Czwartek, 5 września 2024

imieniny: Doroty, Wawrzyńca, Herkulesa

RSS

Jastrzębianin stracił 109 tysięcy złotych. Jak do tego doszło?

21.12.2023 13:20 | 7 komentarzy | sqx

Mieszkaniec Jastrzębia został oszukany przez przestępców działających metodą „na pracownika banku”. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę. W razie rozmowy z nieznajomym należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym informuje nas rozmówca faktycznie polega na prawdzie!

Jastrzębianin stracił 109 tysięcy złotych. Jak do tego doszło?
Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Oszustwa "na pracownika banku" w ostatnim czasie stały się bardzo popularne. Oszuści dzwoniąc przedstawiają się rozmówcy za pracownika banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. A powinno, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak często dochodzi do oszustw i o ilu podobnych zdarzeniach pisaliśmy przedstawiając schemat działania przestępców i apelując o czujność.

Jastrzębscy policjanci we wtorek (19.12.) przyjęli kolejne zawiadomienie o przestępstwie od mieszkańca, który został oszukany na 109 000 zł. Na czym polegało oszustwo?

- Na jego telefon zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował go, że jego pieniądze są zagrożone, gdyż kobieta przedstawiająca się jako Beata Morek próbowała wziąć kredyt na jego dane. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków - relacjonuje oficer prasowa komendy, st. asp. Halina Semik.

Metodą na uchronienie pieniędzy miało być wypłacenie oszczędności i wpłacenie ich na konto techniczne, rzekomo bezpieczne. Mężczyzna nakłoniony przez rozmówcę postanowił postąpić zgodnie z jego wskazówkami. Wypłacił pieniądze z banku i za pośrednictwem BLIK-a we wpłatomacie wpłacił 109 tysięcy na wskazane konto. Więcej swoich pieniędzy nie zobaczył, gotówka przepadła.

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi.

- Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie! - radzi st. asp. Halina Semik.

źr. KMP Jastrzębie-Zdrój, oprac. sqx