Wyniki analizy parkingowej Wodzisławia Śl. 9 najważniejszych wniosków i zaleceń
Gdzie w Wodzisławiu Śl. jest możliwość wybudowania parkingu wielopoziomowego, w co należy doposażyć miejskie parkomaty oraz na czym polega system detekcji? Sprawdziliśmy.
4. Doposażenie parkomatów
Chodzi przede wszystkim o doposażenie ich w płatności kartami zbliżeniowymi oraz systemem BLIK. Wśród respondentów ankiet, zdecydowana większość potwierdziła chęć korzystania z tych form płatności. "W Strefach Płatnego Parkowania, w których bezgotówkowe formy płatności funkcjonują w parkomatach, odsetek kierowców z tych możliwości korzystających wacha się od 40% do 70%" czytamy w przygotowanej analizie parkingowej.
5. Wprowadzenie darmowego parkowania w Strefie Płatnego Parkowania
Autorzy przygotowanej analizy parkingowej proponują wprowadzenie darmowego parkowania w Strefie Płatnego Parkowania raz dziennie dla każdego pojazdu na określony czas, np. 30 min. To rozwiązanie miałoby za zadanie zmniejszenie negatywnego odbioru społecznego przy ewentualnym rozszerzeniu Strefy oraz podniesienia stawek opłat. Specjaliście zwracają również uwagę, że spowoduje także maksymalnego ograniczenia ruchu pojazdów na Starym Mieście, co przyczyni się do m.in. do ograniczenia hałasu oraz emisji spalin.
6. Kolejna godzina postoju tańsza
Specjaliści zalecają na parkingach buforowych - czyli przy ul. Wałowej (przy SP nr 1) oraz przy skrzyżowaniu ul. Pszowskiej i ul. Doktora Lucjana Mendego (na tyłach Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego) - regresywnych stawek opłat. Oznacza to, że opłata za kolejną godzinę parkowania ma być niższa niż za poprzednią. Tego typu zabieg ma zachęcić kierowców chcących zaparkować na dłuższy okres czasu do skorzystania z tych parkingów.
7. Strefy zamieszkania
Specjaliści z Parking Support rekomendują na ulicach: Tysiąclecia, Pokoju, Piastowskiej, Wojska Polskiego, Żeromskiego, Prusa/Orzeszkowej, Asnyka/Słoneczna i Placu Zwycięstwa wprowadzić strefy zamieszkania. Zwracają uwagę, że nie tylko zwiększy to bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, lecz również przyczyni się do poprawy sytuacji parkingowej.
8. Likwidacja części chodników
Chodzi o te lokalizacje, które są objęte strefami zamieszkania. Likwidacja części chodników miałaby pozytywnie wpłynąć na rzecz wyznaczenia miejsc postojowych poprzez nie montowania wysokich krawężników.
9. Kampania informacyjna
Wraz ze wdrożeniem zmian autorzy zalecają rozpoczęcie przez miasto kampanii informacyjnej dotyczącej przepisów obwiązujących w strefie zamieszkania, z naciskiem na postój wyłącznie na miejscach wyznaczonych, bezwzględnego pierwszeństwa pieszego przed pojazdem oraz ograniczenia prędkości do 20 km/h. Kampania, oprócz mediów powinna objąć swym zakresem akcje informacyjno-pouczające straży miejskiej i policji.
Komentarze
9 komentarzy
Administrator uwielbia analizy wykonywane przez firmy zewnętrzne. Dzięki temu wszyscy dowiedzieli się tego co od dawna wiedzą że miejsc parkingowych wszędzie brakuje. Fajnie to podsumował mieszkaniec jeden starszy Pan na sesji że te analizy to nabijanie komuś kieszeni i można je do kosza od razu wrzucić. I jeszcze bajki o parkingach poziomowych to na 1 kwietnia się nadaje.
Pytam się ile ta analiza kosztowała?
~tłoczek (188.137. * .64)
Tak, może za nich pracować, oni będą siedzieli na leniwych d... Ch
@Zieloniutka dzwonić, dzwonić, jeszcze raz dzwonić na Straż Miejską. Nie pozwalajmy sobie na to że kierowcy dojeżdżający będą zagracać różne miejsca autami i utrudniać przejścia.
To już przechodzi wszelkie pojęcie, analiza na analizę, kto to wymyśla i kto na to pozwala.
W zabytkowym parku jest darmowy parking. Dziś o godzinie 8,00 przechodziłam z dzieciakiem w wózku. Do parku nie da się wejść z żadnej strony, samochody parkują na ścieżkach, skrzyżowania ścieżek zablokowane. Kieca, zmuś straż miejską do pracy!
Za co biorą pieniądze! Ile o tym można mówić? Gdzie jest konserwator zabytków?
Miasto analiz z których nic nie wynika. Jedną z analiz mówiła o potrzebie budowy mieszkań komunalnych, które i tak nie zostaną wybudowane.
ile ta analiza kosztowala mieszkańców czy kieca z własnej kapsy za to zapłacił
Na Arendarskiej, tylko 4-5 poziomów. Żeby więcej aut się zmieściło.