W 47 minut koleją do Katowic?
Można to przyjąć z niedowierzaniem, ale powstają projekty przewidujące, że z Jastrzębia do Katowic będzie można dojechać w ciągu 47 minut. Przy czym nie chodzi o połączenie autobusowe, a kolejowe.
W piątek, 13 stycznia, w jastrzębskim magistracie odbyło się spotkanie, którego celem jest przygotowanie profesjonalnej analizy różnych modeli rewitalizacji i włączenia Jastrzębia-Zdroju do sieci regionalnych połączeń kolejowych ze szczególnym uwzględnieniem transgranicznego wariantu obsługi ruchu kolejowego.
W oparciu o wyniki tej analizy będzie można przystąpić do odnowienia połączeń kolejowych naszego miasta, tak, aby móc dojechać do stolicy województwa. Pod uwagę brane jest uruchomienie nitki kolejowej z Jastrzębia do Zebrzydowic, a następnie skorzystanie z już istniejących szlaków kolejowych do Katowic. Szacuje się, że wówczas droga koleją do Katowic wyniosłaby niecałą godzinę.
Wartość projektu wynosi 23 529,41 euro, a jego realizacja trwać będzie do końca czerwca 2017 r.
Komentarze
60 komentarzy
W najbliższym czasie ma być budowana KDP (kolej dużych prędkości) między Ostrawą a Katowicami. Patrząc na mapę, Jastrzębie leży w idealnej prostej linii między Katowicami a Ostrawą. Jeżeli tego nie wykorzystamy i nie zalobbujemy, to jest po nas. Taka szansa nie powtórzy się nigdy .
a międzyczasie, nasz aktualny monopolista wożący jastrzębian do Katowic podniósł ceny biletów na swojej trasie. Bilet Żory - Jastrzębie kosztował 3.00 zł a teraz równo 4.00 zł. Czyli 33% podwyżki.
Czekam z utęsknieniem na realizację planu i powrót kolei do Jastrzębia....
\"Wartość projektu wynosi 23 529,41 euro\" - to nie poszaleją.
Wybory ida
do obserwator. To nie jest temat o kolarzach. Pomyliłeś zagadnienia, wsiadaj na rowerek i jedź do szkoły
W tym roku już realizacja :)
http://jastrzebieonline.pl/news,8869,powstana-trasy-rowerowe-na-nasypach-kolejowych.html
Jak byloby w Zebrzydowicach polaczenie 160km/h bezposrednio do Katowic i fajne regularne pociagi, na poczatek wystarczyloby zorganizowac duzy parking P+R.
Idea P+R rowwniez jest, niestety, obca polskim kolejom. Jesli ktos nie wie, PARK AND RIDE to jest to duzy i bezplatny albo bardzo tani parking tuz obok - zwykle podmiejskiej - stacji kolejowej.
Na calym swiecie dojazd koleja do pracy jest kilka razy tanszy i kilka razy szybszy niz samochodem. Tak powinno byc rowniez na Slasku.
Oczywiscie na jednym bilecie czlowiek musialby jezdzic autobusem w Jastrzebiu, pociagiem do Katowic i w Katowicach lokalnym transportem.
Drabas wyeliminował PKP (i PKS )w Jastrzębiu gdyż do Katowic jechało się pociągiem prawie 2 (dwie )godziny !!!!! więc o co płaczecie ?? Sami Drabasami dupę woziliście na początku lat 90-tych bo było szybciej i do teraz pewnie wozicie .
.Widzę panowie i panie, ze coraz więcej normalnych inteligentnych ludzi wypowiada się na temat kolei w Jastrzębiu. Bezmózgie szumowiny, przeciwne kolei naszczekały się, więc można prowadzić merytoryczną dyskusję. Tu znalazłem ciekawy temat i wypowiedzi ludzi z Polski wypowiadający się na temat powrotu kolei do Jastrzębia
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jastrzebiezdroj-odzyska-kolej--79921.html
Nic tylko działać i lobbować na rzecz Jastrzębia i reklamować to wśród mieszkańców.
@seboc Właśnie przez Zebrzydowice przebiega linia międzynarodowa ma zostać przebudowana do 160km/h
(zapewne stąd te 47 minut) a do Zebrzydowic jest raptem 10km, można takie połaczenie wybudować pod pretesktem lini transgranicznej (UE da kase).Teoretycznie można by było zrobić połączenie do BB lub Wisły
@kondonek
Tylko ta linia nie przebiega przez Jastrzebie. Trzeba jakos i za cos wybudowac polaczenie do Pawlowic.
Druga sprawa. Po remoncie ten odcinek pozwoli pociagom na jazde 100km/h jedynie. Z Zor do Katowic w tempie galopujacego zolwia nadal.
By kolej naprawde miala sens, musza istniec polaczenia 160km/h miedzy wiekszymi miastami i pociagi kilka razy na godzine. Woczas mieszkac w Jastrzebiu i pracowac w okolicach Ostrawy, Gliwic czy Katowic nie stanowiloby zadnego problemu.
Tak jak to jest np. w Monachium: wsiada czlowiek do pociagu na Dworcu Wschodnim, za 13min. wysiada w miasteczku oddalonym o 30km. A pociag to zadne cudo kosmiczne, znany rowniez w Polsce Steadler Flirt.
Do wszystkich tępaczków typu \"miro\" \"józwa\" i innych. Woj. sląskie dostało 4,4 MILIARDA ZŁ na remont lini kolejowych i to po części za nasze jastrzębskie pieniądze!!!!
http://www.nowiny.pl/nowiny-kolejowe/124864-wygodniej-i-szybciej-jest-umowa-na-remont-linii-kolejowych-chybie-zory-rybnik-nedza-turze.html
Więc proszę aby ciemnota nie pieprzyła głupot, bo kolej dla miasta Jastrzębie się po prostu należy.
odwalcie sie od konDonka,dobre to mosz chopie
pogadaja ,kase wezma a wy juz pojezdziliscie pociagami z jastrzebia ;) .....
proszę nie żartować że w jastrzębiu palą podkładami kolejowymi
a gdzie jest straż miejska dalej siedzą pod magdonaldem?
Autobus Warbusa jedzie z Bożka do Zebrzydowic około 20 minut
Do gość 23:34. Jak byś miał choć trochę inteligencji, to byś zauważył, że ten podpis \"KonDonek\" tyczy się twojego idola, byłego premiera, sprzymierzeńca komunistycznych złodziejaszków. Mój podpis jest pogardliwy dla Donalda T. i tyle w temacie.
z palenie podkładami się kończy powoli !
Wreszcie DRABAS przestał by rządzić. Jedną konkurencje zniszczył bo mają lepsze i nowsze busiki ale PKP nie zniszczy, oby się udało z tymi pociągami. podróż pociągiem jest wygodniejsza a w brabasie nogi nie mieszczą się za siedzeniami, nawciskać jak najwięcej siedzeń aby zarobek był jak największy, pasażer i tak pojedzie i zapłaci jak musi jechać.
Pamięta ktoś przebieg trasy do Cieszyna, z \"dworca\"Zofiowka,za oczyszczalnia ścieków?
Do KonDonek. Super się podpisałeś przy opinii, po wypowiedzi jaką napisałeś to rzeczywiście powinieneś mieć na imię Kondonek który po zużyciu do niczego nie nadaje się tylko na śmietnik. Najgorzej jak ktoś umysłowy nazywa innych umysłowymi a nie widzi swojej głupoty.
Podejrzewam, że wszystkie negatywne komentarze, to pracownicy firmy busiarskiej, albo umysłowo chorzy, albo nie mieszkańcy Jastrzębia.
Oby spełniło się to marzenie że będziemy jeżdzić do Katowic pociągiem nawet niech to trwa długo. W drabasie są chamscy kierowscy i nie zawsze można dostać zniżkę na bilet.
Celem tego projektu nie jest uruchomienie polaczenia kolejowego z Katowicami. Celem jest aby jaks firma (zaprzyjazniona z kims z wladz) mogla zarobic na nalizie i stworzeniem projektu nie realnego do zrealizowania ktory i tak trafi do szuflady.
Śmiechu warte...Intersity z Zebrzydowic do Katowic jedzie godzinę a ile czasu zajmie dojazd do Zebrzydowic? kiedyś jezdziłem tą trasą i to było też ok. godziny!!! podobnie jak do Wodzisławia...a tu Hrabina obiecuje 47 minut do Katowic...dobry zart!!! tyle to zajmie dojazd do Zebrzydowic o ile nie więcej a co dalej? a po czym te pociagi beda jezdzic jak tam niema nawet sladu po torowisku...wszystko rozebrane i zarosniete chaszczami tak ze kto nie pamieta gdzie była kolej to nigdy sie niedomysli!!! niema sladu.
Pamiętacie czemu woziła powietrze... bo długo się jechało. Do Katowic prawie 2 godziny.
Drabas ze swoimi marszrutkami sprowadzil to miasto do poziomu biednych krajow Afryki lub bylego Zwiazku Radzieckiego.
Do pana piszącego niżej-a co w tym temacie proponuje Drabas?!Stare,śmierdzące i zdezelowane gruchoty,które dawno powinny znalezc swoje miejsce na złomie.Podróżując do Katowic,zwłaszcza w deszczowy dzień-woda kapała ludziom na głowy.Nie uwierzę,że ludzie nie byli by chętni podróżować w LUDZKICH warunkach właśnie koleją.Ale na obietnicach zapewne się skończy.
Pamietacie czemu upadla kolej u nas... .bo wozila powietrze
A policzył ktoś ilu będzie chętnych do podróży i jaka jest opłacalność przedsięwzięcia?
chyba ktoś nie dał \"2 h\" i 47 min autorze autorze jakie byki robisz gdzie dodałeś dwóje ?! w szkole musiałeś ich pełno dostawać że takie obrzydzenie ?
Ciężko będzie jechać pociągiem na \'\'już istniejącym szlaku kolejowym do Katowic\'\' po asfalcie na Górnym.
Trzeba mieć pisowce na oku, aby tego nie spieprzyli i nie skopali, to w ich stylu. Przynajmniej jeżeli chodzi o jastrzebski PiS
Uruchomienie linii powinna zrobić PKP lub jej pochodne typu Regionalne Linie. Ale tam wszyscy walczą z wszystkimi a politycy lokują tam swoich ludzi, którym nie chcą płacić pensji. Jeśli może coś powstać, to tylko z inicjatywy miasta wraz z innymi miastami. Samo miasto Jastrzębie nie da rady. A jeśli już powstanie, to nie może być to jeden, czy nawet trzy transporty na dzień. Tych przejazdów musi być dużo. Dopiero wtedy będzie się opłacać. No i pociągi to małe składy na miej więcej 200 osób. Takie szybkie pociągi będą bardzo pomocne tym, którzy pracują poz miastem. Wtedy jest szansa na rozwój Jastrzębia.
Aby cokolwiek powstało, najpierw trzeba zbadać, zaplanować i zaprojektować. Potem można budować. Dla niektórych i tak źle i tak nie dobrze. Marszałek też ma wpisaną kolej przez Jastrzębie. Jakaś spójna całość. Może coś z tego wyjdzie, tylko trzeba wspierać, nie przeszkadzać. Wg PiS nic ma nie być, nic ma nie wyjść, bo to nie ich prezydent.
Wy chcecie odbudować kolej a nie potraficie dać sobie radę z komunikacją w miescie! PKM bankrutem ludzie zaraz będą bez pracy ale tym się nikt nie martwi
Powstają projekty na zajęciach praktyczno-technicznych w szkołach podstawowych w ramach zadnia ,jak dzieci widzą komunikację PKP w Jastrzębiu.
Jastrzębie Zdrój jedyne tak duże miasto w Europie bez kolei...
U nas od lat tylko miraze, zwlaszcza za poprzedniego prezydenta, gdy byl popyt na wegiel- a on cofal miasto zamiast korzystac i rozwijac w wielu dziedzinach.
Tymczasem biednieszy Wodzislaw podniosl sie i teraz mozna dwa razy dziennie dojechac IC i do Warszawy i do Pragi.
@stary mieszkaniec
Bo cala para idzie w gwizdek. Nikt nie ma wizji tego miasta. Gornictwo przyszlosci nie ma. Pozorne ruchy w JSW sluzy jedynie partyjnym funkcjonariuszom, ktorzy obsiedli trupa jak nietoperze i skubia resztki.
Skoro nie ma przemyslu - a co za tym idzie - pracy, niech powstanie szybki dojazd do miejsc, gdzie praca jest. Wydaje sie to naturalna droga rozwoju miasta, ale... Tu nic nie odbywa sie naturalnie.