Piątek, 29 listopada 2024

imieniny: Błażeja, Saturnina, Fryderyka

RSS

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje

07.10.2015 12:15 | 20 komentarzy | dam

165 osób złożyło do tej pory reklamacje związaną ze złym naliczaniem opłat za przejazdy utobusowe. Osoby, które korzystały z e-biletu mogły stracić nawet kilkanaście złotych. MZK przyznaje, że błąd się pojawił. Awaria jest już naprawiana.

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Niektórzy pasażerowie mogli natknąć się na błąd systemu naliczania opłat e-biletu. W ponad 100 przypadkach (na 700 tys. operacji) źle naliczono kwotę za przejazd (na niekorzyść pasażera). Teraz Międzygminny Związek Komunikacyjny uruchamia procedurę reklamacyjną poszkodowanych pasażerów. Co ważne, reklamacje przyjmowane są również w przypadku gdy naliczenie opłaty nastąpiło z winy użytkownika (np. złe przyłożenie e-biletu do czytnika).

- Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł - informuje MZK.

Awaria najczęściej występowała na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Powodem błędu są wady modułu elektronicznego. Firma, która zajmowała się wdrażaniem systemu już pracuje nad naprawieniem błędu.

- Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z MZK.