Pociągiem z Jastrzębia do Krakowa i to w godzinę!
Jastrzębianie pojadą pociągiem do Katowic w ciągu 40 minut, Krakowa - 60 minut, Warszawy - 120 minut. Są to realne możliwości zapowiadane przez Spółkę Centralny Punkt Komunikacyjny.
Spółka Centralny Punkt Komunikacyjny poformowała, że nowa linia kolejowa oznaczona numerem 170, połączy Jastrzębie-Zdrój z Chybiem i czeskim Bohuminem. Dzięki temu jastrzębianie będą mogli błyskawicznie dostać się do Katowic oraz Ostravy (a stamtąd do najważniejszych miast w Europie) . Cała trasa będzie liczyła sobie 34 km (z czego 29 po stronie Polski), a pociągi osiągną na niej prędkość między 160 a 250 kilometrów na godzinę. Według planów, pociągi z Jastrzebia-Zdroju będą odjeżdżać co godzinę.
- Niezmiernie się cieszę, że Jastrzębie-Zdrój odzyska wreszcie połączenie kolejowe. To ogromnie ważne dla rozwoju naszego miasta – zarówno od strony gospodarki, jak i turystyki. Nasze wspólne starania przyniosły efekty - mówi prezydent Anna Hetman.
Budowa linii 170 związana jest z powstawaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Komentarze
51 komentarzy
30 lat temu były jeździły pociągi może nie takie jak teraz "pendolino" 150/h+...ale były. Wystarczyło dbać modernizować z biegiem czasu i teraz nie musieli by prosić na kolanach grube miliony na nowe tory i infrastrukture z tym związane. Na szczęście wyjechałem z tego,"Miasta"
Chciałbym doczekać bo my Jastrzebianie zasługuje na to ale dużo zależy od władz .
Jak się chcesz przejechać pociągiem to najbliżej masz na KWK Zofiówkę tylko szkoda traumy dla maszynisty.
Jestem ciekawa kiedy będzie można przejechać pociągiem. Już nie mogę się doczekać.
Duda rozpoczął kampanię wyborczą, obieca wam wszystko byłyby tylko dalej siedzieć na żyrandolach. A wy dalej żyjcie obietnicami.
"Teraz ktoś znów za nasze, znów kładzie szyny."
Demontaż był faktem, budowa bujdą przedwyborczą, jakich słyszysz mnóstwo obecnie.
@Podatnik 100/100
@do Podatnik 0/0
C:WINDOWS_ 1000/1000
W godzinę do Krakowa... tak, ale pod warunkiem, że nie będzie za ciepło, za zimno, nie będzie padać deszcz, a co gorsza śnieg, o oblodzeniu nie wspominając :D A z resztą zanim to skończą, to przyjdzie kryzys i sprawa się rypnie i zostaną tylko pieniądze wywalone w budowlane błoto :(
Może lepiej metro , pokłady wybrane tylko ułożyć szyny i yazzzda !!!! Jastrzębie - KRK 20 minut.
Myślisz, że to co napisałeś jest śmieszne albo zabawne? Jak takimi inteligentnymi kawałami sypiesz w towarzystwie, to jest mi ciebie najzwyczajniej żal. To jest jest mega żałosne i płytkie na poziomie dzieci z drugiej klasy podstawówki. Ile ty masz lat pisząc takie "yntelygentne" posty? Wejdź sobie na forum "Kubusia Puchatka" , to zobaczysz jaki poziom inteligencji potrafią mieć małe dzieci. Twój post to kompletna żenada.
Maja być w mieście 2 dworce z możliwością przesiadki.
Pierwszy na ul. Północnej w okolicy super niewypału w postaci dworca PKS i sieci prężnych firm. Przesiadka do promów kosmicznych kierunek Mars i Wenus bo księżyc to już przeżytek.
A drugi na ul. Podhalańskiej bezpośrednio na prom do Ystad który to będzie odpływał 3 razy dziennie. Prom będzie zawijał również do portu OWN na krótki pokaz atrakcji w centrum europy.
Co się ludzie dziej? Jedni niszczyli kolej i zbierali za to oklaski, a koszty ponieśli podatnicy. Teraz ktoś znów za nasze, znów kładzie szyny. Ludzie wy tego nie widzicie? A do około sztuczne podwyżki płacy i wciskanie mini ratek i innych pożyczek. Ile tak można?
Jastrzębie Zdrój powinni znurzyc
Taaaaa jak zrobią kolej iluminację na alei i WIADUKT to by można J-bie na stolicę zgłosić
"z Jastrzębia do Krakowa pojedziemy przez .... Katowice"
To nic.
W Trojce jakas godzine temu gosc nawijal, ze ta nowa linia z Jastrzebia polaczy - uwaga, uwaga - Slask z Czechami.
Jastrzębskie PKP,to fotki sprzed 30 lat na poblakłych już zdjęciach.
Teraz Drabas do Katowic i hejka w świat.Pasażerom ,życzymy miłej podróży ;P
Na stronie CPK jest mapa tej rzekomej linii kolejowej , a z niej wynika że z Jastrzębia do Krakowa pojedziemy przez .... Katowice , tylko jak ono to chcą zrobić żeby dojechać w ciągu 60 minut.W pół godziny do Katowic i z Katowic do Krakowa też pół godziny zaiste diabelski plan.
Ja tego nie dożyję. Jakieś s-f. Na papierze pewnie wygląda to super, ale papier wszystko przyjmie.
Czy dzisiaj to Prima Aprilis?
"Podstawowe pytanie: Kiedy?!"
Padala orientycyjna data: 2035.
Ja bym sie nie podniecal, ten wyssany z palca news to element kampani wyborczej pisowskiego kandydata na prezydenta. Nikt palcem dotad nie ruszyl. CPK istnieje w postaci dyrekcji z sowitymi pensjami jedynie.
Najwczesniej za 15 lat ktokolwiek bedzie sie tlumaczyl z braku postepu. To taki projekt jak polska energetyka jadrowa czy Polska 3.0.
Pani Hetman kiedy kiedy kiedy????
Bo pisać to każdy może
Nie widać by coś się działo w tym kierunku w terenie !!!!
beda tam nowe kopalnie otwierane?
Podstawowe pytanie: Kiedy?! Bo komunikacja tu klęka, nie ma bezpośrednich połączeń do Czech, Częstochowy, Tychów, Krakowa, czy Opola. A nie wspomnę o innych dużych miastach.
XD
obecnie z katowic do warszawy jedzie sie 2,5h wiec skonczcie juz pisanie tych bzdur! plany, wizualizacje itp itd i gowno z tego jest a piniundze leco do prywatnych kieszeni
Do bardzo dobra wiadomość dla jastrzębian. Pamiętam pociagi wypchane po brzegi z Jastrzebia do Wisły. Oby jak najszybciej ta kolej powstała.
Nie w tym wieku my juz sie nie doczekamy.busy niech puszcza do krakowa
Najlepszym miejscem na dworzec kolejowy będzie na przeciw dworca autobusowego na Bożka, a linia kolejowa wzdłuż Pidhalańskiej.
Byle do Rybnika zrobili połączenie....będą urzędasy mieć blisko do sanatorium!!!
A co z podziemnym dworcem kolejowym? jest ujęty w tych jakże ambitnych planach , a tak na marginesie ...Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) podpisała z konsorcjum złożonym z PGE Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI) oraz Altus Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych umowę o współpracy w zakresie utworzenia oraz zarządzania tworzonym przez JSW Funduszem Inwestycyjnym (JSW włozyła tam 1,5 mld)
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) nałożyła dwie kary na Altus TFI w łącznej wysokość 7 mln zł i cofnęła zezwolenia na wykonywanie działalności przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych .POWODZENIA
Tak jest okrągłe 15- lecie idei o przywróceniu pociągów w Jastrzębiu. xD
osobowa kolej ważna dla rozwoju miasta. To jakaś kpina.
Gratuluję każdemu kto wierzy w takie bajki.
A może rządzący z samorządami zrobią również piękne wizualizacje, plany i projekty do sieci zasilania tego 1.000.000 aut elektrycznych po obiecywanych 70.000 PLN, które łączyć będą nowopowstałe 100.000 mieszkań?
Od 5 lat mydli się oczy takimi bredniami a durny naród w to wierzy.
W Polsce jak w lesie.
"Od powstania planów do otwarcia długa droga."
Znacznie dluzsza niz kiedys.
Powiem tak: jakby chcieli w Jastrzebiu wybudowac kolej, to by wybudowali, ale nie chca.
Prędkość 160-250...dobre...ma kobieta fantazję!!! chyba transport lotniczy zrobią...co tam w tym UM jeszcze nie wymyślą? a sprawy pilne typu wiadukt leżą na łopatkach zresztą niedługo ta osada cała padnie!!!
"W końcu zaczęło się coś dziać."
Owszem.
Projekty, wizualizacje, konsultacje społeczne. Kiedyś było mniej samochodów i więcej mieszkańców w tej upadającej osadzie górniczej, a mimo wszystko podjęto decyzję o wygaszeniu połączeń kolejowych. Dlaczego?
Jaki brak funduszy. Myślisz, że zbudowanie nasypu i poprowadzenie torów robi się w rok? Od powstania planów do otwarcia długa droga.
Niczego nie będzie. Ważne że radość jest
Linia 170 stanowiła przedłużenie linii kolejowej nr 90 (Zebrzydowice - Cieszyn), która łączyła Cieszyn z dawną austriacką Koleją Północną, a tym samym z Górnym Śląskiem. Plany jej budowy powstały w roku 1925, jednakże z braku funduszy linia kolejowa została otwarta 1 grudnia 1935 roku. Podczas wiosny 1945 roku nasyp torowiska kolejowego stanowił linię frontu niemiecko-radzieckiego, a sama linia znacznie ucierpiała podczas zaciętych walk. Elektryfikację linii kolejowej zakończono 29 listopada 1985 roku. 1 czerwca 1997 roku zawieszono przewozy pasażerskie. W 1999 zawieszono kursowanie pociągów towarowych, rok później zdemontowano elektryczną sieć trakcyjną, a do marca 2005 rozebrano torowisko. Przyczynami likwidacji były szkody górnicze wymuszające niskie prędkości handlowe pociągów, rosnąca konkurencja ze strony transportu samochodowego, a także brak zainteresowania władz lokalnych
"Już 10 lat to czytam"
W tym roku idea odbudowy kolei w Jastrzebiu obchodzi 15-lecie.