Sobota, 21 grudnia 2024

imieniny: Tomasza, Piotra, Tomisława

RSS

Skutki uboczne pandemii Covid-19

07.07.2021 20:28 | 4 komentarze | dam

Próbując powstrzymać rozprzestrzenianie się nowego koronawirusa, większość krajó zdecydowało się na wprowadzenie tymczasowych ograniczeń w przemieszczaniu się. Lockdown oznaczał zamknięcie milionów ludzi w swoich domach, wielu firm i całkowicie zmienił nasze codzienne życie.

Skutki uboczne pandemii Covid-19
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nie unika wątpliwości, że zamknięcie większości biznesów, pchnęło światową gospodarkę w głęboką recesję. Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego światowa gospodarka spowalnia o ponad 3% w 2020 roku. Jeżeli ta liczba do Ciebie nie przemawia, to warto podkreślić, że jest to najbardziej gwałtowne spowolnienie od czasu Wielkiego Kryzysu w latach trzydziestych XX wieku.

Zawsze tam gdzie większość traci pojawiają się jednak jednostki, które zyskują. Oczywiście najlepszym przykładem jest tutaj branża gastronomiczna i jedzenie na wynos. Chociaż nie opublikowano jeszcze dokładnych danych dotyczących wzrostów w tym sektorze, jak łatwo się domyślić, jest on olbrzymi. Biorąc pod uwagę, że przez ostatni rok, restauracje działały normalnie zaledwie przez kilka tygodni i oferowały swoje usługi tylko na dowóz, wzrost zainteresowania tego typu usługami zdecydowanie wzrósł.

W tym artykule nie chcemy zająć się jednak branżą gastronomiczną, ale grami wideo oraz pokerem online. 

Większe zainteresowanie grami online

COVID-19 spowodował olbrzymi wzrost zainteresowania wirtualną rozrywką, a giganci tacy jak Microsoft, Nintendo i Twitch świetnie odnaleźli się w nowej rzeczywistości. Według The Washington Post, liczba subskrybentów usługi Games Pass Microsoftu przekroczyła 10 mln już w kwietniu 2020 roku. Wzrost zainteresowania zakupem dostępu do gier online wzrósł w ciągu zaledwie jednego miesiąca (kwiecień 2020) o 130%. 

Nintendo i Tencent również odnotowały znaczny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale. W przypadku pierwszej firmy, zysk wzrósł o 41%, podczas gdy przychody firmy Tencent z gier online w ujęciu rok do roku wzrosły o 31%. Co ciekawe, w okresie pandemii wzrosło nie tylko zainteresowanie kupnem gier, ale również oglądaniem innych podczas gry. Serwis Twitch.tv, najpopularniejsza platforma streamingowa skupiająca ponad 15 mln aktywnych użytkowników, w pierwszym kwartale 2020 roku, odnotowała 24% wzrost w porównaniu do poprzedniego kwartał pod względem ilości obejrzanych godzin.

Wpływ COVID-19 na pokera online

Oprócz branży gier wideo podczas pandemii COVID-19 odnotowano również ogromny wzrost zainteresowania pokerem online oraz grami kasynowymi. Dzieje się tak oczywiście dlatego, że wraz zamknięciem większości przedsiębiorstw, zamknięto również kasyna naziemne. Gracze, którzy do tej pory rywalizowali przy pokerowych stołach na żywo, nagle zostali zmuszeni do szukania alternatywy, a poker online oferuje im wszystko to czego potrzebują.

Co więcej, pandemia koronawirusa doprowadziła do tego, że lepiej zaczął funkcjonować cross-selling. Gracze, którzy do tej pory obstawiali zakłady sportowe, zaczęli szukać alternatywy, a poker pod wieloma względami jest podobny. Kilka pokoi pokerowych potrafiło wykorzystać nadarzającą się okazję i przyciągnęła do wirtualnych stołów wielu nowych graczy, co pozytywnie wpłynęło na ekologię gry.

Największym wygranym jest prawdopodobnie operator znany jako GGPoker. Jeden z największych dziś pokoi pokerowych na świecie, nawiązał współpracę z cenioną organizacją World Series of Poker i podjął się organizacji wirtualnych mistrzostw świata w pokerze online, które do tej pory rozgrywane były na żywo w Las Vegas. Seria okazała się być strzałem w dziesiątkę i pobito nawet kilka rekordów, w tym rekord Guinnessa za największą pulę nagród w turnieju pokera online.

Branże gier wideo oraz pokera online zyskały więc na pandemii, pozostaje jednak pytanie jak długo zdołają utrzymać wzmożony ruch. 

Materiał partnera