Czwartek, 28 listopada 2024

imieniny: Zdzisława, Lesława, Gościerada

RSS

MZK oszukuje pasażerów? "To nieprawda!"

23.10.2019 07:43 | 29 komentarzy | kb

Podczas kasowania opłaty za przejazd autobusami MZK niektórzy pasażerowie zauważyli, że pobierana jest większa opłata, niż wynika to z cennika. Odezwały się głosy, że jest to oszustwo. MZK zaprzecza i już podjęło działania naprawcze.

MZK oszukuje pasażerów? "To nieprawda!"
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Interpelację w tej sprawie złożył radny Piotr Szereda (PiS). Według jego informacji zdarzają się przypadki, że pobierana przez kasownik opłata za przejazd jest wyższa, niż powinna. Zamiast 1,2 zł pasażer płaci 2,4 zł. Taka sytuację radny nazywa skandalem.  Tym bardziej, że - według niego - zwrot niesłusznie pobranych pieniędzy dokonuje się dopiero na wniosek klienta.

Jak do opisanej sytuacji ustosunkuje się Międzygminny Związek Komunikacyjny? Rzecznik prasowy Rafał Jabłoński zdecydowanie odrzuca sugestie, że MZK celowo pobiera od pasażerów zawyżone kwoty.

- Mówienie o okradaniu, oszustwie i skandalu jest nadużyciem. Sugeruje się jakoby pracownicy Biura MZK celowo zawyżali opłaty za przejazd autobusem. Tymczasem mamy do czynienia ze zwykłą pomyłką, błędem systemu elektronicznego, który może się zdarzyć nawet w najlepiej zabezpieczonych i kontrolowanych projektach wykorzystujących rozwiązania informatyczne. Najdoskonalszy system poboru opłat nigdy nie działa w 100% niezawodnie. Stąd też MZK prosi o zgłaszanie każdego przypadku nieprawidłowego poboru opłaty, w celu zwrotu pasażerowi nadpłaconej kwoty. Nikomu nie przyszłoby do głowy, by celowo pobierać od pasażerów zawyżone kwoty. W tym kontekście, stwierdzenia o kradzieży są krzywdzące i niesprawiedliwe - wyjaśnia Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.

MZK podkreśla, że z dotychczasowej kontroli wynika, że problemy z działaniem systemu zdarzają się sporadycznie. Są to przypadki pojedyncze. Międzygminny Związek Komunikacyjny natychmiast po otrzymaniu sygnału podjął działania zmierzające do zweryfikowania oraz wyeliminowania zasygnalizowanego problemu. Biuro MZK prowadzi stałą kontrolę czytników (kasowników) oraz transakcji w celu całkowitego wyeliminowania błędów.