Zwolnieni nauczyciele nie zostaną na lodzie
W powiecie wodzisławskim opracowano program, który ma być wsparciem dla zwalnianych nauczycieli. Będą nim objęci nie tylko pracownicy powiatowych placówek oświatowych, ale też szkół i przedszkoli gminnych.
Tylko w tym roku w skali całego powiatu pracę straci ponad 70 nauczycieli. – Z powodu niżu demograficznego oraz zmian programowych w szkołach – tłumaczy rzecznik Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu, Wojciech Raczkowski. W reakcji na coraz trudniejszą sytuację pedagogów starostwo stworzyło program, który ma ich wesprzeć i doprowadzić do powrotu do zatrudnienia, niekoniecznie na stanowisko nauczyciela. Opracowaniem dokumentu zajął się wydział oświaty starostwa oraz Powiatowy Urząd Pracy w Wodzisławiu. – Kluczowym zadaniem jest efektywne wykorzystanie predyspozycji oraz umiejętności zwolnionych osób w celu zwiększenia ich szans na znalezienie nowego miejsca pracy – zaznacza dyrektor PUP, Anna Słotwińska-Plewka.
Co ważne, wsparciem w ramach programu będą objęci nie tylko pracownicy zwalniani z powiatowych placówek oświatowych, ale też szkół i przedszkoli gminnych. – Chcemy wykorzystać potencjał tej grupy i stworzyć warunki do przetrwania obecnego kryzysu w oświacie – wyjaśnia wodzisławski starosta, Tadeusz Skatuła.
Może staż? Może podyplomowe?
Zwalniani pracownicy oświaty będą mogli skorzystać m.in. z poradnictwa grupowego i indywidualnego. Dla uczestników posiadających odpowiednie cechy zorganizowane zostaną także warsztaty z aktywnego poszukiwania pracy, w trakcie których poznają sytuację na rynku pracy oraz wymogi pracodawców. Uczestnicy zainteresowani podwyższeniem bądź zmianą kwalifikacji, będą z kolei kierowani na szkolenia lub studia podyplomowe, zgodnie z predyspozycjami zawodowymi. Warunkiem będzie jednak deklaracja przyszłego pracodawcy o zapewnieniu zatrudnienia po zakończonym szkoleniu.
Wszyscy uczestnicy zostaną objęci pośrednictwem pracy. Urząd pracy zorganizuje też staże lub prace interwencyjne u pracodawców, którzy zadeklarują dalsze zatrudnienie. Te formy wsparcia adresowane będą do tych uczestników programu, którzy znajdują się w szczególnej sytuacji na rynku pracy.
Być sobie szefem
Alternatywną ścieżką pomocy dla zwalnianych nauczycieli będzie wsparcie w postaci możliwości otrzymania dotacji na podjęcie działalności gospodarczej. Ta forma stworzy możliwość wykorzystania dotychczas wykonywanego zawodu nauczyciela, np. języków obcych bądź nauczania wczesnoszkolnego, do podjęcia własnej działalności, chociażby w zakresie usług edukacyjnych. Przykłady? Prywatne szkoły językowe, przedszkola czy kluby opieki nad dziećmi. Przyznanie środków na uruchomienie własnej firmy będzie poprzedzone szkoleniem na temat zasad prowadzenia działalności gospodarczej.
Oni mają najtrudniej
W Powiatowym Urzędzie Pracy w Wodzisławiu Śląskim według stanu na połowę lipca zarejestrowanych jest 180 bezrobotnych nauczycieli, z czego dla 75 z nich ostatnim miejscem pracy była szkoła lub inna placówka oświatowa. Są wśród nich zarówno osoby bezrobotne, które posiadają doświadczenie, jak i osoby legitymujące się wyłącznie wykształceniem w tym zawodzie. Jak wynika z rejestrów, w najtrudniejszej sytuacji znaleźli się nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego, nauczyciele języków angielskiego i polskiego oraz nauczyciele wychowania fizycznego. W mniejszym stopniu ten problem dotyczy także nauczycieli biologii, chemii oraz historii.
Szczegółowych informacji na temat programu oraz statystyk bezrobocia w powiecie wodzisławskim udziela dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wodzisławiu Śl., tel. 32 459 29 80 lub e-mail sekretariat@pup–wodzislaw.pl.
Komentarze
38 komentarzy
@ Obserwator_R trafna definicja problemów, brak elit powoduje wzrost patologii w życiu społecznym.Trzeba to jasno stwierdzić, że większość obecnych " elit" nie ma żadnych korzeni etycznych, moralnych, brak też wzorców zachowań i postępowania. Ich rodzice albo siedzieli w burakach, albo popijali piwko pod budką, albo kolaborowali z komuną, a dzieci maja teraz wielkie aspiracje polityczne i kształtują naszą rzeczywistość. Biurokracja i ilość urzędników to jest patologia i rak zjadający ten kraj. Najgorsze jest to że tego raka nam fundują wszelkiej maści polityczne " elity". Nie mamy okręgów jednomandatowych, nie ma redukcji biurokracji, a najgorsze to nierealizowanie programów wyborczych, bo to nie daje nam obywatelom już żadnych szans na poprawę.
Ok, będzie czy też może już jest jakiś program/są jakieś programy. Ale jaka jest czy będzie efektywność tego programu/tych programów? Czy to nie autorzy takich programów korzystają, tworząc je, bo coś trzeba robić, czymś się wykazać, bo urzędy pracy muszą istnieć, by ich pracownicy nie zasilili grona bezrobotnych. Niezbędne byłyby konkretne dane o skuteczności wdrażania tych programów. Czy pracownicy urzędów pracy, straciwszy tam pracę, potrafiliby poradzić sobie na rynku pracy? Media są od tego, by informować, ale skutek podawania informacji o tym, że dla bezrobotnych z danej grupy zawodowej będzie jakaś pomoc wywołuje zawsze krytykę, że ci coś otrzymają, a inni nie. Niegdyś górnicy dobrowolnie odchodzący z kopalń otrzymywali bezzwrotnie kilkadziesiąt tys. zł. Niektórzy potrafili te pieniądze właściwie spożytkować, a inni zmarnowali.
@sztomel - zgadzam się, Pozostaje jednak pytanie jak nauczyć ludzi, że wyniesienie z biura tuszu, czy paczki papieru do drukarki, z warsztatu gwoździ, lub paczki elektrod, czy nawet "obijanie się" lub "fuchowanie" w robocie to kradzież, skoro "elity" postępują dokładnie tak samo, tyle ze na większą skalę? Te "elity" to niestety w większości potomkowie komunistycznych aparatczyków, bo prawdziwą Elitę wymordowano w obozach koncentracyjnych, w Katyniu i powojennych więzieniach "bezpieki". Oczywiście o ile nie udało im się uciec z kraju. Moim zdaniem jedyne wyjście z tego klinczu to maksymalne odchudzenie państwa by ograniczyć do minimum obszary podatne na korupcję i wykorzystywanie stanowisk publicznych dla prywatnych celów (przykład pani Pitery pokazuje że walka z korupcją kolegów partyjnych jest - delikatnie mówiąc - mało skuteczna) . Trzeba też doprowadzić do tego by prawo było w kwestii przestępstw przeciwko Państwu i obywatelowi surowe i egzekwowalne, ale jednocześnie proste - nie pozostawiające marginesu na interpretację urzędników. Mnożenie instytucji do walki z korupcją, bezrobociem to droga donikąd. Przed wojną urzędnikowi publicznemu który wykonał coś za łapówkę groziła kara śmierci przez rozstrzelanie. Może to jest pomysł?...
@mhl999 ja Ci odpowiem, bo nauczyciele to jest konserwa PO i dlatego się dla nich tworzy specjalne programy.
Można jeszcze dodać , że po prostu to też kwestia doświadczeń historycznych (rozbiory, komunizm, burzliwa transformacja ustrojowa), do tego nałożony etos mickiewiczowskiego mesjanizmu i katolicyzmu. Brak poczucia własności prywatnej
Inna sprawa to też kwestia nie koniecznie sprawnie działających "elit" partyjnych, partykularyzm interesów, prywata...( i to w każdej partii );;;;
Pewne przywary narodowe ciągną się od czasów sanacji... Kraje o wysokim poziomie gospodarczym i kulturowym dochodziły do tego setki lat ! W Polsce kiedy zaczyna ( bardzo krótki okres wolności ) być w miarę normalnie do możliwości, grupa sprytnych cwaniaków partyjnych znowu podburza najlepszy materiał - prymityw- do zaspokojenia swoich chorych ambicji !
Wieczni narzekacze -O i typowa roszczeniowa postawa - syndrom homo sovieticus... Oddaj, załatw, kup...
Ja do pewnych rzeczy dochodziłem ciężką pracą.
Owszem, ludzie mają różny start w życiu.
Są ludzie co w wieku paru lat mają mega kasę za grę w filmie czy serialu -ci co ukradli księżyc . Kiedy innych zamykano w więzieniach ci aktorzy mieszkali sobie w willi na którą było stać tylko najwyższych urzędników partyjnych PRL. I właśnie mnie krew zalewa że w dzisiejszych czasach znowu są pępkiem świata! ( Jarek Polskę zbaw ) Ale wracając do tematu który trafnie odnowił "mhl999" to w zupełności przyznam mu rację ,dodam tylko tyle że PUP są po to aby pewnej grupie ludzi dobrze się żyło ! Nieważne kto i kiedy był przy władzy !
mnie zastanawia to dlaczego dla garstki osób tworzy się specjalne programy, a dla reszty bezrobotnych (liczonych w tysiącach) tych programów zapewne na przestrzeni roku jest niewiele? bardzo mnie też interesuje jaki procent nauczycieli otrzymuje dotacje na rozpoczęcie działalności i jaki procent nauczycieli przyznane ma dotacje na tle pozostałych grup zawodowych?
@Oberwator _R ....zgadza się w 100%.....
"sztomel: PiS przegrał wybory w 2007 roku. Na realizację swojego programu miał tylko dwa lata, więc trudno ocenić efekty. Wyborcy ich w 2007 r. ocenili, a właściwie dali sie ponieść obietnicom PO. Faktem jest, ze gospodarka rosła, co nawet musiało przyznać PO w swoim programie przedwyborczym. Nie dało się zakłamać tego faktu, bo widział to każdy. Od sześciu lat w komfortowej sytuacji pod względem większości parlamentarnej rządzi PO. Mnie interesują w tej chwili efekty ich rządów, a są one fatalne. W wielu punktach swojego programu wyborczego PO postąpiło na przekór obietnicom. Zamiast zmniejszenia biurokracji - wzrost, zamiast zmniejszenia podatków - zwiększenie, zamiast zmniejszenia korupcji - wzrost. Już nie mówię o poziomie zadłużenia wewnętrznego, bo za to, to nasze dzieci będą nasze pokolenie jeszcze przeklinać. PO sprzeniewierzyło się hasłom swoich założeń programowych z 2001 r. (też warto przeczytać) Traktuje Polskę tak jak to opisał Radziwiłł w Potopie. Dlatego już mi obojętne kto, (może to być nawet i PiS, bo ma na to największe szanse), ale ktoś musi to przerwać.
@Pesymista vel ergo - ciebie choćby rozum do łepy wanszipom sypoł to i tak ci go nie przybydzie . Zawsze bydzie huczeć jak w Ambrze.
Byś@ sztomel coś z polityki zrozumiał to byś musiał przynajmniej z 5 ton orzechów zjeść,i nie dać się kopać po głowie piszesz jak pokopany, przypomni sobie co było i kto był w opozycji i jak działała zemsta za przegrane wybory mnie się to kojarzyło z nagonką na wszystko i wszystkich wygranych,co niestety skończyło się tylko dwuletnim rządzeniem ,kto chciał wejść w koalicję z PiS -em przecież wtedy właśnie powstali najwięksi wrogowie niemogący się pogodzić z porażką przegranych wyborów ,jak mogło coś powstać jak wszystko było krytykowane, ośmieszane ,wytykane,ale przynajmniej Pis wygrał bez liczenia głosów na Rosyjskich serwerach przez Rosyjskich informatyków i w Rosji,a o Leperze sobie poczytaj jakim był człowiekiem może coś zrozumiesz.....
@Obserwator_R - Jeżeli już sięgamy w przeszłość -czego nie lubię - to zacytujmy tu także wypowiedz Kaczyńskiego z 2006r :Takie wolty uwielbiamy.! Szczególnie jeśli ich autorami są ludzie od "rewolucji moralnej". Oto Jarosław Kaczyński składa nie obietnicę,a przysięgę!, w Październiku 2006 roku w Stoczni Gdańskiej. Chodzi o zerwanie kontaktów z Andrzejem Lepperem:
I chcę wam tutaj, w tym szczególnym miejscu, w tym, można powiedzieć, świętym miejscu Polaków, przyrzec, że nigdy więcej już z takimi ludźmi rozmawiać nie będziemy.
Dwa tygodnie później Andrzej Lepper wrócił do rządu. Kochamy politykę dla takich momentów. Nie wspomnę tu już o 3 -tyś mieszkań itd.itp.
Czytając tu co niektóre posty doszedłem do wniosku że w następnych wyborach będę glosował na tylko jedną słuszną partie Pokrzyczeć i Skłócić . Dopuszczenie do władzy tych ludzi jest jedyną alternatywą aby pewna grupa ludzi (" ergo" itd) coś w ogóle zrozumiała . Jedyną szansą aby PiS stał się partią niszową jaką obecnie jest SLD to pozwolić im wygrać wybory tak samo jak miało to miejsce z obecnym SLD. Partia która w populistyczny sposób obiecywała gruszki na wierzbie ,jak obecnie czyni to PiS zeszła do ok.10% poparcia . To samo czeka PiS i nareszcie się to skończy - co napsuje to napsuje ,ale tak kształtuje się świadomość wyborcza ludzi . Więc głosujmy na jedyną słuszną partię PiS która jak Janosik zabierze bogatym i rozda wszelkiej maści nieudacznikom życiowym .
Namawiam wszystkich do przeczytania programu PO z 2007 - zresztą uważam, że powinno się rozliczać wszystkich rządzących z ich obietnic. Na zachętę taka perełka: (To jest tekst z przedwyborczego programu PO gdy ta była w opozycji, a rządził PiS !!) :
" - Deficyt budżetowy i dług publiczny
W Polsce sytuacja gospodarcza jest dobra, nie ma więc powodów, aby w kasie
państwa był deficyt. Jego wciąż wysoki poziom prowadzi wprost do narastania
długu publicznego. Koszty nadmiernego deficytu budżetowego poniosą obywatele,
którzy w przyszłości będą musieli płacić wyższe podatki. Nadmierny wzrost
długu publicznego prowadzi natomiast do wzrostu stóp procentowych na rynku,
czego efektem jest spowolnienie rozwoju gospodarki i wyższe ceny towarów .
i usług. W miarę wzrostu długu publicznego rosną koszty jego obsługi. Dzisiaj
wynoszą już około 3 proc. PKB, 11 proc. wydatków budżetowych. To ponad połowa
wydatków na publiczną służbę zdrowia. Szybki wzrost gospodarczy stwarza
idealną okazję do trwałej poprawy kondycji finansów publicznych, między innymi
poprzez ograniczenie wydatków publicznych. Trwałe osłabienie wzrostu wydatków
poniżej nominalnego tempa wzrostu PKB umocniłoby wzrost gospodarczy.
Odpowiedzialna polityka rządu polega na zastosowaniu kotwicy nominalnej nie
na deficycie budżetowym, ale właśnie na wydatkach publicznych."
I krótki komentarz - koszty obsługi długu publicznego wzrosły od 2008 do 2012 r z 24 mld do 42 mld złotych.
@ gyniś Co platformiany półgłówku chcesz straszyć ludzi Kaczyńskim ? My tu nie dyskutujemy o Kaczyńskim tylko o PO , już Ci wcześniej napisałem, że Kaczyński nie rządzi w tym kraju od przeszło 6lat ! Masz zaniki pamięci !? Pisz ... pisz i dalej się ośmieszaj, to cały poziom ludzi z PO , zero wiedzy ,zero rozeznania w sprawach kraju...itp. Was gdzieś szkolą na takich półgłówków jak kiedyś sprzedawców w Amey ?
Wątpie, czy ktoś przebije notorycznego Kłamczyńskiego.
Lista niektórych łgarstw Jarosłwa Kaczyńskiego
W żadnym wypadku nie zostanę premierem, jeśli mój brat Lech wygra
wybory prezydenckie. Byłaby to sytuacja nie do zaakceptowania przez
polskie społeczeństwo.”
Jarosław Kaczyński, 10.2005
"Dla mnie raz dane słowo jest święte i sądzę, że dla koalicjantów
także.”
Jarosław Kaczyński, “Życie Warszawy”, 10 lipca 2006
“Władza Samoobrony w Polsce to będzie kryzys europejski, dużo
większy niż ten austriacki.”
Jarosław Kaczyński, 2002.11.15, Trójka
“Samoobrona jest tworem byłych oficerów służb bezpieczeństwa. Mój
brat, który był ministrem stanu do spraw bezpieczeństwa, dostał
raport, z którego wynikało, że grupa byłych oficerów SB założyła
Związek Zawodowy ‘Samoobrona’, to formacja używana do osłony tyłów
tego całego układu i ochrony tego nieporządku, który jest w kraju, i
jednocześnie korzystająca z tego nieporządku. To są ludzie, którzy
nabrali kredytów i chcą żyć jak przedsiębiorcy, a mają kwalifikacje
do kopania rowów”
Wywiad z panem posłem Jarosławem Kaczyńskim w “Głosie Wybrzeża” z 18
i 22 czerwca 2003 r.
“Cieszę się, że będę na pierwszej linii walki z Samoobroną. Uważam,
że mam dowody na potwierdzenie moich słów i w odpowiednim momencie
je przedstawię”
Jarosław Kaczyński, PAP z 2004.03.25 Tak można się przerzucać postami aż do usranej śmierci ! A co Ty sobie myślisz to mnie ani ziębi ani przy . I tak można się przerzucać postami .A Twoje zdanie to mnie ani ziębi ani parzy!
No i co @gyniuś - nie udało ci sie wygooglować informacji o projekcie ustawy PO w sprawie likwidacji PUP? Może wcale takiego projektu nie było? Tak sobie myślę, że nie po to za rządów PO przybyło ponad 100 tysięcy biurokratów, żeby ich teraz zwalniać. To jest w końcu 100 tys. armia potencjalnych wyborców, którzy mogą się odwdzięczyć przy urnach. Powiem ci że masz bardzo specyficzne pojęcie obiektywizmu. Ale to wina wzorców na których się opierasz. Proponuję ci się zapoznać z programem wyborczym PO z 2007 roku. Jest to trochę czytania - ok. 82 strony o ile pamiętam. Gdybyś miał problemy ze znalezieniem tego w sieci mogę ci przesłać "pdf". Jak już to przeczytasz, to porównaj z tym co mamy dzisiaj i wtedy możemy obiektywnie podyskutować. Na razie puszczasz niesprawdzone informacje, mącisz i obrażasz. Jeśli faktycznie zależy ci na dyskusji na argumenty, to zacznij tak rozmawiać, albo wcale się nie odzywaj.
@"ale do Ciebie nie dociera ? " stwierdzenie przy którym nie stawia się znaku zapytania ! Ale ty nieuku dalej walisz te same błędy tylko pod innym nickiem .
@ergo - MERYTORYCZNIE to twój stopień kretynizmu przekroczył wszystkie normy !!! Mi jeszcze nikt nic nie ukradł ,jeżeli tobie złodziej coś ukradł to zgłoś to do prokuratury ,a nie pierdol głupot wyssanych z palca które ci wpojono do tego pustego łba . Pokaż mi ty imbecylu kraj w łącznie z USA który się nie zadłuża ,normalna to rzecz ,ale co taki zmanipulowany kretyn może o tym wiedzieć .
@ grynuś słuchaj półgłupku , ja Ci piszę że rząd kradnie Twoje składki emerytalne, że zadłuża kraj w sposób niewyobrażalny , ale do Ciebie nie dociera ? Jesteś jak żona alkoholika , która dostaje regularny wpi****ol, ale twierdzi że to z miłości . Masz jakieś MERYTORYCZNE argumenty , jakieś analizy ekonomiczne, dane statyczne, żeby ze mną dyskutować ? Budżet kraju się nie domyka, słyszałeś coś o tym ?
@ergo - trzeba było jeszcze dodać ,sztuczną mgłę ,magnesy do aluminium ,bombę helową ,dobijanie rannych , wybuch bomby na 100m , trzech którzy przeżyli,rosyjsko niemieckie kondominium ,Marsjan i parę jeszcze innych bzdur i wtedy będzie szerszy obraz twojego zidiocenia !!! Tobie już nawet nie pomogą te białe pokoje bez klamek jak tu napisano poniżej .
@sztomel Tobie polecam więcej samodzielnej analizy sytuacji, ludzie inteligentni to potrafią, ale jest pytanie czy ty do nich należysz? Informacje o serwerach w Rosji potwierdziła Państwowa Komisja Wyborcza (PKW) tam tez możesz sobie SAMODZIELNIE analizować wyniki z wyborów . Informacje o poziomie zadłużenia kraju są dostępne na stronach NBP , można te kwoty przeliczyć na miesiące. O tym, ze PO szykuje skok na nasza kasę emerytalna to chyba nawet taki niedouk jak ty słyszał ? ZABIORĄ CI TWOJE SKŁADKI EMERYTALNE piszą już na to ustawę. To żadna nowinka , bo już kilkakrotnie to robili ( fundusze rezerwy demograficznej) itp. To że ludzie krytykujący tez rząd odchodzą z tego świata w dziwny sposób to też jest fakt np. generał Petelicki nawet to zapowiedział słowami " Pamiętajcie, ze kiedy usłyszycie ,że popełniłem samobójstwo to znaczy że mnie dopadli " Wiem że ciebie ta wiedza przerasta wiec lepiej sam się zamknij w pokoju bez klamek to nikt ci nic nie będzie mówił tego co nie jest po twojej myśli.
@ergo - zastanów się jeżeli potrafisz czy Ty jesteś całkiem normalny ! Wnioskując po Twoim ostatnim poście to odchyły o normy masz spore . Załóż sobie mohera na głowę, zamknij się w białym pokoju bez klamek i słuchaj Radia Bzdur ,podpierając się Gazetą Polską . A reszta jest milczeniem...
@gyniuś takiego skur***a w kraju aj jest za PO nigdy nie było, nawet za komuny. Kiedy rozliczycie te wszystkie mordy polityczne? Ile jeszcze osób musi popełnić samobójstwo w piątek? Czy wybory znowu będą podliczane na ruskich serwerach? Czy znowu unieważnicie po 19 % głosów w niektórych obwodach ? Czy dalej Rostowski będzie zadłużał kraj w tempie 300mln dziennie ? Kiedy ukradniecie Polakom resztę pieniędzy( gotówka) z OFE w kwocie 300mld ? Czy ma dalej pisać ...?
@gyniuś nie odpowiedziałeś mi na pytanie. Kiedy PO złożyła projekt ustawy o likwidacji PUP? No i dlaczego - jeśli miała go gotowy - jak twierdzisz - przed wygranymi wyborami - nie wprowadziła go w życie przez ponad 6 lat? Większość w sejmie to umożliwiała.
@ergo-trzeba się na czymś wzorować:Jest wzorem prawdomówności, o czym wszyscy mogli się przekonać, gdy obiecywał/zapewniał:
Nie będę premierem gdy mój brat będzie prezydentem (jest to tzw "obietnica opóźniona" - premier dotrzymał jej dopiero 21.10.2007)
Nie będzie koalicji z Samoobroną
Nie zmienia się ordynacji wyborczej przed wyborami
Nie podniesiemy akcyzy na paliwo
3 miliony mieszkań
Niższe podatki
Tanie państwo i redukcja administracji
Marcinkiewicz - premier na całą kadencję
Afera billboardowa
Chcemy koalicji z PO
PO jest w koalicji z SLD
Nie będzie TKMu
Moja teczka jest sfałszowana
W rządzie nie będzie przestępców!
Byli szefowie dyplomacji byli na usługach KGB
Wycofamy wojsko polskie z Iraku
Kler nie ma wpływu na politykę PiS
Prowadzimy politykę zagraniczną dla dobra Polski
Obniżymy składki na ZUS
Zrezygnuję z przewodniczenia PiS, jeśli nie wygramy wyborów.
Wdzięczny naród nadał mu w związku z powyższym przydomek "Jadosław Kłamczyński".
@Obserwator_R grynuś zwyczajnie kłamie, nie bój się prostych zwrotów. :)
@gyniuś Co to znaczy " źle się wypowiedziałem"? Napisałeś nieprawdę. Zresztą tego projektu PO z czasów PiS-LPR-Samoobrona też nie mogę sobie przypomnieć. A tak na marginesie - to dlaczego zaraz po wygranych wyborach PO nie przeprowadziła tej ustawy gdy miała zdecydowaną większość w sejmie?
Może źle się wypowiedziałem -nie rządowy ,ale PO - został odrzucony za koalicji Pokrzyczeć i Skłócić -Samobrana -LPR . Czasami warto uruchomić mięsień zwany mózgiem.Dobrze wam wyprała mózgi Tv- Trwam i Gazeta Polska !.
@gyniuś Nie mogę sobie przypomnieć rządowego (PO) projektu ustawy o likwidacji PUP. Podaj kiedy powstał ten projekt ustawy i w jaki sposób został zablokowany w sejmie przez PiS. Ostatnio mówi się o projekcie ustawy SENATORA PO F. Libickiego zakładającym likwidację PUP i silne ograniczenie praw związków zawodowych, ale chyba nie został jeszcze upubliczniony. W związku z tym że Libicki to "pisior" (były członek PiS i PJN) to pewnie nie znajdzie wśród kolegów z PO poparcia - zgodnie z obowiązującym w PO i prezentowanym przez Tuska sposobem odnoszenia się do ludzi związanych kiedykolwiek i w jakikolwiek sposób z PiS.
Ty jesteś czysty leming. KACZOR NIE RZADZI W TYM KRAJU OD PRZESZLO 6 LAT !! PO ma WIESZKOŚĆ W SEJMIE MOZE PRZEGLOSOWYWAC CO CHCE !! Druga wojna się skończyła w 1945 to było 68 lat temu !
@ergo - a za Kaczora to te PUP-y robiły coś innego ? Wszystkich można w tym wypadku wsadzić do jednego wora . Obecny rząd w tej sprawie zrobił jedno -był projekt ustawy o likwidacji PUP. Zablokował to w sejmie nikt inny tylko ugrupowanie zwane powszechnie Pokrzyczeć i Skłócić. Trochę obiektywizmu by ci się kol.przydała .Walić na oślep w wór zwany rządem każdy potrafi ,ale kiedy przychodzi do konkretów to pomysłu brak ,tylko skrajny populizm.
Wszystkie PUP powinny być zlikwidowane w trybie pilnym. Zasiłki dla bezrobotnych ( te marne grosze ) powinien wypłacać ZUS bo o tego jest. ZUS widzi kto kiedy był zatrudniony i czy się mu należy świadczenie. Poszukiwaniem pracy powinny zajmować się prywatne firmy na zasadach komercyjnych . Wszelkie dotacje do tworzenia ( niby ) miejsc pracy czy tez dotacje na rozpoczęcie działalności powinny mieć miejsce tylko w systemie podatkowym !! w formie odpisów ulg ! Stopień marnotrawienia pieniędzy publicznych przez ten rząd jest SKANDALICZNY !! Powinno się im kupić za te 13 tyś które wydają na każde krzesełko do MSZ krzesełka elektryczne.
Legalnie pracujący emeryci, którzy nie pobierają emerytury są zbawieniem dla krajowego budżetu. Nie dość że nie trzeba im płacić emerytur, to jeszcze oni płacą składki do ZUS z wynagrodzeń. Dlatego nie spodziewam się żeby władza próbowała zmienić obowiązujące w tej kwestii przepisy. A już na pewno nie ze względu na czekających na zatrudnienie młodych nauczycieli. Co do PUP zgadzam się ,że to marnotrawienie pieniędzy, tak samo jak w innych sytuacjach, kiedy próbuje się walczyć ze skutkami zamiast usuwać przyczyny.
@Redakcja, może szanowną redakcję zainteresuje temat i zrobi zestawienie ile w wodzisławskich szkołach pracuje emerytów? Coś mi się zdaje, że jak nie blokujący stanowiska emeryci to jszcze miejsce dla paru młodych by się znalazło.
@alkaman, bo trzeba mieć układy. W gimnazjum nr2 pracuje Pani, której załatwił etat Pan z fabryki drzwi mimo tego, iż CV wyglądało bardzo marnie ;)
To tak jak wszystkie inne "programy " to tylko zapewnienie ciągłości pracy urzędnikom PUP . Program stworzony li tylko pod ich potrzeby - my mamy pracę .Następne grube pieniądze zostaną wyrzucone w błoto ( w kieszeń urzędasów i wszelkiej maści "wykładowców " ) Co do zatrudniania nauczycieli z prawami emerytalnymi ,Święta racja !!!
Program- żenada. Pracowałam jako nauczycielka do czerwca. Jestem z młodego pokolenia. Młodemu nie przedłużą umowy, a w szkołach wodzisławskich nadal uczy pokaźne grono emerytów- nauczycieli, nawet takich po 70-tce......na miejsce których niejeden mógł wskoczyć....Emeryci jeśli chcą to niech pracują w projektach unijnych na umowę o dzieło jeśli tak nie umią wytrzymać bez szkolnictwa, a niech nie zabierają pracy młodym....