środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Pierwsza gmina dopłaci do wywozu śmieci!

21.12.2017 07:00 | 2 komentarze | art

Mieszkańcy Gorzyc od stycznia zapłacą 14 zł miesięcznie za wywóz śmieci. To o 2 zł mniej niż wynika z oferty, jaką gminie zaproponowała jedyna firma, startująca w przetargu. Koszt wywozu śmieci kształtuje się bowiem na poziomie 16 zł. Brakującą kwotę dopłaci gmina. To pierwszy taki przypadek w powiecie wodzisławskim.

Pierwsza gmina dopłaci do wywozu śmieci!
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W czasie dyskusji nad wysokością stawki wójt Daniel Jakubczyk odniósł się do zarzutów, które pojawiały się w ostatnich dniach pod jego i urzędników adresem, głównie dotyczących słabego przygotowania się do przetargu.

Odnośnie zbyt późnego ogłoszenia przetargu

Wójt Jakubczyk zaznaczył, że pierwszy przetarg został ogłoszony 10 sierpnia, wpłynęły dwie oferty, ze względu na wysokość stawki przetarg został unieważniony. 3 października gmina ogłosiła drugi przetarg, po dokonaniu korekty w wymaganiach, które miały skutkować obniżeniem stawki. Wpłynęła jedna oferta, ta, która ostatecznie została przyjęta.

Odnośnie blokowania udziału innych firm:

Wójt wyjaśnia, że w urzędzie gminy odbyły się rozmowy z innymi firmami komunalnymi. – Były to rozmowy w granicach prawa. Firmy nie były zainteresowane udziałem ani w ogłoszonych przetargach, ani startem w ewentualnym kolejnym, trzecim przetargu – wyjaśnia wójt. Już wcześniej pisaliśmy o tym, że tort komunalny został podzielony i firmy nie chcą wchodzić sobie w paradę. Zarazem Jakubczyk przyznał, że poprosił inną firmę, która nie startowała w przetargu o wycenę. – Firma ta określiła stawkę na 14 zł, nie licząc jednak własnego zysku. Po doliczeniu zysku dla firmy i urzędowych kosztów administracyjnych stawka wyniosłaby pewnie nieco ponad 15 zł – mówi wójt.

Odnośnie ilości zbieranych odpadów

Daniel Jakubczyk zaznaczył, że gmina nie wprowadziła żadnych ograniczeń w zbieraniu poszczególnych frakcji odpadów. – Nie wprowadziliśmy ograniczeń w funkcjonowaniu PSZOK, który działa 3 dni i odbiera np. gruz. Inne gminy mają PSZOK otwarty raz w tygodniu, nie odbierają gruzu – mówi wójt. Zaznacza, że ilość zbieranych odpadów wzrosła z 460 ton miesięcznie do 580 ton miesięcznie rok do roku. – Nasza stawka już od początku 2017 zł powinna wynosić 11,5 zł, ale mieliśmy nadwyżkę z wcześniejszych opłat i można ją był wydatkować w tym roku – mówi wójt.

Artur Marcisz