Sobota, 5 października 2024

imieniny: Igora, Apolinarego, Placyda

RSS

Uczniowie "Korfantego" przepytali przewodniczącego

08.10.2020 21:56 | 6 komentarzy | kb

Uczniowie popularnego „Korfantego” nadal zgłębiają tajniki jastrzębskiego samorządu. Zaczęli od spotkania z prezydent miasta Anną Hetman, w środę złożyli wizytę przewodniczącemu Rady Miasta Piotrowi Szeredzie.

Uczniowie  "Korfantego" przepytali przewodniczącego
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Licealiści z Zespołu Szkół Nr 2 im. Wojciecha Korfantego ponownie zasiedli w ławach radnych i urzędników jastrzębskiego magistratu. W środę spotkał się z nimi przewodniczący Rady Miasta Piotr Szereda. Tym razem młodzież spojrzała na samorząd z perspektywy organu uchwałodawczego.

Na początku młodzi ludzie wysłuchali Piotra Szeredy, który przybliżył im rolę i zadanie Rady Miasta. Następnie inicjatywa należała do uczniów i przewodniczący zmierzył się z pytaniami, które dla niego przygotowali.

Licealiści z „Korfantego” poruszyli wiele kwestii, między innymi współpracę na linii prezydent – rada miasta, przyszłość Jastrzębia, zainteresowani byli tym, co planuje się w Strefie Centrum. Padło pytanie, dotyczące tego, czy przewodniczący Szereda wystartuje w przyszłości w wyborach prezydenckich.

- Jestem zbudowany tym spotkaniem, bo to pokazuje, że młodzi ludzie interesują się sprawami miasta. Licealiści z „Korfantego” doskonale orientują się w sprawach swojej małej ojczyzny. Widać, że nie jest im obojętna. Byłem pod wrażeniem, pytań, które mi zadali. Nie spodziewałem się, że będzie ich tak wiele, a niektóre będą bardzo szczegółowe - podsumował spotkanie Piotr Szereda.

A jakie wrażenie mieli młodzi ludzie, po spotkaniu z Piotrem Szeredą?

- Spotkanie podobało mi się. Szczególnie, jak była mowa o tym, że każdy może mieć wpływ na to, co dzieje się w mieście. Można albo być w przyszłości radnym, albo brać udział w wyborach i głosować na swoich kandydatów. Nieobecni głosu nie mają - podsumowała spotkanie jedna z licealistek.

Wizyta uczniów w jastrzębskim magistracie była częścią realizowanej w tym roku szkolnym w „Korfantym” innowacji pedagogicznej. Jej założeniem jest poznanie władzy samorządowej od podszewki. Przy czym nie chodzi tutaj jedynie o wiedzę książkową, ale realne, konkretne, przybliżenie zagadnień.