środa, 20 listopada 2024

imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

RSS

Oszustwo "na Netflixa". Mieszkaniec Jastrzębia stracił 2000 złotych. Jak do tego doszło?

09.05.2023 18:03 | 3 komentarze | sqx

Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonał się o tym mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju, który otrzymał fałszywą wiadomość sms z informacją o odrzuceniu ostatniej transakcji. Szczegóły sprawy przekazała jastrzębska policja.

Oszustwo "na Netflixa". Mieszkaniec Jastrzębia stracił 2000 złotych. Jak do tego doszło?
W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami najbezpieczniej skontaktować się z instytucją, od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. / fot. Policja
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W poniedziałek (8.05.) do jastrzębskiej komendy zgłosił się mieszkaniec miasta, który oświadczył, iż padł ofiarą oszustwa, w wyniku którego stracił z konta 2000 złotych.

 - Wszystko zaczęło się od wiadomości sms, z której treści wynikało, że ostatnia transakcja została odrzucona. W wiadomości podany był link. Jastrzębianin wszedł na fałszywą stronę, poprzez zawarty link z wiadomości mailowej, strona łudząco podobna była do platformy Netflix. Następnie poszkodowany poproszony został o skonfigurowanie konta oraz podanie danych do płatności - przedstawia zdarzenie oficer prasowa komendy, st. asp. Halina Semik.

Cyberprzestępcy, wykorzystując pozyskane dane wpisane przez mężczyznę, dokonali kilku płatności na łączną kwotę 2000 złotych.

- Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych - dodaje rzecznik prasowa.

W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami najbezpieczniej skontaktować się z instytucją, od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.