Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Wyniki analizy parkingowej Wodzisławia Śl. 9 najważniejszych wniosków i zaleceń

13.01.2022 07:00 | 9 komentarzy | juk

Gdzie w Wodzisławiu Śl. jest możliwość wybudowania parkingu wielopoziomowego, w co należy doposażyć miejskie parkomaty oraz na czym polega system detekcji? Sprawdziliśmy.

Wyniki analizy parkingowej Wodzisławia Śl. 9 najważniejszych wniosków i zaleceń
Analizę parkingową dla Wodzisławia Śl. wykonał zespół Green Parking/Parking Support pod kierownictwem Witolda Müllauer.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

4. Doposażenie parkomatów

Chodzi przede wszystkim o doposażenie ich w płatności kartami zbliżeniowymi oraz systemem BLIK. Wśród respondentów ankiet, zdecydowana większość potwierdziła chęć korzystania z tych form płatności. "W Strefach Płatnego Parkowania, w których bezgotówkowe formy płatności funkcjonują w parkomatach, odsetek kierowców z tych możliwości korzystających wacha się od 40% do 70%" czytamy w przygotowanej analizie parkingowej.

5. Wprowadzenie darmowego parkowania w Strefie Płatnego Parkowania

Autorzy przygotowanej analizy parkingowej proponują wprowadzenie darmowego parkowania w Strefie Płatnego Parkowania raz dziennie dla każdego pojazdu na określony czas, np. 30 min. To rozwiązanie miałoby za zadanie zmniejszenie negatywnego odbioru społecznego przy ewentualnym rozszerzeniu Strefy oraz podniesienia stawek opłat. Specjaliście zwracają również uwagę, że spowoduje także maksymalnego ograniczenia ruchu pojazdów na Starym Mieście, co przyczyni się do m.in. do ograniczenia hałasu oraz emisji spalin.

6. Kolejna godzina postoju tańsza

Specjaliści zalecają na parkingach buforowych - czyli przy ul. Wałowej (przy SP nr 1) oraz przy skrzyżowaniu ul. Pszowskiej i ul. Doktora Lucjana Mendego (na tyłach Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego) - regresywnych stawek opłat. Oznacza to, że opłata za kolejną godzinę parkowania ma być niższa niż za poprzednią. Tego typu zabieg ma zachęcić kierowców chcących zaparkować na dłuższy okres czasu do skorzystania z tych parkingów.

7. Strefy zamieszkania

Specjaliści z Parking Support rekomendują na ulicach: Tysiąclecia, Pokoju, Piastowskiej, Wojska Polskiego, Żeromskiego, Prusa/Orzeszkowej, Asnyka/Słoneczna i Placu Zwycięstwa wprowadzić strefy zamieszkania. Zwracają uwagę, że nie tylko zwiększy to bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, lecz również przyczyni się do poprawy sytuacji parkingowej.

8. Likwidacja części chodników

Chodzi o te lokalizacje, które są objęte strefami zamieszkania. Likwidacja części chodników miałaby pozytywnie wpłynąć na rzecz wyznaczenia miejsc postojowych poprzez nie montowania wysokich krawężników.

9. Kampania informacyjna

Wraz ze wdrożeniem zmian autorzy zalecają rozpoczęcie przez miasto kampanii informacyjnej dotyczącej przepisów obwiązujących w strefie zamieszkania, z naciskiem na postój wyłącznie na miejscach wyznaczonych, bezwzględnego pierwszeństwa pieszego przed pojazdem oraz ograniczenia prędkości do 20 km/h. Kampania, oprócz mediów powinna objąć swym zakresem akcje informacyjno-pouczające straży miejskiej i policji.