastrzębia jeżdżą własnymi samochodami a autobusy po pustemu z stamtąd wracają stadami.
Wybudowano nam nowe galerie do Carrefour czy Obi nie ma czym dojechać na zakupy i do pracy nigdy autobusy nie pasują, powinno się z nimi dogadać i trochę dopasować.
Brak połączenia z ul 1 Maja z przed Parku Zdrojowego do supersamu lub UM trzeba pieszo latać na przystanek. Zdrój lub K. Miarki
jastrzębie powinno zrobić to samo co wodzisław lub rybnik. Stworzyc własną komórkę odpowiedzialną za komunikację miejską i gotowe. A nie karmić liczydełka, skoczki i inne stwory biurowe w mzk. Tam 20 pracowników z łatwością wystarczy.
Zbiurokratyzowane w liczbie 60 osób \"pracujących\" w Mzk, wydaje więcej pieniążków publicznych na comiesięczne wypłaty, niż całe PKM, oj Panie Buda ale strzelił Pan z grubej rury.
To MZK, to dziadostwo. Rozkład od lat ten sam jada stadnie autobusy a potem nie ma czym dojechać. Tak bedznadziejnego rozkłady nie ma w innych miastach. Niech z tym zrobia porządek. Kiedys po 13-ej naliczone było na przystanku,ze o tej samej porze odjechało 5 autobusów. Co za idiota robi taki rozkłada?!
Mzk dziaduje- Panie Buda powiedział Pan dowcip dekady.
Pkm nie, trzeba koniecznie dać MZK bo tam biedactwa dziadują.
Całe życie woziliście górników do pracy oni dostają wszystko,a wy nic oni deputaty to wam po autobusie powinni dać
Całe Mzk powinno przejść mocną restrukturyzację. Weryfikacja stanowisk wiedzą a nie znajomościami. B.L. pewnie ma już ciepłą posadkę. Mocne plecy proszę pana. Tan się tylko pracuje w przerwie między kawkami jeśli oczywiście nie ma jakiegoś innego lepszego zajęcia. Odciąć panie od internetu to może z nudów zaczną pracować. BOK w MZK wiele pokazuje a bilety jedne z najdroższych na Śląsku. ŻENADA.
Politycy popełniają gafy. Pan, panie Buda właśnie to zrobił. MZK nigdy przenigdy nie dziadowało. Tam zawsze były pieniądze kosztem wypłat pracowników PKM-u, które były i są bardzo niskie. Nagród nie było i w dalszym ciągu nie ma, wszystkie ewentualne zyski przejmowało MZK. Mimo to pracownicy zimą wielokrotnie w śniegu klęczeli i naprawiali tabor, a kierowcy w skrajnie trudnych warunkach wykonywali swoją pracę mając nadzieję, że będzie lepiej. Będąc przewodniczącym MZK doskonale się pan orientuje ile zarabiają pracownicy MZK.Będzie miło jeśli pan sprostuje swoją niefortunną wypowiedź i nigdy nie będzie się pan wypowiadał na temat wspólnego dziadowania PKM i MZK.
zgadzam sie z pasazerem. Ostatnio zmuszona jestem jezdzic komunikacja miejska. Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy czekajac pod supersamaem na autobus jadacy obok hali sportowej, doczekalam sie 2 autobusow jadacych przez ul cieszynska, a nastepne 2 przez 11 listopada, wszystkie w przeciagu 5-7 minut. Nastepne mialy sie pojawic za 43 minuty. Te z kolei jechaly wszystkie obok hali. A wiec na cieszynska lub 11listopada mozna by czekac ze 2 godziny. Chcialabym poznac tego geniusza od ukladania rozkladow jazdy w j-biu.
Panie Buda, a gdzie raport z audytu, stanowi tajemnicę jak wszystko w tym urzędzie?
Kiedy autobusy zaczną jeździć w normalny sposób, odpowiedni dla pasażerów, a nie dla kierowców? Jeżdżą stadami, po 3-4 na raz i wszystkie tą samą trasą, potem godzina przerwy. To jest porażka, która trwa już od dawna. Kto tam układa te rozkłady? I komu maja służyć?
Po co w Jastrzębiu tak rozbudowana jest sieć autobusów. Skasować na początek 1/3.
cytat \"To koniec dziadowania PKM i MZK\" - Panie Buda, od kiedy to MZK dziaduje, wysokie zarobki, powyżej 3 500 zł , premie, nagrody, 6 miesięczne odprawy emerytalne to PKM dziaduje przez MZK , gdzie są opublikowane wyniki audytu, w MZK .Niezatapialny dyrektor biura MZK, niejaki B.L. ponoć ma się bardzo dobrze .
Do Dolores: wydacie karty jastrzębianina będzie premia - kierowniczka z 5 tys, a panie z BOK z 3 tys na rękę.
W MZK mają za wysokie zarobki, i są pracownice które oprócz przepisywania tabelek nic nie robią.
W MZK można zredukować zatrudnienie o połowę a firma będzie działała prawidłowo.
Dziwne że szefostwo nie widzi tych pracowników widmo.
A przepraszam szefostwo wie kto i jak wykonuje swoje obowiązki, ale koleżanek i kolegów się nie zwalnia nie przenosi.
Może przeniesienie komunikacji do UM sprawi że wszyscy będziemy pracować i zarabiać stosownie do swoich umiejętności.
Ciekawe, jakie zamówienia in-house ma na myśli pan Buda? Chyba rozwożenie cateringu po szkołach i przedszkolach przez szoferów PKM, bo z tego co mi wiadomo, to firma Warbus ma jeszcze zgodnie z umową prawną 7 lat na świadczenie usług dla MZK. A PKM niech się cieszy, że póki co wciąż jest podwykonawcą :D
Niech się najpierw chłopak podszkoli a potem podskakuje.nic nie zleci z wolnej ręki.
Dobra koniec gadania o niczym. Kiedy będzie premia?? Tak z 3tys na rękę.
\" Nie zawaham się ich użyć, oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - wyjaśniał Janusz Buda. \"
Jeżeli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, to Pan Buda tego trybu nie użyje, ale może Pan Buda o tym nie wiedzieć, ba jak sam mówił, nie jest z niego mega prawnik. Tylko po co to puszenie piórek?
Nie dziaduje,ale jest przestarzałe,skostniałe i do likwidacji. Słowa Gałuszki w radiu 90. Zgadzam się z tym w stu procentach.
Własnie, gdzie wyniki audyty?!
Krążą plotki że Skaróbwka i CBA jest w MZK! Czy to prawda?
Tylko kolej ,metro i tramwaje uzdrowią komunikację w tym miasteczku , ale zarządzać tym nie będzie miasto w żadnym wypadku , w przeciwnym razie ... tramwaje zjadą na trasę metra , metro na trasę kolei , a kolej się wykolei.
Drogi panie Buda, a od kiedy to MZK \"dziaduje\", co pan opowiada, bądź pan rzetelny. Fee. Gdzie wnioski z audytu, krzyczał pan \" audyt w MZK\", gdzie to jest.
\"Są obecnie w prawie możliwości przewidziane dla podmiotu wewnętrznego\"
Na calym swiecie uslugami dla miasta zajmuje sie spolka miejska. Spolka miejska (ta sama) grzeje, sprzedaje cieplo, prad i gaz, dostarcza uslugu telekomunikacyjne i wode, wywozi smieci, organizuje transport.
Tu sie udaje kapitalizm. W praktyce to wyglada tak, ze pieniadze miejskie i mieszkancow sa ssane przez nietoperze, ktore obsiadly to dziadostwo.
Brawo Buda. Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Tylko trzymać kciuki żeby się coś w MZK zmieniło na lepsze.
Ciągle nie umiecie ogarnąć tych 20 autobusów co jeżdzi po Jastrzębiu , a marzy wam się kolej i podziemny dworzec .Dorożkami nawet byście nie umieli zarządzać.