Dobra zmiana w MZK się sprawdziła
Dobra zmiana, bo za taką można uznać wprowadzenie biletu za pomocą smartfona w autobusach MZK sprawdziła się. Coraz więcej pasażerów jest przekonanych do tego typu zakupów.
Około 700 sprzedanych biletów okresowych oraz prawie 6 tysięcy jednorazowych w ciągu pierwszego miesiąca działania nowej usługi w autobusach Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.
Zakupów biletów przez smartfona jest wygodny, ale pozwala też unikać kontaktów ze sprzedającym, co jest istotne w czasie epidemii. Usługę uruchomiono pod koniec sierpnia. Przez miesiąc pasażerowie kupili w ten sposób blisko 6 tysięcy biletów jednorazowych. Najczęściej sięgali po bilety ulgowe na trasę od 8 do 12 przystanków (ponad 20% udziału). Popularnością cieszyły się także bilety na najdłuższe trasy - powyżej 18 przystanków. Kupiono także blisko 700 biletów okresowych. W tym zestawieniu dominuje bilet miesięczny ulgowy na wszystkie miasta i gminy. To około 40% całej sprzedaży.
- Dane te pokazują, że na tle innych podmiotów organizujących komunikację miejską, w MZK usługa ta cieszy się sporą popularnością. To dobry wynik - mówi Miłosz Olejniczak, reprezentujący łódzką firmę zajmującą się wdrożeniem projektu.
Komentarze
8 komentarzy
Przecież kiedyś (okolice 2013-2014r.) był MZK był podpięty pod Mobilet. Taka to nowość?
jaka dobra zmiana coraz mniej ludzi jezdzi
Cud,cudów cudem pogania.!
Dlaczego autobusy nie mają prostej numeracji od 1 do 100 , ktoś jest w stanie to sensownie wytłumaczyć , jaki to ma sens linia SDREFT 768654
W normalnym mieście, tzn. tam gdzie MZK myśli o mieszkańcach a nie tylko o swojej pensji są różne formy zapłaty za bilet. Można mieć e-karte, zapłacić smartfonem, albo skasować normalny, papierowy bilet. W naszej metropolii jest tyle linii autobusowych, że trzeba było dodać litery.
.
"PO co była zmiana numerów autobusów"
Mozna bylo w latwy sposob upozorowac prace.
Do tej pory nie wiem PO co była zmiana numerów autobusów.
Spóźnione o 10 lat co najmniej, ale jest.