Za cztery lata powstanie centrum logistyczne w Jastrzębiu
50 mln złotych - tyle ma kosztować uruchomienie centrum logistycznego na terenie byłej kopalni Jas-Mos. Ma być gotowe w 2022 roku, a w ciągu kolejnych dwóch lat osiągnąć pełnie swoich możliwości ekonomicznych.
Koncepcję budowy na pogórniczym terenie "Portu Jastrzębie" zaprezentował w poniedziałek na konferencji prasowej w Jastrzębiu dyrektor Jastrzębskiej Spółki Kolejowej ds. rozwoju Radosław Wardas. Spółka podpisała już listy intencyjne oraz umowy o zachowaniu poufności z kilkoma partnerami, zainteresowanymi udziałem w realizacji tego przedsięwzięcia.
- Wśród nich jest strategiczny klient, zainteresowany wejściem na nasz rynek i przeładunkami w przyszłym centrum logistycznym" - poinformował dyrektor, nie zdradzając nazwy potencjalnego inwestora. Podkreślił, że projekt ma charakter biznesowy, poparty szacunkami dotyczącymi jego spodziewanej przyszłej rentowności. Gotowe jest już studium wykonalności przedsięwzięcia - mówił Radosława Wardas.
Fundamentem tego centrum logistycznego ma być czynna infrastruktura stacji kolejowej Jastrzębie (13 hektarów po dawnej kopalni Jas-Mos), gdzie ma powstać intermodalny węzeł transportowy, z możliwością przeładunków towarów transportowanych koleją i ciężarówkami: zarówno kontenerów jak i materiałów sypkich.
W sąsiedztwie stacji znajduje się około 30 hektarów wolnej powierzchni inwestycyjnej, gdzie w przyszłości znajdą się m.in. hale magazynowe, plac składowania kontenerów, terminale przeładunkowe, obiekty biurowe, posterunek celny, magazyn paliw płynnych, punkt technicznej obsługi środków transportu oraz zaplecze hotelowo-usługowe.
Jedną z głównych zalet przyszłego centrum logistycznego ma być jego dogodna lokalizacja: tuż przy obwodnicy Jastrzębia-Zdroju (Droga Główna Południowa Pszczyna-Racibórz), około 2,5 km od wjazdu na autostradę A1, w pobliżu granicy z Czechami i blisko czeskich miast: Ostrawy, Karwiny czy Bogumina. Tereny przyszłego centrum są własnością: Spółki Restrukturyzacji Kopalń oraz Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Wdrożenie tego projektu ma przyczynić się do powstania nowych miejsc pracy.
Komentarze
30 komentarzy
Wszystko obracane w politykę!!! Czy wy jesteście pierd...lnięci, fanatycy polityczni? Zamiast się cieszyć, że miasto się rozwija, to żyją polityką 24h na dobę. Smutne wasze życie, nie mając żadnych zainteresowań. Na pewno nie macie rodzin.
Do kiedy kopalnia ma pracować?
JSW pada na kolana przed 28-latkiem, którego sukcesem życiwoym jest to, że skończył prawo. Ludzie aż tak źle, przed szczeniakiem na kolana, Tego wstydu długo nie zmyjecie ze siebie!
Wielka szkoda, że JSW tak mocno zaangażowała się w politykę. Nigdy do tej pory tak nie było. Gdzie ta społeczna odpowiedzialność biznesu? Gdzie etyka?
To samo pociskali nieco ponad 2 lata temu.
http://polska30.pl/centrum-logistyczne-gorzyczki-wierzniowice-zwiekszenie-konkurencyjnosci-regionu-nowe-miejsca-pracy-wykorzystanie-potencjalu-ludzkiego-i-gospodarczego/
Jeszcze byl "szeroki tor" i "Gorzyczki" doczepiony do pomyslu. A ze guzik jest a nie tor, gada sie teraz to samo w okrojonej wersji.
Caly ten program polska 3.0 to wypierd chorego megalomana.
Bzdury. Takie same bzdury jak opowieści z mchu i paproci Morawieckiego o elektromobilnosci, odbudowie zamków w Orlich Gniazdach, budowach drugi w każdej gminie, place jak na zachodzie. Jak na razie, to co udało się zrobić tej pisowskie sekcie, to dogonienie zachodu w cenach. To co się dzieje ze wzrostem cen to masakra. Zobaczycie pisiaki już po wyborach jak pójdzie prąd i ciepło do góry. Oj zapłacze
Pani prezydent niech obecnie skorzysta z emerytury póki ma okazję. Za cztery lata to obowiązek ustawowy. Miastem niech rządzą młodzi dla dobra swoich dzieci i wnuków!!! Czy pani ma już wnuki? Nie więc pani tego nie kuma!
Kto głupi to kupi kłamstwa PIS. Ja myślę że Jastrzębianie są mądrzy !
Ha ha ha ha ha ha, A miże Kasza powie, ze z jego inicjatywy wybudowano OWN. No czemu nie? Przeciez głupi lud wszystko kupi....
Sciema, nie pierwsza. JSK juz kiedys planowalo budowe transportu pasazerskiego.
Już SWDziaki i inne przybłędy z regionu, po tym artykule ustawiają się w kolejce po pracę.
Brawo Pani Prezydent!! Pani mówi , Pani robi ! Kasza próbuje się podpiąć.A tu nic. Jaką kolejną zasługę Kasza będzie chciał sobie przypisać ?
50 mln? Trochę mało jak na taką inwestycje. Dolarów to i może...
Brawo Pani Prezydent. Kasza mówi, Pani robi. Kolejny temat przeszedł mu koło nosa, a było już tak fajnie: wywiady, autografy i sukces. A tu nic. Jaką kolejną zasługę Pani prezydent teraz sobie przypisze?
Kolego nie wy tylko my na Zofiówce.
O tym pomysle pan Kasza i jego świta dowiedzili się na jednej z sesji Rady Miasta, jakieś 2 lata temu, kiedy pani prezydent Hetman referowała ten temat. Wówczas panowie pisowcy jakoś nie przejawiali większego zainteresowania tematem. Teraz ożyli przed wyborami. Na jak długo? Czy oni potrafią coś samodzielnie wymyśleć? Szczerze wątpię
A na kopalni gadają że od 2019 mamy się nazywać KWK Dębina # 1.
Dobra robota pani prezydent Anny Hetman. Gratulacje!
Świetnie pani prezydent Hetman!
Kasza się pod to umiejętnie podpina - wali plagiat za plagiatem - Ludzie nie dadzą sie mu oszukać. Mają swój rozum!
Brawo pani Hetman! Widać efekty jej działania!
Zapomnieliście napisać, że to zasługa KASZY !!!
Widzę że kult Hetman rośnie w naszej Jastrzębskiej społeczności. Zaczyna to przypominać uwielbienie jak małego "racket boy" z KRLD
Ale gdzie ta nitka pod tym czy nad tym torowiskiem?
Bo obok nie ma szans z powodów technicznych.
Znowu gimnazjaliści się wypowiadają na temat.
Wkoncu konkrety!!! Brawo WY!! Brawo MY!!! Polozy sie jeszcze jedna nitke torow, co za problem.
Jeszcze nie skończyli z Krupińskim , a tu następna fantasmagoria .Przestańcie bo to śmieszne nawet nie jest .Po Jas-Mosie zostanie tylko co po Moszczenicy i zachodnich szybach czyli plac do nauki jazdy
Temat znany od 2015 roku i przedstawiany przez panią Hetman dużo wcześniej ale jeśli ktoś próbuje wcisnąć mieszkańcom wyborczą kiełbasę to nie jest to pani Prezydent.Tiki tik .tiki tik
To tak jak by powiedział eunuch że chce się rozmnażać. Co z tego że chcą jak to nie wypali. Jeden tor towarowy na 2 istniejące kopalnie. Fakt że przelotowy - Rybnik-Boguszowie -- Pawłowice. I jeszcze ma obsłużyć logistykę.
Czyli ruch jastrzebie max 4 lata
I to jest wreszcie jakieś dobre info. Nie jakieś mdłe obiecanki p. Hetman