MZK zawiesi kursy od września
Międzygminny Związek Komunikacyjny zamierza zawiesić od września niektóre kursy autobusowe. Informacja w tej sprawie trafiła m.in. do Urzędu Miasta w Wodzisławiu.
- Dokonując analizy kursów pod kątem rentowności, planuje się zawieszenie niektórych kursów w soboty i niedziele na następujących liniach: 207, 208, 210, 214, 214A oraz 215 – poinformował Krzysztof Baradziej, przewodniczący zarządu MZK.
- Decyzja o zawieszeniu niektórych linii nie została z nami w żaden sposób skonsultowana. A takie konsultacje z gminami członkowskimi MZK w przypadku planowanych zmian są działaniami statutowymi MZK – mówi prezydent Mieczysław Kieca. - Patrząc na obecne działania MZK, stwierdzam, że czerwcowa decyzja Rady Miejskiej o wystąpieniu Wodzisławia Śląskiego z MZK była słuszna. Zwłaszcza jeśli mamy na uwadze dobro wodzisławian i sensowną organizację transportu zbiorowego na terenie miasta – dodaje prezydent.
Ludzie:
Mieczysław Kieca
Prezydent Wodzisławia Śl.
Komentarze
165 komentarzy
Nie jedna z najgorzej zdecydowanie najgorzej, to sabotaż co ta władza robi z Zawadą ani komunikacji ani inwestycji, jeżeli w innych dzielnicach jest tak samo źle to się pytam co jeszcze Kieca robi na tym stołku.
A ja wolałbym dojeżdżać z Rydułtów to Katowic niż z Zawady do Wodzisławia... Zawada to jedna z najgorzej skomunikowanych dzielnic Wodzisławia.
Powiat tarnogórski nie jest obsługiwany przez KZK GOP tylko ma swoją komunikację MZKP ale nie to jest istotne. Za 6 milionów zł jakie Tarnowskie Góry płacą z budżetu miasta na komunikację (2x tyle co Wodzisław) mają: co 20 minut autobus do Katowic, co 10 min. autobusy do Bytomia, co 20-30 min. autobusy do Piekar Śląskich oraz autobusy miejskie do najdalszych zakątków powiatu w tym nawet na lotniskio Pyrzowice, do Pyskowic czy Gliwic!!! A gamonie z Urzędu Miasta w Wodzisławiu pozwalają miernotom z MZK aby z Wodzisławia autobusy do okolicznych miejscowości kursowały rzadko i w zupełnym nieładzie. Nawet do Jastrzębia autobusów jest tyle co kot napłakał. Jeśli nie wierzycie to obejrzcie sobie w internecie rozkłady z dworca autobusowego w Tarnowskich Górach. Wierzyć się nie chce ale tak naprawdę jest. Tarnowskie Góry to miasto trochę większe od Wodzisławia ale to jeszcze bardziej zadziwia. Bo jeśli większe miasto płaci 6 milionów i pasażerowie mają autobusy w każdym kierunku co kilkanaście minut to dlaczego mieszkaniec Wodzisławia który chce z zakupami wrócić na Dąbrowki z centrum albo na Jedłownik ma autobus raz na godzinę??? Obudźcie się urzędasy. Komunikacja w powiecie wodzisławskim jest fatalna!!! Ciekaw jestem czy urzędnicy miejscy współpracują i się interesują nowym rozkładem Kolei Śląskich czy też Wodzisław znowu zostanie z ręką w nocniku tak jak został w przypadku autobusów miejskich. Wolałbym dojeżdżać autobusami z Tarnowskich Gór do Sosnowca niż z Pszowa do Wodzisławia...
"linie 214 i 214A są to linie do Zawady i niedługo nie będzie można tam wjechać i wyjechać z Zawady, tak wygląda polityka naszych władz." I miedzy innymi wlasnie dlatego Zawada powinna odlaczyc sie od Wodzislawia.
w wodzislawiu sie wszystko likwiduje:komunikację miejską, policję, miejsca pracy, stołówki itd. Za to kler i nauczyciele sie mają zajebiaszczo.
szanowni czytelnicy poco nam powiaty Powiaty są konsumentami pieniędzy a pieniądze które idą z budżetu państwa przeznaczyć na komunikację miejską
Ekipa Kiecy nie potrafi zadbać o nic, o komunikacji też zapomnieli... Teraz nagle im się przypomniało łaskawie że jest źle...
tylko z tego co się orientuje to powiat tarnogórski chyba, a będziński na pewno jest obsługiwany przez KZK GOP. W porównaniu do MZK to KZK GOP jest gigantem którego członkami są największe miasta województwa i zapewne z tego powodu ma znacznie większy budżet i może wprowadzać wiele różnych udogodnień dla pasażerów. Choć też nie jest idealnie bo korzystam z KZK GOP i ludzie też narzekają ;) Na pewno trzeba dokonać zmian w komunikacji powiatowej które będą najkorzystniejsze dla pasażerów, ale myślę że lepiej będzie porównywać się z mniejszymi związkami komunikacyjnymi niż KZK GOP.
znak może problem tkwi nie w zarządzaniu mzk ale w tym, że ci którzy się na niego składają nie potrafią wymagać?
Ale może już bez tych betonogłowych ludzi, którzy teraz pierdzą w stołki w MZK w Jatrzębiu i się nie liczą z mieszkańcami! Popatrzcie jak wygląda komunikacja w powiecie tarnogórskim czy będzińskim. W porównaniu z nimi Jastrzębie, Żory i powiat wodzisławski to Bangladesz... Tu w ciągu ostatnich 20 lat postępował cały czas regres.
zaloze sie ze jakis urzedasek co siedzi z kiecą przy korycie :-D
ten znak to pewnie jakis milosnik komunikacji tylko narzekac i narzekac. upadnie mzk powstanie to samo tylko pod inna nazwa.
Aby było jaśniej to jeszcze dopiszę że gdyby Czerwionka podlegała tylko pod MZK to byłoby dużo gorzej ale właśnie mieszkancy mają lepiej bo organizatorów przewozów jest więcej. Wodzisław ma jednego monopolistę MZK i na tym tylko traci.
Czerwionka jest przykładem miasta z niezłą komunikacją: PKP, MZK, ZTZ, KZK GOP, częstotliwości są dość przyzwoite, dojedzie się do Gliwic, Rybnika, Knurowa i Żor, a pociągiem do Rybnika, Raciborza i Katowic. Ale Czerwionka w przeciwieństwie do Wodzisławia nie musi dopłacać do linii które jeżdżą do innych miast. A Wodzisław bardzo tracił na peryferyjnych liniach które łączyły Zawadę z Pszowem czy Wilchwy z Jastrzębiem. Natomiast w sytuacji kiedy Wodzisław i Jastrzębie nie mają połączenia kolejowego autobusy powinne jeździć do 10-15 min. a nie tak jak teraz.... Zresztą zobaczcie sobie na rozkłady KZK GOP. Tam miasta płacą i wymagają. Nawet z Wojkowic do Czeladzi jest więcej autobusów niż z Jastrzębia do Żor czy Jastrzębia do Wodzisławia. O czym więc my tu mówimy? MZK Jastrzębie musi upaść!!!
bo w mzk jest bankrut wodzisław. Kzkgop nie kasuje? Mieszkam w czerwionce, kiedys 194 jezdzil co 15. minut (jescze 2 lata temu), teraz co godzine i więcej, pare kursów na krzyż. Jak już operujesz jakimiś danymi wyssane z palca to sprawdz czy są wogóle w częsci zgodne. ZTZ ma budżet z urzędu miasta. Zresztą wiadomo jak rybnik się rozwija, a wodzisław się cofa i cofa. Na dniach bedzie przetarg na bryczki z zakopanego, a dla bogatszych dzielnic ŻUK-i z wojska bo jest wyprzedaż.
Nie Kieca i Szymczak tylko Szymczak i zgodnie z prawem czyli do momentu opuszczenia przez Wodzisław MZK. Ale najlepsze w tym jest to, że Szymczak już nawet macha ręką na tę całkiem dobrą kasę za nic-nie-robienie w MZK byleby tylko ratować Wodzisław przed samozagładą komunikacji gdyby nadal MZK nią się zajmowało. Przecież ostatnie 10 lat to ciągłe ograniczanie komunikacji przy ciągłym wzroście subwencji i cen biletów. Dlaczego KZK GOP czy ZTZ Rybnik jakoś się rozwijają i nie likwidują kursów, a nawet tworzą nowe linie, a MZK cały czas coś kasuje?
Ty, poniżej, jak jesteś taki mądry to może wiesz o tym, że szymczak i kieca biorą nadal gruby szmal od mzk co? Chciałes zaświecić ale nie pykło.
Skończ do tej dyskusji mieszać jakieś lokalne animozje. Nikt tu nic złego nie pisze o Jastrzębiu tylko o leśnych dziadkach z zacofanego MZK, który mamy serdecznie dość! Nie dość, że niczego dobrego nie wymyślą to pierdzą w stołki i żądają za to badziewie jakie oferują co raz większych opłat. Decyzja Kiecy i Szymczaka o wyjściu Wodzisławia z MZK jest słuszna ale spóźniona. Należało wyjść z MZK już kilka lat temu.
nobody masz rację, jak sklep sprzeda niesmaczny chleb to też wine zwala się na sklep nie piekarza. Z mzk to samo- urzedy miasta ciągle szukają oszczędności na podatnikach ale jak co to "złe mzk znowu naszym kochanym mieszkancom/wyborcom/podatnikom/parafianom tną kursy. Ale są be i fuj!"
Szkoły wyższe w Jastrzębiu zlikwidowano właśnie z powodu złej komunikacji. Wykładowcy się skarżyli że do Jastrzębia nie ma czym dojechać... Tam tylko górnicy i związkowcy czują się dobrze...
linie 214 i 214A są to linie do Zawady i niedługo nie będzie można tam wjechać i wyjechać z Zawady, tak wygląda polityka naszych władz.
kieca sie zobowiazal sam organizowac komunikacje, wiec mzk zainwestuje swoj budzet w komunikacje pszowa, marklowic, rydultow i radlina. A to ze mieciu pecio pisze "wydaje mi sie ze radni dobrze zadecydowali o wyjsciu z mzk po tym jak mzk nas odcina" to tylko wybielanie sie z swojej glupoty i pazernosci. Szkoda, ze tutaj na forum rzadko kto widzi, jak wyniszcza wodzislaw od kilku lat. ALe jakby nie bylo najlepiej całą wine zwalić na mzk. Nikt nie widzi, że włodarze ciągle szukają w komunikacji oszczędności. Poszukajcie sobie artykułów z przeszłości (sa tez tutaj, na nowinach) jak sam szymczak powiedział "musimy oszczędzać bo w pazdzierniku nie bedzie kasy na oświetlenie parku itd w wodzislawiu, wiec oszczedzajmy na komunikacji". Ludzie zacznijcie myslec. Dojdzie do tego, że ztz dogada sie z mzk w sprawie wspolnego biletu i wodzislaw zostanie calkowicie na lodzie z swoimi bryczkami i chomiczkiem mieciem.
MZK nie może działać dobrze jeśli jego dyrektorem jest facet który kierował kiedyś płuczką na kopalni... Po prostu to jest żenada, że tak dużym związkiem komunikacyjnym nie kieruje fachowiec po politechnice i po transporcie. Przy takim kierownictwie i przy takiej bezbarwności i braku pomysłów na działanie MZK nie ma żadnych perspektyw, a pasażerom korzystającym z usług MZK należy tylko współczuć.
do -ja1 - bo maja kase na benzynę tak trudno się tego domyslić garkotłuku
A co to ma wspólnego z tematem MZK które chce obciąć kursy w Wodzisławiu? Piszcie na temat i jakie macie propozycje nowych linii autobusowych kiedy już pozbędziemy sie MZK.
pojecia o Jastrzębiu to Wy rybniczanie nie macie ale głupoty pleść to potraficie. Powtarzam kolejny raz skoro w Rybniku jest tak cacy to co robi codziennie rano ten sznur samochodów z rejestracjami SR w Jastrzebiu????
Rydułtowy już też się zastanawiają nad wyjściem z MZK
Możliwe że ludzie inteligentniejsi uciekają z Jastrzębia bo nie chcą mieć za sąsiadów prostaków. Ale mimo że Jastrzębie traci na znaczeniu i na ludności powinno mieć połączenia miejskimi autobusami z ważniejszymi od Jastrzębia ośrodkami typu np. Katowice, Bielsko, Racibórz czy Cieszyn do których sporo ludzi z Jastrzębia dojeżdża, a potem rezygnuje z dojazdu i się tam przeprowadza.
Ale co wy ty piszecie za pierdoły. My nie patrzmy na takie zakały województwa jak Jastrzębie w których czas się zatrzymał na czasach PRL!!! Patrzmy do przodu. Stwórzmy nowoczesną i szybką komunikację w powiecie wodzisławskim powiązaną z koleją. To miało być zrobione 10-15 lat temu, a nie teraz. Trwanie w MZK spowodowało tylko kolejne likwidacje kursów i linii i odchodzenie ludzi od komunikacji. Ja bym chciał dojechać na jeden bilet np. z Wilchwów do centrum, potem pociągiem do Katowic i z Katowic tramwajem na Koszutkę, a nie żeby kupować trzy bilety i czekać na połączenia po godzinie (jedynie w K-cach moge liczyć że tam tramwaj jedzie często). MZK nie potrafiło przez lata zrobić ani jednego dobrego rozkładu dzięki któremu z Wilchw do centrum byłyby kursy w jakimś cyklu np. co 30 min! Mam już serdecznie dość zacofanego durnego MZK!!!
Od kiedy busiki Drabasa nazywasz autobusami?! Poważna komunikacja to np. autobusy PKM Jastrzębie ale proszę weź przestań z busikami... Nie sądzę aby ktoś czymś takim chciał codziennie dojeżdżać do pracy czy na uczelnię codziennie. W środku zaduch, tłok, mało miejsca. Z Wodzisławia do Katowic jeżdżą w miarę wygodne i tanie pociągi.
Widać, że jesteś z rybnika i masz niezły bałagan pod kopułą. Śmierdzisz mi Arteksem
Wodzisław to miasto widmo!!po co tu autobusy??po co sklepy?? NIC NIE MA W TYM MIEŚCIE!! Niech podłączą nas pod Rybnik albo Jastrzębie bo Wodzisław umiera Panie Prezydencie!!
silver jeszcze jedno , do Katowic z Jastrzębia co 30 minut od 5 rano do wieczora jeżdżą autobusy a jak w Wodzisławiu czy Rybniku jest z tym?
silver Katowice tracą jeszcze szybciej. Jastrzebie traci ludność bo: po pierwsze brak miejsc pracy oprócz JSW, w okolicy zresztą tez nie ma zbyt wielu miejsc pracy. Masa jastrzębian się buduje w okolicy bo taniej i jest miejsce. Miejscowości wokół Jastrzębia są coraz ludniejsze głowny przyrost to jastrzębainie. Prezydent od 3 kadencji palcem nie kiwnął by cokolwiek innego zaproponować bo i po co jest JSW jest ok.
Urzedy, urzednicy i urzedy. Mam pytanie co robi Marszalek woj. śląskiego ? Co robi Sejmik woj śląskiego ? Za co ci ludzie biora pieniadze i czy w ogole sa potrzebni ? Obawiam sie ze to sa tylko przechowalnie dla wszelkiej masci nieudacznikow zyciowych. Komunikacja lezy w calym województwie, prawie w kazdym miescie likwiduje sie autobusy i polączenia kolejowe
najpierw poczytaj potem komentuj. To według Ciebie obrona?"MZK? Po co? Watpie czy jastrzębianie jeżdżą do pracy czy do szkoły do okolicznych wiosek i miasteczek, raczej działa to w drugą stronę. Ponadlokalna jest spółka JSW i to wystarczy, nie widzę powodu by płacić na MZK dla wygody okolicy. Nie widzę równiez powodu by zasiadali tam przedstawiciele samorządów lokalnych w roli wybitnych specjalistów. To jest warte tych milionów wydawanych na to?
Obrońco zacofanego MZK. Pokaż mi jakiś jeden nowy projekt MZK w ciągu ostatnich 20 lat który ułatwił ludziom życie?! I dlaczego MZK kojarzy się wszystkim jak najgorzej?!
Tak to problem ogólnośląski ale jednak jest pewne ale... Jastrzębie to młode miasto które powinno zwiększać liczbę ludności bo ma ogromny odsetek ludzi do 30 roku życia, a tymczasem Jastrzębie traci najszybciej mieszkańców z całego Śląska. Coś jest więc nie tak. Jestem przekonany że wynika to z fatalnego skomunikowania Jastrzębia ze światem. Dzisiaj paliwo jest drogie, a w Jastrzębiu nie można liczyć ani na komunikację miejską ani na kolej. A czy byłby to problem dla MZK aby uruchomiło szybką linię MZK do Katowic? Gdyby tam pracowali mądrzy ludzie to już dawno by uruchomili linie ekspresową. Władze Jastrzębia nie robią absolutnie nic aby zatrzymać u siebie młodych ludzi. Wiem że komunikacja to nie wszystko bo należałoby jeszcze wspomnąć o tym, że młodzi ludzie z SJZ nie mają centrum, nie mają placówek rozrywkowych czy kulturalnych ale nawet jeśliby traktować SJZ jako zwykłą sypialnię to sypialnia powinna mieć szybkie połączenia ze światem od 4 rana do północy. A w ostatnich latach Jastrzębie poszło w kierunku dziury zabitej dechami. Wodzisławiowi też to grozi ale władze miasta jakby mają większą świadomość. Np. nie dali sobie odciąć kolei wszczynając awanturę. A Jastrzębie pozbyło się kolei bez słowa protestu...
kolego silver młodzi ambitni ludzie uciekają ze Śląska do wiekszych ciekawszych miast ((pomiędzy dwoma spisami powszechnymi w latach 2002 i 2011 w woj. śląskim ubyło ponad 112 tys. ludzi).i MZK choćby na uszach stawała transportu do Krakowa czy Wrocławia nie obsłuży. Ubytek ludności jest problemem całego Śląska, czytaj cokolwiek może rozszerzysz sobie horyzonty, łażenie po ryneczku Rybnika to nie wszystko.
Straszne głupoty piszesz bo w Jastrzębiu poza miejscami pracy w JSW nie ma NIC! Młodzi ambitni ludzie muszą dojeżdżać do innych miast a przez to że komunikacja MZK jest słaba bardzo często wyprowadzają się z Jastrzębia... Fatalne zarządzanie MZK przekłada się w dużej mierze na wymieranie Jastrzębia.