Rusza budowa ścieżek rowerowych. W sumie ma być 42 km
Znamy firmy, które będą budować drugi etap ścieżek rowerowych w ramach projektu „Rowerem po żelaznym szlaku”.
W ubiegłym roku w Jastrzębiu-Zdroju powstał kilometrowy odcinek trasy rowerowej wytyczonej po byłym torowisku. W tym roku przyszedł czas na drugi etap inwestycji o łącznej długości prawie 8,5 kilometra. Te fragmenty ścieżek będą budowane na terenie Ruptawy-Cisówki oraz Moszczenicy. Przetargi ogłoszono w czterech równoległych częściach, by mogły być zrealizowane jak najszybciej.
- W planie prac jest zagospodarowanie ciągu kolejowego, w skład którego wchodzi budowa tras rowerowych, zjazdów, miejsc rekreacyjnych i innych elementów infrastruktury. W drodze przetargu wyłoniono wykonawców inwestycji. Zostali nimi: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Akro, Biuro Handlowe Janusz Antończyk oraz konsorcjum firm z liderem Antończyk Spółka jawna. Roboty mają ruszyć jeszcze w maju. Przypomnijmy, że Żelazny Szlak Rowerowy ma w sumie mieć ok. 29 kilometrów długości. W naszym mieście trasa będzie liczyć prawie 10 kilometrów. Tak powstanie pętla łącząca ze sobą Godów, Jastrzębie-Zdrój, Zebrzydowice, Piotrowice k. Karwiny i Karwinę o długości około 42 kilometrów. Złożą się na niego również szlaki wytyczone po drogach - informuje jastrzębski magistrat.
Komentarze
20 komentarzy
Jest koniec maja. Czy prace ruszyły?
Do kłamcy podpisującego się "pradomowny": Ile potrzebujesz tych przejść. Po mieście jeździ się już bardzo trudno. Przejazd z Zofiówki na osiedle VI, wydłużył się o 5 minut. A to powoduje tworzenie się korków.
A kiedy przyjdzie czas na przejścia dla pieszych?? Anka ogarnij siebie i ta swoją ekipę w UM.
Inwestycja pozbawiona sensu, która nigdy się nie zwróci...
Weźcie się wreszcie w tym magistracie za robotę, bo u was czekanie na wykonanie czegoś, trwa dłużej niż decyzje w Watykanie
Was się powinno wywieźć wszystkich, na furmankach za rogatki miasta
Daremna prezydent
" gdzie rowery miejskie?"
Kombinuja jchyba ak wal usankcjonowac.
Oglosili raz przetarg zakladajac, ze wydadza do 30 tys. EUR.
Po czym wybrali oferte za pol miliona zl, po czym przetarg uniewaznili, bo wybrali oferte drozsza niz pol wspomniane 30 tysiecy EUR.
Szybko oglosili kolejny przetarg. Znow na 30 tys.
Prawie od miesiaca nie ogloszono, listy firm, ktore sie zglosily, ani nie ogloszono wyniku. Do publikacji niezwlocznej zobowiazuje urzednikow prawo, ale jastrzebski UM tu prawo ignoruje.
Mozna bylo oglosic przetarg na kwote wyzsza niz 30 tys., ale wowczas obowiazuje nieco inna procedura, trzeba oglosic go rowniez w Biuletynie Zamowien Publicznych, terminy sa inne.
bardzo dobra wiadomość. A marudy zapraszam na rower, choćby po to, aby się przekonać ile ludzi korzysta z wykonanej już części szlaku w stronę Godowa.
rekreacja jest bardzo ważna, a rower jest doskonałym do tego narzędziem. Szczególnie w naszym pagórkowatym terenie wykorzystanie nieczynnych szlaków kolei ma sens.
A rojenia o kolei na razie tylko szkodzą miastu, trwale podzielone nieczynnym torowiskiem wzdłuż ul. Pszczyńskiej. I nawet jeśli jakimś cudem to się uda, to współczesne potoki transportu są odmienne niż sto lat temu.
A gdzie rowery miejskie?
Czy wiadukt nie jest ważniejszy?
No to będą teraz mogli jastrzębianie do pracy w Czechach na rowerach popier....ć. Myślę, że pani prezydent powinna wyjść na przeciw oczekiwaniom mieszkańców miasta i umiejscowić w Czechach punkt dokujący dla systemu rowerów miejskich, co znacznie przyczyniłoby się do zwiększenia statystyk wypożyczeń. Pozdrawiam!
Kiedy uroczyste zamknięcie wiaduktu?
Co to za pseudofirma łata dziury na ulicach naszego miasta Prypeć.? Większego dziadostwa nie widziałem. Łatają w godzinach szczytu. Po twarzach "robotników" widać że to emeryty górnicze.
Nowa linia kolejowa przebiegać będzie wzdłuż szlaków rowerowych
"nowych szlaków kolejowych wychodzących w kierunku Katowic"
PiS ma wizje na szlak na Wodzislaw
oraz na CPK, do ktorego droga wiedzie przez Zebrzydowice.
"uruchomi się zastępczą komunikację autobusową ;-)"
Przeciez juz jest taka. Komunikacja miejska sama siebie zastapila.
Dodatkowe 42 km, to dodatkowe patrole "drogówki". Ciekawe kiedy przyjęcia będą.
Gwiazdy Jastrszębskiego hejtu nie zapoznały się z planami nowych szlaków kolejowych wychodzących w kierunku Katowic a także innych połączeń i wbijają ciemnotę ludowi by uwierzył .Rozbierzemy za kilka lat ścieżki rowerowe żeby jeżdzić do Katowic przez Zebrzydowice i Cieszyn ?Dobre sobie .
@Radio Teheran Kolej będzie. Nawet przy współistnieniu żelaznego szlaku rowerowego. Wystarczy, że na odcinku "Jastrzębie - najbliższa rozsądna stacja kolejowa" uruchomi się zastępczą komunikację autobusową ;-)
Projekt drogi rowerowej na projekcje przyszłej linii kolejowej.Ktos potem zarobi na rozbiórce. A my podatnicy zapłacimy za tą bezmyślność.
No to po kolei
To w końcu jak? Bo się gubię. Z jednej strony żelazny szlak rowerowy, a z drugiej propoganda o powrocie kolei do naszego miasta. Jedno jak i drugie przedsięwzięcie wykorzystuje dotychczasową infrastrukturę kolejową. Więc?