Mieszkańcy Radlina chcą zablokować budowę stacji benzynowej. Mają poparcie radnych
- Zakładając, że każdy kierowca zatankuje po 50 litrów, to na ul. Korfantego wjedzie i wyjedzie 5 tys. samochodów miesięcznie. Wyobrażacie to sobie. Ci ludzie będą tam żyli w smrodzie, oparach spalin - mówi jeden z mieszkańców Radlina sprzeciwiający się budowie stacji benzynowej w centrum miasta.
Wracamy po raz kolejny do tematu budowy stacji benzynowej przy ul. Korfantego w Radlinie. Przypomnijmy, że sprawa budzi wiele kontrowersji i duży opór mieszkańców. - To jakiś absurd - mówią nam wzburzeni radlinianie i łapią się za głowę jak w samym centrum miasta w sąsiedztwie Placu Radlińskich Olimpijczyków, Miejskiego Ośrodka Kultury oraz kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny może powstać takie przedsięwzięcie. Radni z Radlina podczas marcowej sesji uchwalili swoje stanowisko w tej sprawie.
Mieszkańcy interweniują
Komitet Obywatelskiej Inicjatywy Uchwałodawczej „Sprzeciw lokalizacji stacji benzynowej w centrum Radlina” przedłożył oświadczenie oraz projekt uchwały w sprawie interpretacji miejscowego planu zagospodarowania. Grupa powstała kilka tygodni temu i jest zdania, że zapisy planu nie zezwalają na budowę przy ul. Korfantego stacji paliw. Projekt podpisało 306 mieszkańców. Według Komitetu plan dopuszcza w miejscu planowanej stacji działalność rzemieślniczą, która uzupełnia główne przeznaczenie terenu - funkcję mieszkaniową, co sklasyfikowano w grupie 11 Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych. Natomiast stacje paliw płynnych PKOB umieszcza jako handlowo-usługowe w grupie 12 „Budynki niemieszkalne”. - Stacja benzynowa zgodnie z PKOB nie jest obiektem usługowym, lecz handlowym, w którym część można wykorzystywać na działalność usługową – mówił podczas obrad przedstawiciel Komitetu Andrzej Kowalski. Komitet powołał się również na Rozporządzenie Rady Ministrów z 10 września 2019 r., w którym mowa, że ulokowanie stacji paliw płynnych wśród zabudowy jednorodzinnej, mogących znacznie oddziaływać na środowisko i którego strefa oddziaływania wynosi 100 m od granic działki.
5 tysięcy samochodów miesięcznie
W trakcie obrad Andrzej Kowalski, powołując się na kartę projektu planowanej stacji, podał, że przy ul. Korfantego będzie sprzedawało się 250 tys. litrów paliwa miesięcznie. - Zakładając, że każdy kierowca zatankuje po 50 litrów, to na ul. Korfantego wjedzie i wyjedzie 5 tys. samochodów miesięcznie. Wyobrażacie to sobie. Ci ludzie będą tam żyli w smrodzie, oparach spalin. Na niską emisję najbardziej narażone będą ich dzieci – podkreślił. Zwrócił uwagę, że to z kolei stoi w sprzeczności z zapisami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Radlina. Andrzej Kowalski wyjaśnił, że choć dokument nie jest aktem prawa miejscowego, to stanowi wymaganą prawem uzupełnieniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. - Stąd dla lepszego zrozumienia zapisów uchwały w sprawie przyjęcia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, należy zapoznać się z ustaleniami Studium - podkreślił. Jak zaznaczył, w dokumencie zapisano, że wśród celów strategicznych rozwoju miasta znajduje się: "poprawa standardów zamieszkania" oraz "poprawa jakości życia w mieście".
Ci ludzie będą tam żyli w smrodzie, oparach spalin. Na niską emisję najbardziej narażone będą ich dzieci - mówił Andrzej Kowalski.
Uchwała przyjęta
Inicjatywa Komitetu jest także odpowiedzią na wystosowany 16 grudnia 2021 r. przez zastępcę wójta Marklowic pisemnego zapytania do burmistrz Radlina o dokonanie interpretacji zapisów zawartych w planie zagospodarowania pod kątem możliwości budowy przy ul. Korfantego stacji paliw. Przypomnijmy, że miasto nie mogło zająć się sprawą osobiście, ponieważ będzie stroną postępowania z racji tego, że posiada 14 działek wokół planowanej stacji. Samorządowe Kolegium Odwoławcze wyznaczyło do rozpatrzenia sprawy wójta gminy Marklowice. Jak zauważa Komitet, gmina Marklowice nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie. Ich zdaniem, przyjęcie przez radę miasta interpretacyjnej uchwały jest konieczne, aby włodarze Marklowic mogli stwierdzić ewentualną niezgodność lokalizacji obiektu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
W trakcie obrad radne: Romana Radowska-Polnik oraz Beata Klima zaapelowały do swoich koleżanek i kolegów o poparcie uchwały. Dokument przyjęto w głosowaniu. Za uchwałą wypowiedziało się 5 radnych, 10 wstrzymało się od głosu. W efekcie uchwała została przyjęta.
Inwestycja stanęła w miejscu
Póki co budowa stacji benzynowej stanęła w miejscu. Na jak długo? Nie wiadomo. Okazało się, że inwestor musi uzyskać tzw. decyzję środowiskową. Burmistrz Radlina nie mógł zająć się sprawą, ponieważ będzie stroną postępowania z racji tego, że miasto ma 14 działek wokół planowanej stacji. Samorządowe Kolegium Odwoławcze wyznaczyło do rozpatrzenia sprawy wójta gminy Marklowice. Ten zwrócił się o opinię do Wód Polskich, sanepidu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Instytucje te stwierdziły, że inwestor musi przedstawić raport oddziaływania na środowisko. - Na opracowanie tego dokumentu inwestor ma 3 lata. Do tego czasu sprawa i wydanie wszelkich decyzji zostało wstrzymane - mówi zastępca wójta Marklowic Piotr Galus. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli inwestora, ewentualne pozwolenie na budowę stacji wyda starosta wodzisławski. - W momencie kiedy zostanie do nas złożony kompletny wniosek, to nasza rola polegać będzie jedynie na jego weryfikacji. Jeżeli dokumentacja będzie poprawna, to nie mamy innej możliwości jak wydanie decyzji na budowę - komentuje starosta Leszek Bizoń.
Zobacz również:
Ludzie:
Leszek Bizoń
Starosta Wodzisławski
Komentarze
38 komentarzy
Jest pani jedną z protestujących dlatego wypisuje takie brednie. Przecież tego nie można czytać. Proponuję zaczekać aż powołani specjaliści się wypowiedzą.
Plan miejscowy to dokument, który nakłada obowiązki do spełnienia ŁĄCZNIE, biedne gimbusy, a nie tylko takie, jakie sobie wybierzecie z niego, bo wam pasuje ten czy tamten paragraf albo podpunkt, udając, że reszty treści urbanista tam nie umieścił. Możecie tu skakać i poszczekiwać, do woli. Ja czekam na efekt, to znaczy bardzo chciałbym się przekonać, czy deklarowane wsparcie samorządu dla mieszkańców i porządku, w centrum Biertułtów jest prawdziwe, czy tylko deklarowane. Jak już pisałem wcześniej - sama konieczność występowania o interpretacje i uchwalania "przypisów" [co to w ogóle za procedura, takie glossa do prawa???] do uchwalonego planu miejscowego, jest podejrzana. Plan jest bowiem jednoznaczny, przeznaczenie mieszkaniowo-usługowe nie pozwala na dokładnie to samo, co usługowe i tylko zamiar jego luzowania i rozmywania, na korzyść inwestora z kasą, może budzić potrzebę dodatkowych, "specjalnych uchwał". Oczywiście to moja opinia. W planowaniu przestrzennym pracowałem, na pewno, zbyt krótko, by mierzyć się z tuzami intelektu, którzy oceniają dzieci ze skoku przez kozła, czy uczą je geografii, przy tablicy.
To niesamowite, ilu w Radlinie nagle pojawiło się specjalistów od planowania przestrzennego ! Chyba przepoczwarzyli się z niedawnych specjalistów od geopolityki i Ukrainy, którzy wcześniej byli specjalistami od szczepień a jeszcze wcześniej od telefonii komórkowej i 5G (pamięta ktoś jeszcze te g8wnoburze?). Im bliżej wyborów będziemy mieli ich jeszcze więcej - plus specjalistów od finansów, dróg powiatowych, obiektów sportowych i oczywiście drzew - na drzewach znają się wszyscy - im bliżej wyborów tym bardziej!
5) dopuszczenia :
a) realizacja dopuszczonego przeznaczenia w odrębnych obiektach budowlanych z zastrzeżeniem
zagwarantowania w ramach projektu zagospodarowania działki budowlanej właściwej powierzchni oraz
wystarczającej rezerwy procentowej parametrów określonych w pkt 3 dla realizacji poszczególnych
przeznaczeń,
(...)
d) dopuszcza się usługi związane z obsługą samochodową. To fragment zapisu planu zamieszczony przez ciebie 14 04. i to między innymi te zapisy będą miały znaczenie a nie wasze pomówienia i insynuacje. Wasz przykład pokazuje jak można manipulować opinią publiczną kompletnie nie mając racji, tyle tylko, że to ma krótkie nogi.
Słabe i żałosne jest twoje gęganie. Tylko treść zapisów planu miejscowego i uczciwość pracowników instytucji ma znaczenie, w tej sprawie.
lewoświat.Idiotycznymi wpisami zakończyłaś dyskusję w myśl powiedzenia nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Aha - uderz w stół, a .... :)))) Tak coś czułem, że ścieżynka już była "wydeptana", a tu cierń, na drodze osiołka, obładowanego "złotem", w postaci jednoznacznych zapisów planistycznych.
lewoświat .To, że w/g swojego wyobrażenia interpretujesz PZP to twoja rzecz ale nie zastępuj instytucji powołanych do zbadania tej sprawy , gdyż to ty wpisujesz się w ten obrzydliwy świat krętactwa i zepsutej głowy. Do ciebie nie docierają żadne fakt ani nawet jaka /w tym rejonie/ teraz jest zabudowa klepiesz jak papuga różne dyrdymały i nic cię nie obchodzi. Bo jakbyś chciała być neutralna a nie chcesz to już decyzja Urzędu Gminy Marklowice by dała ci do myślenia, że poprosili o decyzję środowiskową inwestora to yo oni wypowiedzą się jakie warunki trzeba spełnić a decyzja będzie potwierdzeniem , że można inwestować z zachowaniem ograniczeń. Jesteś prawdopodobnie jedną z osób które protestują i wiesz to bardzo dobrze robisz zadymę, żeby narobić zamieszania.
Bzdura - zapisy tego planu są jednoznaczne - jeśli usługi mogą tam powstać, to tylko pod warunkiem, że na działce przeważać będzie przeznaczenie podstawowe - teren mieszkaniowy [obiekt mieszkalny, przeznaczona dla niego zieleń, miejsca postojowe, dla mieszkańców i wjazd] Dopiero przy tym może powstać usługa, która nie przewyższy wskaźnikowo obszaru, zajętego przez mieszkaniówkę. Ktoś tu próbuje Radliniokom, od początku, nakręcić nudle, na uszy. Obrzydliwy jest ten świat krętactwa i zepsutej głowy.
lewoświat. Masz poczucie humoru lecz temat jest zbyt poważny, żeby rozsiewać plotki i kreślić spiskowe teorie. Do ciebie nie docierają żadne fakty ani zapis usługi publiczne, jak również zapis dopuszcza się obsługę ruchu samochodowego. Jesteś jak stara zdarta płyta powtarzasz cały czas to samo kłamstwo w myśl zasady kłamstwo powtórzone set razy staje się prawdą. W tym miejscu pomiędzy ul. Korfantego i Mariacką są tylko dwa domy reszta to punkty usługowe, /pogrzebowe i z ubraniami/ tak więc nie kłóć się z faktami. W myśl rzymskiej zasady prawniczej. Dura lex , sed lex. Plan zagospodarowania ma już 10 lat, nie można powiedzieć, że uchwalono go pod konkretnego inwestora bo prawda jest taka to plan czekał na to , że ktoś skorzysta z tego zapisu a nie odwrotnie. Osobiście jestem również przeciwny lokalizacji tam stacji paliw. Niestety. obecny plan nie pozwala w tym rejonie na miejsce rekreacyjne.
A jeśli już naprawdę chcecie wiedzieć, co dokładnie oznaczają te zapisy planu miejscowego, to polecam przykład, który macie za miedzą. Jeśli ktoś wykoncypuje, że w radlinie, w każdym zapisie przeznaczenia terenu, gdzie występują słowa "usługowe, usługowy", oznacza również stacje paliw płynnych, to polecam obejrzenie sobie stacji paliw Shell, na skrzyżowaniu ulic Matuszczyka i Pszowskiej, w Wodzisławiu Śląskim koordynaty google = 50.006660, 18.447452 . To jest przybliżona ilustracja takiego kompletu zapisów planu. Skrajny obiekt mieszkalny osiedla Dąbrówki, z parterem zaklajstrowanym usługami, w tym sklepem stacji paliw i doklejone zadaszenie, z dystrybutorami. Gdyby w powiecie wodzisławskim, poszczególne szczeble administracji architektoniczno-budowlanej były profesjonalne, to z czymś takim musiałby się mierzyć inwestor, na tej radlińskiej działce i to spełniając bardziej rygorystyczne wskaźniki terenu biologicznie czynnego, niż Shell, w Wodzisławiu. Jak to przełożyć na wymóg parkingów dla mieszkańców + wielkości manewrowych placów dla stacji, to w Radlinie się nie zmieszczą.
Specjalnie dla ciebie, ~doniżej (188.137. * .10): tam jak byk stoi napisane: "które towarzyszy lub uzupełnia przeznaczenie podstawowe budynku i terenu." = Jeśli będą próbowali wybudować tylko budynek handlowy oraz wiatę, nad zbiornikami / dystrybutorami i wybrukują posesję placem, parkingiem i wjazdami, na takich zapisach planu, na przeznaczeniu MU, to oznacza złamanie przepisów prawa miejscowego. Jeśli postępowanie środowiskowe będzie zawierało stwierdzenie zgodności takiego zamierzenia [tylko sklep + dystrybutory] z planem, to jest to ominięcie zapisów planu miejscowego. Na sto procent właśnie trwa gorączkowe kombinowanie, kto napisze interpretację i przymknie oko na plan miejscowy. Nawet niektóre wpisy na forum odbieram jako przejaw tej gorączki :) Zgaduję, że następnym etapem, pewnie od poniedziałku, od godziny 7.00-8.00, będzie nacisk na redakcję, aby usunęła niektóre wpisy, z adnotacją "wpis nie związany z tematem", aby nic nie przeszkadzało w swobodnej interpretacji planu. Nie bądźcie naiwni.
Przejrzałem zapis w radlińskim Planie zagospodarowania przestrzennego i moim zdaniem ewidentnie zapis dopuszcza lokalizację stacji paliw oczywiście pod warunkiem spełnienia wymogów postawionych przez UG Marklowice w postaci raportu oddziaływania na środowisko i innych wymaganych ustawowo. Moim zdaniem jeżeli inwestorspełni te wymogi to będzie legalnie budował, gdyż w planie niema nic co by zabraniało a za dopuszczeniem są zapisy o usługach publicznych i zapis o dopuszczeniu obsługi samochodów oraz to, że stacja paliw jest zakwalifikowani jako działalność usługowo handlowa. Stacja paliw spokojnie może być lokalizowana na MU, symbol KT odnosi się raczej do komunikacji i transportu i dotyczy baz samochodowych dużych parkingów i innych baz specjalistycznych i w tym wypadku nie ma zastosowania w tym przypadku. Te wszystkie artykuły mają za zadanie wypromować opozycję, pokazać , że starają się mimo że redakcja wie, że to jest blef.
Po co wy się tu nawzajem tak opluwacie? Jeśli obowiązuje plan z roku 2013, to nie pozwala on na powstanie tam wyłącznie stacji paliw - dla stacji paliw przewidziano w planie przeznaczenie terenu KT. Natomiast MU to przeznaczenie, na którym usługi mogą tylko towarzyszyć zabudowie mieszkaniowej i to w konkretnych proporcjach metrażowych, terenowych, intensywności. Jeżeli z urzędów albo pracowni, która plan robiła, wyjdą inne "interpretacje", to sprawa cuchnie.
Kilkoro opozycyjnych radnych przy pomocy byłego radnego z przed kilkudziesięciu lat co jakiś czas odgrzewa ten temat, chcąc go dociągnąć do wyborów i żerują na niedoinformowaniu mieszkańców , myślę, że już czas wyłożyć kawę na ławę bo za niedługo plotki urosną do monstrualnych rozmiarów. A jak wiemy nic szybciej się nie roznosi jak plotka.
Pamietam ten sam wrzask gdy miało powstać Pepco. Powstało. I co? I nic. Słońce dalej wschodzi i zachodzi, Radlin jest jaki był, ani ładniejszy ani brzydszy. Tak samo będzie z tanksztelą (a protestujący pierwsi podjadą tam tankować…). To erzac aktywizmu, mości Państwo… za chwile zamkną Wam kopalnie i będziecie z łzami wspominać czasy, gdy ktokolwiek chciał kupować działki w Radlinie i prowadzić tu JAKĄKOLWIEK działalność…
Don_C ty jak zwykle nie na temat. Plany zagospodarowania przestrzennego opracowują pracownie urbanistyczne pracują nad nimi urbaniści. Uchwalenie Planu Zagospodarowania Przestrzennego to kwestia wielu miesięcy. Plan uchwalono w 2013 r,
Wszyscy z Biertułtów doskonale wiedzą, że zabudowaną działkę sprzedała osoba która z urzędem nie ma nic wspólnego i przypisywanie knowań urzędnikom jest nieuprawnione Skończył się temat ul. Głożyńskiej, znaleziono temat zastępczy stację paliw. Tak jak obrzucano błotem urzędników miejskich mimo, że ul Głożyńska jest drogą powiatową tak teraz oczernia się ich w związku ze stacją paliw mimo, że Plan zagospodarowania znany od 10 ciu lat zezwala na obsługę ruchu samochodowego w tym rejonie. Jedynie czemu się dziwię to tym 10-ciu radnym którzy siedzieli jak d..y na stołkach i bali się odezwać mimo , że mieli rację.
Zrobiliby piękny skwer. Jakoś w Rybniku czy Raciborzu jest miejsce zarówno na stacje benzynowe jak i na skwery. W Biertułtowach nie ma w ogóle zieleni!!!
To wygląda na walkę między pedagogicznymi klanami na Bierach. :-) Jedni od Magierki co zatwierdzali plan zagospodarowania przestrzennego wstrzymali się od głosu bo nie wiedzieli jak wybrnąć. A drudzy udają że działają przed wyborami. I co ciekawe to redakcja piękne zdjęcie wrzuciła obrazujace rzeczywistość w naszych lokalnych zadupiach. Oto na zdjęciu 3 Panie radne . 3 razy ciało pedagogiczne . 2 razy szkolne i 1 przedszkolne. :-) I potem sie w wywiadzie Magierka obraża że Radlinem rządzi armia pedagogów czy inaczej pedagogiczna sitwa.
Zastrzegam, że cytowane zapisy pochodzą z dokumentu: "UCHWAŁA NR BRM.0007.092.2013 RADY MIEJSKIEJ W RADLINIE z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Radlin" W tej uchwale, jedynym przeznaczeniem, które pozwala na zabudowę działki wyłącznie wolnostojącą stacją paliw jest symbol KT, a nie jest nim MU [nawet U nie daje takiej możliwości, w mojej opinii]. Jeśli natomiast podstawą procedowania jest inny dokument planistyczny, to umarł w butach :)))) Powodzenia, Radlinioki!
Bo trzeba Ci wiedzieć, że autor planu miejscowego, w innym miejscu, oddał radnym pod głosowanie taki zapis:
Rozdział 1.
Ustalenia ogólne
(...)
§ 4. 1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
(...)
20) przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć główne przeznaczenie budynków i terenu,
występujące na więcej niż 50% powierzchni budynków i każdej działki budowlanej;
21) przeznaczeniu dopuszczonym – należy przez to rozumieć dodatkowe, wymienione z nazwy przeznaczenie budynku i terenu, które towarzyszy lub uzupełnia przeznaczenie podstawowe budynku i terenu z zastrzeżeniem iż obowiązują dla niego takie same ustalenia, w tym w szczególności nakazy, zakazy oraz wskaźniki urbanistyczne, jak dla przeznaczenia podstawowego;
Moim zdaniem tego fragmentu uchwały powinni się trzymać oponenci inwestycji, w niewątpliwie ciężkim boju, z urzędami, który ich czeka.
Donwito (5.184. * .241) chociaż właśnie prezentujesz opcję najłatwiejszą dla Inwestora, to te zapisy nie są tam jednoznaczne. Specjalnie podałem również inne podpunkty, nad których interpretacją urzędnicy będą musieli wykonać intelektualną gimnastykę, aby zadowolić wnioskodawcę. Z tej treści wynika, że przeznaczenie dopuszczone ma towarzyszyć przeznaczeniu podstawowemu - a to problem, jeśli ktoś chce zainwestować wyłącznie w sklep z kasami i wiatę nad dystrybutorami.
Ul. Korfantego to chyba najbardziej ruchliwa ul. w Biertułtowach. Załóżmy że w ciągu doby średnio co minutę przejeżdża nią jedno auto. Daje to ponad 43 tysiące aut miesięcznie. Myślę że jest znacznie więcej. Jeśli tam będzie tankować, jak ktoś obliczył 5 tysięcy aut miesięcznie, no to jak to się ma do tych które tamtędy jadą? Poza tym tankować będą głównie ci, którzy i tak tamtędy dzisiaj jeżdżą. Wątpliwe że ktoś się z dalsza będzie specjalnie pchał do Biertułtów żeby zatankować. Niezorientowanych informuję też, że tankujące auta mają wyłączone silniki. Warto czasem użyć głowy i kalkulatora.
Dopuszczone przeznaczenie terenu, & 14 , pkt 2. usługi, usługi sportu i rekreacji, usługi publiczne, ppkt d, dopuszcza się związane usługi z obsługą samochodową. Przecież te zapisy ewidentnie wskazują na dopuszczalność budowy stacjo paliw. Po uzyskaniu pozytywnego raportu oddziaływania na środowisko starosta nie będzie miał innej możliwości jak wydać pozwolenie na budowę. I żeby była jasność w temacie doskonale to wiedzą radni i p. Kowalski. A zamieszanie służy polityce
Jeśli to aktualny plan, to zapisy są arcyciekawe, To znaczy ciekawe, jakiej gimnastyki, przy tych zapisach dokona starostwo, aby wydać pozwolenie na stacje paliw, bez budynku mieszkalnego:
§ 14. Ustalenia planu dla terenów o symbolu przeznaczenia podstawowego MU:
1) podstawowe przeznaczenie terenu: zabudowa mieszkaniowo – usługowa wraz z przynależnym
zagospodarowaniem terenu;
2) dopuszczone przeznaczenie terenu: usługi, usługi sportu i rekreacji, usługi publiczne.
(...)
4) zakazy: realizacji na działce garaży lub stanowisk postojowych o powierzchni zabudowy większej niż
powierzchnia zabudowy budynkiem lub budynkami mieszkalno - usługowymi;
5) dopuszczenia :
a) realizacja dopuszczonego przeznaczenia w odrębnych obiektach budowlanych z zastrzeżeniem
zagwarantowania w ramach projektu zagospodarowania działki budowlanej właściwej powierzchni oraz
wystarczającej rezerwy procentowej parametrów określonych w pkt 3 dla realizacji poszczególnych
przeznaczeń,
(...)
d) dopuszcza się usługi związane z obsługą samochodową.
Kluczowe jest czy plan zagospodarowania dopuszcza w tym miejscu budowę stacji paliw. Reszta to bicie piany i ogłupianie mieszkańców.
a przejazd na Korfantego wiecznie zablokowany i spaliny stojących samochodów na przejeździe to już nie przeszkadzają? Macie linię bezkolizyjną po nasypie w kierunku Wodzisławia ale władze miasta nie robią nic aby tam częściej jeździły pociągi towarowe i nie blokowały wjazdu do miasta na Korfantego. Niestety ale wiejskie myślenie z was nie wyszło biertułtowiki.
Budować i nie przejmować się idiotami . To są te same głupki co protestują przeciwko budowie CPK
na biertułtowach już jest więcej takich potworków i nikt nie protestował . np. to koło urzedu
Przecież w tym miejscu stał budynek mieszkalny i właściciel sprzedał swoją nieruchomość, miał prawo dom i działkę sprzedać komu chciał, gdzie wy tu widzicie aferę chyba tylko w waszych głowach. Uchwalenie Planu Zagospodarowanie Przestrzennego to też jest procedura trwająca kilka lub nawet kilkanaście miesięcy zapisy planyu są podane do publicznej wiadomości i wyłożone do wglądu dla mieszkańców. Plan uchwala Rada Miejska, to radni głosują uchwałę.
Niema jak przyszłe operetki,zabawy dla dzieci, eko bazar itp. przy fontannie w oparach benzyny, samo zdrowie...
@zxc tylko, że stacje benzynowe to pomału jest przeżytek... W centrach nie powinno ich w ogóle być. @venom nieprawda. W czasie wyładunku z cystern śmierdzi w okolicy każdej stacji benzynowej. Jest to też dodatkowa uciążliwość w postaci aut zajeżdżających w takie miejsce. Po alkohol przychodzą patole bo na stacjach benzynowych można go kupić bez ograniczeń także w nocy. Mieszkańcy okolicy i radni - nie dajcie sobie wcisnąć nieprzydatnego, a uciążliwego obiektu.
Pan Kowalski tylko sieje ferment , protestuje bo jest okazja dokopać to to robi. Zresztą nie on jeden
Jestem mieszkańcami Radlina i popieram stację benzynową w tym miejscu. Jeśli ktoś tankował na jakiejkolwiek stacji to wie, że smrodu nie ma ( to nie czasy PRLu), więcej smrodu jest z niejednego kosza na śmieci.
Plan zagospodarowania uchwalony przez burmistrz zezwala na stację benzynową. To więc w czym problem?
Im większa wieś (i populacyjnie i mentalnie) tym większe protesty o wszystko. Mentalnie ludzie w powiecie wodzisławskim tak jak w jakiś tam Palowicach czy jakiejś innej wsi za Rybnikiem dorównywać zaczynają dinozaurom. Wszystko be. Wyprowadzcie się w góry albo na pustynie. Miasto ma się rozwijać i być miastem a nie wsią.
5 tysięcy aut w miesiącu to maksymalnie 10 aut na godzinę. Więcej smrodu robią już dziś sami okoliczni mieszkańcy.
Jak można wpychać stację benzynową między budynki?