Darmowa infolinia ws. wakacji kredytowych
W życie weszła ustawa o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, która umożliwia posiadaczom produktów hipotecznych skorzystanie z "wakacji" w spłacie. Może się jednak zdarzyć, że z realizacją tej możliwości, pojawią się problemy. Co robić w takiej sytuacji?
Jeżeli skorzystanie z opisanych w ustawie "wakacji kredytowych" będzie problematyczne i pojawią się nieprawidłowości przy realizacji wniosków przez banki, darmową pomocą służy Rzecznik Finansowy. To instytucja, która wspiera klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego, oferując porady, prowadząc interwencje i postępowania polubowne, a nawet wspierając w trakcie postępowania sądowego.
Rzecznik Finansowy uruchomił infolinię i skrzynkę mailową dedykowaną "wakacjom kredytowym".
- Krok ten został podjęty w celu ułatwienia Klientom realizacji uprawnień wynikających z nowej ustawy. Dyżury na infolinii pełnić będą dedykowani tej tematyce eksperci, do których można będzie zwrócić się z pytaniem lub zgłosić problem - informuje intytucja.
Darmowa infolinia będzie działać pod numerem 22 333 73 35, od 4 sierpnia będzie czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-12:00. Poradę eksperta można uzyskać również drogą mailową pisząc na adres: wakacjekredytowe@rf.gov.pl
Z "wakacji kredytowych" mogą skorzystać osoby, które spłacają kredyt hipoteczny w polskiej walucie, zaciągnięty na własne potrzeby mieszkaniowe.
Rzecznik Finansowy przypomina, że spłata kredytu zostaje zawieszona na okres lub okresy wskazane we wniosku z dniem doręczenia wniosku do kredytodawcy. W związku z tym należy zachować potwierdzenie nadania lub osobistego złożenia wniosku w oddziale banku.
źródło: rf.gov.pl