Wyniki analizy parkingowej Wodzisławia Śl. 9 najważniejszych wniosków i zaleceń
Gdzie w Wodzisławiu Śl. jest możliwość wybudowania parkingu wielopoziomowego, w co należy doposażyć miejskie parkomaty oraz na czym polega system detekcji? Sprawdziliśmy.
Od lat Strefa Płatnego Parkowania i miejskie parkingi w centrum Wodzisławia Śl. są obiektem skarg mieszkańców niezadowolonych ze skomplikowanych zasad parkowania. Magistrat uznał jednak, że przed wprowadzeniem zmian wykonana analizę parkingową odnoszącą się przede wszystkim do ścisłego centrum oraz zabudowy wielolokalowej. Ta właśnie została oddana w ręce urzędników. Na zlecenie miasta wykonał ją zespół Green Parking/Parking Support pod kierownictwem Witolda Müllauer. Przedstawiamy najważniejsze ujęte w dokumencie wnioski i zalecenia.
1. Wykonanie projektu organizacji ruchu dla strefy zamieszkania na obszarze Starego Miasta, wyznaczającego miejsca postojowe oraz wprowadzenie systemu automatycznej weryfikacji uprawnień wjazdu do obszaru objętych zakazem ruchu
Jak uważają autorzy analizy, realizacja wspomnianych powyżej zaleceń spowoduje uporządkowanie sytuacji parkingowej w centrum miasta. Zwracają jednak uwagę, że równocześnie należy spodziewać się znacznego wzrostu deficytu wolnych miejsc postojowych. Skutkować to będzie koniecznością reorganizacji funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania. Szczegółowy zakres tej reorganizacji możliwy będzie do określenia po wykonaniu badań ruchu spoczynkowego po uporządkowaniu sytuacji parkingowej w strefach zamieszkania oraz ograniczeniu wjazdu do obszarów objętych zakazem ruchu do pojazdów uprawnionych.
2. Naprowadzanie na wolne miejsca postojowe
Prócz wspomnianego we wcześniejszym punkcie wykonania projektu organizacji ruchu dla strefy zamieszkania na obszarze Starego Miasta autorzy analizy zalecają także wprowadzenie systemu detekcji i naprowadzania na wolne miejsca postojowe. System miałby być oparty na czujnikach, tablicach zmiennej treści oraz aplikacji mobilnej. Dzięki temu kierujący nie musieliby krążyć bez końca w poszukiwaniu wolnych miejsc.
3. Budowa parkingów wielopoziomowego
W pierwszej kolejności miałby powstać na terenie obecnie istniejącego parkingu przy ul. Arendarskiej, gdzie możliwe jest uzyskanie ponad 250 miejsc postojowych w przypadku powstania obiektu o dwóch kondygnacjach nadziemnych. Następnie parking wielopoziomowy miałby powstać na terenie parkingu położonego przy skrzyżowaniu ulic Pszowskiej i Mendego. Eksperci z Parking Support proponują także, że parking wielopoziomowy mógłby także powstać w następujących lokalizacjach: na parkingu przy Pijalni Piwa Warka, na parkingu przy Szpitalu, na parking przy ul. Mieszka obok bloków 7 A-E, na terenie pomiędzy ul. Kokoszycką, a blokami nr 2 A-E i 4 przy ul. Przemysława, na parkingu na Placu Zwycięstwa.
Komentarze
9 komentarzy
Administrator uwielbia analizy wykonywane przez firmy zewnętrzne. Dzięki temu wszyscy dowiedzieli się tego co od dawna wiedzą że miejsc parkingowych wszędzie brakuje. Fajnie to podsumował mieszkaniec jeden starszy Pan na sesji że te analizy to nabijanie komuś kieszeni i można je do kosza od razu wrzucić. I jeszcze bajki o parkingach poziomowych to na 1 kwietnia się nadaje.
Pytam się ile ta analiza kosztowała?
~tłoczek (188.137. * .64)
Tak, może za nich pracować, oni będą siedzieli na leniwych d... Ch
@Zieloniutka dzwonić, dzwonić, jeszcze raz dzwonić na Straż Miejską. Nie pozwalajmy sobie na to że kierowcy dojeżdżający będą zagracać różne miejsca autami i utrudniać przejścia.
To już przechodzi wszelkie pojęcie, analiza na analizę, kto to wymyśla i kto na to pozwala.
W zabytkowym parku jest darmowy parking. Dziś o godzinie 8,00 przechodziłam z dzieciakiem w wózku. Do parku nie da się wejść z żadnej strony, samochody parkują na ścieżkach, skrzyżowania ścieżek zablokowane. Kieca, zmuś straż miejską do pracy!
Za co biorą pieniądze! Ile o tym można mówić? Gdzie jest konserwator zabytków?
Miasto analiz z których nic nie wynika. Jedną z analiz mówiła o potrzebie budowy mieszkań komunalnych, które i tak nie zostaną wybudowane.
ile ta analiza kosztowala mieszkańców czy kieca z własnej kapsy za to zapłacił
Na Arendarskiej, tylko 4-5 poziomów. Żeby więcej aut się zmieściło.