- Jastrzębie-Zdrój
- Pszów
- Racibórz
- Radlin
- Region
- Rybnik
- Rydułtowy
- Wodzisław Śląski
- Żory
- Wiadomości
- Nie przegap
- Patrol
Ilu tragediom można było zapobiec? Śląska drogówka podsumowała tegoroczne dane [ZDJĘCIA]
W Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach odbyła się narada służbowa kierownictwa wydziałów ruchu drogowego, podsumowująca 11 miesięcy na śląskich drogach w 2023 roku.
Naradzie, w której udział wziął Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach insp. Marek Nowakowski, przewodniczył podinsp. Krzysztof Stankiewicz – Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Katowicach. Spotkanie rozpoczęło się minutą ciszy, dla uczczenia pamięci naszych tragicznie zmarłych Kolegów z Wrocławia.
Tematem narady były zagadnienia związane ze stanem bezpieczeństwa w ruchu drogowym w województwie śląskim.
- W pierwszych 11 miesiącach 2023 roku odnotowaliśmy 1725 wypadków, w których 113 osób zginęło (w tym 38 pieszych, 6 rowerzystów i 12 motocyklistów), a 2012 zostało rannych.
- W porównaniu do tego samego okresu 2022 roku to o 121 wypadków mniej, 32 osoby zabite mniej i mniej o 80 osób rannych.
- Najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych było nieustąpienie pierwszeństwa, niezachowanie bezpiecznej odległości i nadmierna prędkość.
- Od stycznia br. w 482 wypadkach z udziałem pieszych zginęło 38 osób. Do 279 z nich doszło na oznakowanym przejściu dla pieszych, gdzie śmierć poniosło 15 osób.
- W omawianym okresie stróże prawa uniemożliwili dalszą jazdę 11088 kierującym, to jest o 116 więcej niż w poprzednim roku.
Spotkanie było również okazją do wręczenia nagród i wyróżnień policjantom za szczególne osiągnięcia w służbie i reprezentowanie garnizonu śląskiego w Międzynarodowym Konkursie Policjanta Ruchu Drogowego, który w październiku odbył się na Słowacji.
Część narady przeznaczono na wymianę doświadczeń i rozwiązań, przyjętych w poszczególnych jednostkach w zakresie nadzoru oraz zadań realizowanych przez komórki ruchu drogowego.
źr. KW Katowice
Komentarze
1 komentarz
Wydaje mu sie ,ze prwencja na drogach w skali kraju jest nie do konca przemyslana. Dla przykladu nieoznakowany radiowóz powinien poleceniem służbowym nie tylko patrolować konkretny obszar lecz być wysyłany nie do konca głównymi drogami przemieszczajac sie do wyznaczonych miejscowosci i powrotnie ,np z Jastrzebia az do Kłodzka i powrot. Dlaczego tak twierdze ?... to właśnie podróżując takim ciągiem i różnymi krajowymi drogami widać do czego zdolni sa kierowcy szczegolnie Ci mieszkajacy na tzw zadupiach ktorzy jeżdżą w obrebie własnych czesto niewielkich miejscowosci i zdają sobie sprawe ,ze policja tam do nich nie zaglada. A to jest naprawde dramat.