Istnienie linii ciągle niepewne, zmniejszenie liczby pociągów już tak
PKP odpowiada w sprawie linii Wodzisław – Chałupki.
Wielokrotnie informowaliśmy o zamiarach zamknięcia połączenia kolejowego na linii Wodzisław – Chałupki i ograniczenia ruchu na trasie Wodzisław-Rybnik. Powód to fatalny stan trakcji i brak pieniędzy na remont. W efekcie pociągi rozwijają tutaj prędkość do 30km/h. Przypomnijmy, że w latach 2008/2009 dokonano naprawy głównego toru na odcinku Rybnik-Wodzisław co spowodowało podniesienie prędkości pociągów do 60 km/h. Z uwagi na brak funduszy prac tych nie kontynuowano na dalszym odcinku w kierunku Chałupek. Potrzeba ok. 45 mln zł.
Odpowiedź nie daje pewności
Apele w sprawie utrzymania linii Wodzisław-Chałupki podpisane m.in. przez radnych miejskich w Wodzisławiu, radych powiatowych i władze Gorzyc trafiły do ministra, parlamentarzystów i PKP. 6 marca do wodzisławskiego starostwa dotarła odpowiedź PKP podpisana przez Marka Pawlika, dyrektora ds. strategii i rozwoju PKP Linie Kolejowe SA. Informuje on, że nie planuje się zamknięcia linii Wodzisław-Chałupki. Dodaje jednocześnie, że „taka ewentualność może nastąpić jedynie w trybie awaryjnym, tzn. w przypadku nagłego pogorszenia się stanu infrastruktury”. To oznacza, że pewności co do istnienia tej linii w dalszym ciągu nie ma. Tym bardziej, że nie jest planowana jej modernizacja. Nie przewiduje tego m.in. przyjęty przez rząd Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych.
Przed wakacjami mniej pociągów
Już wiadomo, że na całym odcinku Rybnik – Chałupki przez Wodzisław pojawi się o połowę mniej pociągów. Na odcinku Wodzisław – Chałupki kursuje obecnie 12 pociągów. Od czerwca pozostanie ich 7. Na odcinku Rybnik – Wodzisław kursuje z kolei 16 pociągów. Od połowy roku pozostanie ich 8.
Warto dodać, że czas przejazdu pociągów pasażerskich na odcinku Rybnik – Chałupki przez Wodzisław wynosi 56,5 minuty, natomiast czas przejazdu linią alternatywną Rybnik-Racibórz – Chałupki z pominięciem Wodzisławia 79 minut.
(raj)
Komentarze
23 komentarze
"W zeszłym roku JSW wydało 26 mln na jednorazowe premie". Po rynkowych cenach wystarczyłoby prawie na nowe tory z Jastrzębia do Wodzisławia...
@kolejarka: słusznie. Niestety zaasfaltowali autostradą tory do Jastrzębia, a większość aut, które stoją od dworca aż do skrzyżowania z~78 ma rejestracje SJZ.
latem do Olzy przyjeżdża najwięcej ludzi na ośrodki wypoczynkowe,całe tłumy.Czy nikt tego nie widzi?Dlaczego właśnie wtedy nie ma dodatkowych pociągów szczególnie wieczorem w kierunku Rybnika?Czy ci od rozkładów są ślepi?Zamiast zabierać powinni dodawać pociągów i racja,że mogłyby to być szynobusy.Szlak Chałupki -Rybnik powinien jak najbardziej być remontowany i używany.
45 mln to wcale nie wielka suma dla takiej spółki jak PKP, więcej wydaje się dla prezesów, zastępców, zastępców zastępców i niegospodarne inwestycje. Pomijam już fakt, że na odcinku Rybnik-Chałupki powinien od dawna jeździć szynobus(radzi też sobie łatwiej po złej infrastrukturze), a nie długi, nieekonomiczny EZT, w którym jedzie 10 osób
to kpina co wyprawia PLK
z PLK to czeski film... najpierw rzecznik PLK niejaki Lancudzki mowi ze linia zostanie zamknieta, nastepnie min. Nowak mowi to samo (do posla Siedlaczka) ale PLK ostatnio wysyla pismo do powiatu ze likwidacji nie bedzie... choc zostawili jedno ALE - likwidacja moze byc jak tory sie nie beda nadawaly do uzytku.... I to ALE to setno sprawy. Bo bez remontu to predzej czy pozniej linia zostanie zamknieta. Natomiast remontu nie bedzie.... Nikt nie chce ( ani minister ani PLK) KONKRETNIE powiedziec zamykamy, tylko obracja kota ogonem tak jak z platna autostrada tylko kombinuja jak to zrobic zeby zamknac ale nie zamykac!!!! ... przeciez jak tory sie nie beda nadawaly do uzytku to nie znaczy ze ja zamkneli specjalnie powiedzom to nie nasza wina nie chcemy zamykac ale musimy! BRAK REMONTU lini w tym stanie = RYCHLE ZAMKNIECIE. Wszyscy musimy nie odpuscic, osoby zyczliwe samorzady i poslowie musza pisac nastepne pisma o remont. Musza pasc pytania i parlamentarzystow - konkretne pytania o REMONT. Kiedy i za ile, dlaczego nie? Dlaczego lini nie remontowano przez lata? Dlaczego magistrala z Gdyni nie jest przedluzona do Bohumina? Dlaczego linie doprowadzono do agonii? Dlaczego podroz trwa tak dlugo? Wiecej odwagi inaczej znow nas zalatwia jak z autostrada i zamykanymi kopalniami.
cd.a potem pozamykali kopalnie i co?...pozostały betonowe sypialnie,
za przejazd autostrada A1 bedziemy płacić,Adam Ździebło Wiceminister Rozwoju Regionalnego nie pozostawił złudzeń,autostrada A 1 płatna,od czerwca,a ROW to największe zadupie na Śląsku, w latach 70-tych sprowadzili ludzi z całej Polski do pracy w kopalniach,wybudowali betonowe osiedla i na tym zakończyli,
autostrada ma byc platna tak nam POobiecywali, drogi wojewodzkie nie beda remontowane, pociagi jada 20 czy 30 km/h. Traktuja ROW jak RóW
Jejku a nie mogli by te głąby z PKP wyremontować tego odcinka przynajmniej od stacji Wodzisław do stacji Bełsznica bo to że oni mówią nie ma pieniędzy to to ich wielka ściema mówią że kasy nie ma a cała prawda będzie taka nie im si nie chce tego robić
przodkowie budowali a nasza demokracja wszystko rujnuje
http://www.nowiny.pl/80990-odcinaja-raciborz-od-swiata.html - jak zwykle proponuję powrót do głównego wątku. Tym bardziej, że pisałem do przedsiębiorstwa, które remontuje tory i spodziewam się z ich strony komentarza na forum.
a jak mamy się wydostać z Olzy w sobotę i niedzielę do Wodzisławia nie każdy ma samochód z młodzieży a Oni muszą jakoś dojechać na praktyki i co odcięci od świata mamy być????bo autobusy w te dni już nie jeżdżą...
To pokazuje że remont tej linii jest NAJPILNIEJSZĄ koniecznością. Wszyscy mieszkańcy i osoby którym zależy na kolei w powiecie a przede wszystkim samorządy (powiatowy, miejski, gminny) muszą o ten remont zabiegać. Brak remontu za kilka miesięcy będzie oznaczał likwidację. Są projekty unijne, skoro PLK nie wie gdzie to trzeba im pokazać skąd można zdobyć pieniądze itd Fundusze trzeba znaleźć. Miasto musi być gotowe do budowy nowego przystanku.
inż Szulc wyremontuje linię Rybni-Rybnik
Napisali po prostu , iż wkrótce zamkną to linię , bo chyba nikt nie liczy na to, że linia się sama wyremontuje :)
45 mln zł to raptem 1km autostrady :(
kto za remontem dawać plusa!
czas przejazdu i brak remontu od 1984 roku to kpina. ( gosc linia nie remontowana jest od 1984 a nie od 1997 wtedy tylko most wyremontowano). PLK musi znalezc pieniadze na remont tej linii to wstyd zeby podroz z Wodzislawia trwala 45 minut bo to raptem 16 km samochodem. Trzeba walczyc o remont i wszyscy musza na tym sie skupic jesli nie za niedlugo ta linie naprawde zamkna. To cud ze istnieje od 28 lat bez remontu. Dzieki redaktorze za informacje! Ciekawe co minister infrastruktury odpowie, trzeba ciagnac temat az do szczesliwego w co wierze zakonczenia. To wstyd ze Polska nie ma 45 milionow.
Trzeba tą linię wciągnąć na listę programu inwestycji kolejowych. Kto to może zmienić, wie ktoś ?
PKP nie planuje modernizacji tej linii bo...linia ta zostanie zamknieta w trybie awaryjnym na skutek nagłego pogorszenia się stanu infrastruktury,co oznacza dla tego regionu izolację,brak rozwoju ...nic dobrego,
w telewizji podawali że tylko 2% dotacji z unii pkp jest w stanie wykorzystać - a tu się tłumaczą że nie maja pieniędzy - przneiesiona firma PNI z leszczyn od stycznia nie pracuje na 100% bo nie ma zleceń, pracownicy na urlopach.. a szlak Chałupki- Wodzisław nie jest wyremontowany od powodzi w 1997... żenada...
Linia musi byc wyremontowana musimy o to walczyc. To skandal zeby linia ta nie byla ujeta w harmonogramie remontow kiedy predkosc jest tragiczna i wynosci 30 km/h. Chcemy nowoczesnej kolei. Najwyzszy czas na remont!!! Linia nie jest uwzgledniona w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych. DLACZEGO? Jej stan jest dobry?!