Oszustwo "na Netflixa". Mieszkaniec Jastrzębia stracił 2000 złotych. Jak do tego doszło?
Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonał się o tym mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju, który otrzymał fałszywą wiadomość sms z informacją o odrzuceniu ostatniej transakcji. Szczegóły sprawy przekazała jastrzębska policja.
W poniedziałek (8.05.) do jastrzębskiej komendy zgłosił się mieszkaniec miasta, który oświadczył, iż padł ofiarą oszustwa, w wyniku którego stracił z konta 2000 złotych.
- Wszystko zaczęło się od wiadomości sms, z której treści wynikało, że ostatnia transakcja została odrzucona. W wiadomości podany był link. Jastrzębianin wszedł na fałszywą stronę, poprzez zawarty link z wiadomości mailowej, strona łudząco podobna była do platformy Netflix. Następnie poszkodowany poproszony został o skonfigurowanie konta oraz podanie danych do płatności - przedstawia zdarzenie oficer prasowa komendy, st. asp. Halina Semik.
Cyberprzestępcy, wykorzystując pozyskane dane wpisane przez mężczyznę, dokonali kilku płatności na łączną kwotę 2000 złotych.
- Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych - dodaje rzecznik prasowa.
W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami najbezpieczniej skontaktować się z instytucją, od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.