Chcą budować u nas kolej. To może oznaczać wysiedlenia
CPK konsultuje przebieg linii kolejowych w naszym powiecie i przedstawia trzy warianty. Dobrze zapoznać się z nimi i wziąć udział w konsultacjach.
Początkowy przebieg linii w wariancie pomarańczowym jest niemal identyczny jak w wariancie jasnoniebieskim. Linia biegnie jednak bardziej na południe przechodząc przez południowe obrzeża Skrzyszowa (przecina ul. 1 Maja) i biegnie przez niezamieszkałe tereny Gołkowic (tzw. Sośnię) w kierunku Jastrzębia, ale nie do jego centrum, a na południowe obrzeża. Dodajmy, że jeszcze niedawno CPK prezentował na publikowanych mapach tylko jeden wariant – ten, który w materiałach poddanych pod konsultacje oznaczono kolorem pomarańczowym. Czy to więc faworyt do realizacji?
Kolej koło szkoły?
W każdym z tych wariantów liczyć się trzeba będzie najprawdopodobniej z ingerencją w istniejącą zabudowę. Np. wariant zielony, został tak poprowadzony, że jak zauważyli już internauci, biegnie przez teren Szkoły Podstawowej w Skrzyszowie. Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji i PR spółki CPK zaznacza jednak wyraźnie, że prezentowane warianty, to jak na razie jedynie propozycje, które właśnie po to poddawane są teraz konsultacjom by lokalne społeczności mogły się wypowiedzieć na ich temat. – To na pewno nie jest przebieg przesądzony i na pewno nie jest to powód do jakichś niepokojów a tym bardziej protestów. To są warianty, które bierzemy pod uwagę, ale po to dajemy je właśnie pod konsultacje, żeby na ich temat mogli wypowiedzieć się ci, których to najbardziej dotyczy. Po konsultacjach może się okazać, że ostateczna lokalizacja linii będzie nieco inna – mówi Konrad Majszyk. Jak zaznacza, obecnie trwa pierwszy etap konsultacji ze społeczeństwem. Następnie mają się odbyć konsultacje z samorządowcami, przedstawicielami gmin, przez które biegną proponowane warianty linii kolejowych. Kolejnym etapem prac nad projektem Strategicznym Studium Lokalizacyjnym będzie strategiczna ocena oddziaływania na środowisko. Ocenie tej będzie poddany projekt dokumentu sporządzony z uwzględnieniem wyników konsultacji prowadzonych obecnie. - W ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ponownie poprosimy mieszkańców o wyrażenie opinii, zgłoszenie uwag lub wniosków – mówi Majszyk.
Komentarze
11 komentarzy
do tłoczek linia lk159 i lk170 nie była robiona na 60 km/h a na 80-120 były to linie pierwszorzędne można sobie sprawdzić.
Po drugie ja nie piszę, że ta linia ma mieć 160-250 a 100-160 co jest wykonalne bez większych korekcji.
A wykorzystać należy ślady linii aby nie wysiedlać ludzi, dodatkowo na tych odcinkach co pokazałem nie ma problemu ze szkodami górniczymi.
A wiadomo, ze najbardziej logiczną szybka linią kolejową Katowice Ostrawa jest linia prosta przechodząca przez Bogumin (pokrywa się z dotychczasową linią po czym obok A1 przez Wilchwy Świerklany Żory Rówień Palowice Łaziska Brada Mikołów Goj Katowice Panewniki i Katowice około 70 km tego jest z małymi korekcjami 75 km gdzie matoły do Jastrzębia Z Katowic wytyczyli linię około 75 km no ale na wszelką cenę chcą uszczęśliwić Jastrzębie Zdrój tylko po co jak to jest głupie ekonomicznie i technicznie itd.
A tak nawiasem spytał ktoś mieszkańców czy wiedzą ze 80-90% to będzie wykorzystywane w transporcie towarowym wiec nie wiem czy dobry pomysł przez środek miasta Jastrzębie puszczać tyle towarów?
Yhy. "Ślipicie w te swoje mądrofony tak, że aż nie chce się wierzyć, że wom krowy nie przestały mlyka dować, a baby dzieci rodzić". Na teneryfy to by się latało,co? Tylko tak, żeby to komuś innemu samoloty startowały nad ogródkiem, a pociągi hamowały za płotem.
@cocolino @hemed nie bądźcie jak dzieci nie ma możliwości budowy szybkich kolei ani przez hałdy, ani przez szkody górnicze ani na dawnych lokalkach na których prędkość max. to była 60 km/h tak jak między Wodzisławiem a Jastrzębiem. KDP w naszym regionie nie powstanie. To mrzonki.
No tak, można sobie głupio mędrkować jak koło twojego domu kukunamuniu linia przebiegać nie będzie... Przecież w planie jest też mnóstwo ludzi do wysiedlenia wzdłuż całej lini 170...! Mądrala śląski się znalazł... Z tego też sobie pożartujesz...
Matoły jak chcecie wybudować szybką dwutorową kolej na starym jednotorowym nasypie na którym jest już ścieżka rowerowa???
Takie rzeczy tworzy się od nowa i tylko wtedy ma to sens,więc odczepicie się od tej ścieżki.
Poza tym nie ośmieszajcie mnie dworcem w Godowie,jakby szybka kolej miała zatrzymywać się na każdej małej stacji to nie byłaby to szybka kolej.
A już na koniec to wierzę w tą całą szybką kolej jak w te obiecane auta elektryczne.
Jak się rozdaje pieniądze to niestety na takie potrzebne rzeczy jak ta kolej pieniędzy nie wystarczy.
Zamiast wykorzystać istniejące linie kolejowe albo już zamknięte, to rysują na mapie nowe bez sensu. Rządzą jak nowi prezesi w stadninach koni.
Niestety wójt z słomą w butach rozwalił linię miedzy Wodzisławiem, a Jastrzębiem ścieżką rowerową, a teraz wielce marzy o kolei. A gdzie była gmina i wójt jak szło zgłosić poprawki do A1 i nie dopuścić do tego aby kolej była przecięta A1. To samo z głupio usytuowanym rondem zjazdowym z A1 itd?
Koleje dużych prędkości projektowane na 250 km/h, a ten chce przystanek w Godowie. Panie wójcie czy z pańską głową jest wszystko w porządku, do Rybnika na Gliwicką jest nie daleko warto się przebadać.
Te PO wcy to mają nierówno pod sufitem. Nie budują, źle, chcą budować też źle.
Zawsze i ze wszystkim problemy, byle zrobić na złość, byle sieć nienawiść.
Zaraz się zacznie: "Yno ni koło moi chałupy, bo tu je natura 2000 i ... raki zimujom"