Niepokojąca wizja drogowa: miasto się wkrótce zapcha
Przepustowość skrzyżowań w ciągu DW935 jest bliska wyczerpania - alarmują specjaliści od ruchu ulicznego z firmy Inkom.
Skrzyżowania układające się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 935 od nerki, przez rondo na placu Mostowym, krzyżówkę przy mechaniku oraz dwie w drodze do Auchan - z ul. Piaskową oraz rondem obok centrum handlowego charakteryzują się wysokim - ponad 70% (średnio, bo są tu punkty już na 99% zakorkowywane) wskaźnikiem wyczerpania przepustowości.
Najgorzej jest na największym w mieście rondzie obok Statoil i pobliskim skrzyżowaniu za mostem - tam wskaźniki przepustowości sięgają 99% i 96%. W ponad 80% wyczerpana jest już wyczerpana przepustowość na rondzie przy Auchan
Takie ostrzeżenie zawiera materiał na sesję rady miasta w październiku. Aktualizację modelu ruchu kołowego dla Raciborza dla potrzeb planowanej inwestycji budowy obwodnicy miasta przygotowała firma Inkom. W 2005 opracowała pierwszy taki model.
Komentarze
10 komentarzy
Spokojnie spokojnie. Za 10 lat zostana tylko emeryci i korki samoistnie sie zlikwiduja. Nie ma powodow do narzekania.
Skandaliczne jest, że gołym okiem widać paraliż komunikacyjny tej części miasta. Miasto, jak na 50-tysięczne, jest bardzo zakorkowane, a jakieś mądrale wyliczają bzdurnie, że nie ma przesłanek do obwodnicy.
przyjdą nasi to wszystko wyremontują i wybudują bo to co jest teraz to .....
Ci co drogi projektują chyba nigdy na żywo miejsca nie widzieli.. gdzie to ma być wykonane. Projekty pewnie komputerowo robią a później jakieś dziwy wychodzą.
No to jest żenada. Kędzierzyn-Koźle jest miastem partnerskim.. może prezydent by się wybrał do K-K na korepetycje. Kto nie był, to może zobaczyć sobie filmik http://vimeo.com/6790731 - to nie jest projekt. To zostało zrealizowane, włącznie z mostem nad Odrą. A u nas myślą o specjalnej strefie ekonomicznej, jak mają zakorkowane miasto. Ludzi ubywa, ale aut nie. 2 auta w rodzinie, to nie jest szczyt bogactwa - to po prostu rzeczywistość.
Wystarczy zrobić sygnalizację świetlną przy wiadukcie na Kolejowej - by ludzie nie omijali tego skrzyżowania w godzinach szczytu, wtedy ubędzie samochodów na Bosackiej.
A jeszcze tak niedawno cztało się wypowiedzi panów z tej ekipy lenka, że miastu nie jest potrzebna obwodnica. A tu takie zaskoczenie, no proszę, chyba goście z tej firmy na pewno popełnili błąd - a może to Lenk i sółka zaostaliw wybrani przez pomyłkę.
Zdaje mi się, czy o tym właśnie mówili radni podczas wizyty na OSiRZe, gdzie magister inżynier Krzyzek chce postawić aquapark, do którego jak wiadomo dojeżdżać się będzie nową estakadą nad Odrą i zamkiem? Gdyby jednak jakimś cudem estakada nie powstała, to auta pojadą przez wspomniane skrzyżowanie. I pewnie ich ruch będzie obciążeniem, a nie rozładowaniem ruchu w tym miejscu, czyż nie?
Cóż, szkoda że ekspertyzy się zleca po ważnych inwestycjach w drogi. Nowe rondo na Opawskiej, pomimo, że na razie otwarte tylko w jedną stronę, już jest ciasne. Nerka przy Mikołaju tak samo, rondo przy PWSZ - szkoda gadać. Gdzie był wtedy inspektor nadzoru lub ktoś kto ma trochę oleju w głowie? Urzędnicy płacą grubą kasę za projekty-buble, a cierpimy my. O obwodnicy to szkoda gadać, Lenk i Hajduk zaśpiewają to co potrafią najlepiej - nie ma kasy. Ale na premie i dla kumpli i nowy samochód się znajdzie.
co to za głupoty piszecie, przeca Lenk powołując się na ekspertyzy gadał niedawno że Racibórz ma za mały ruch żeby wybudować obwodnicę, tzn . nie jest tak źle !!! damy radę !