JSW: Komfort i bezpieczeństwo pracowników
Jastrzębska Spółka Węglowa zrobiła kolejny krok w innowacyjne i nowatorskie rozwiązanie w transporcie kolejkami podwieszonymi. Chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i komfort prowadzenie robót transportowych.
JSW jako pierwsza spółka w polskim górnictwie zastosowała nowatorskie innowacyjne rozwiązanie zaproponowane przez firmę Becker-Warkop, które jest bezpośrednią odpowiedzią na konkretne sugestie pracowników kopalń JSW w obszarze mobilnego oświetlenia stacji osobowych i materiałowych. W dużym uproszczeniu, chodzi o kolejki podwieszane, które mają swoje oświetlenie. Zestawy osobowe są podświetlane od dołu na biało podczas wsiadania i wysiadania załogi do kolejki i na czerwono, gdy kolejka jest w ruchu. Podczas transportu materiału kolejka oświetla stację materiałową, ponadto istnieje możliwość oświetlenia trasy transportu.
Pierwsze takie zestawy kolejkowe z mobilnym oświetleniem funkcjonują już w Ruchu Borynia i Zofiówka. W Ruchu Borynia funkcjonuje kolejka z mobilnym oświetleniem stacji materiałowych na poziomie 838m , w Ruchu Zofiówka wdrożono pierwsze mobilne oświetlania stacji osobowych na poziomie 900 m.
Mobilne oświetlenie stacji daje możliwość wyeliminowania dotychczas stosowanego na wszystkich polskich kopalniach węgla kamiennego oświetlenia stacjonarnych stacji budowanego na obudowie wyrobisk górniczych.
Zastosowanie tej technologii oświetlenia oraz możliwość jego wykorzystania nie tylko na stacjach, ale na długości całej trasy transportu przejazdu kolejki w znaczącym stopniu podnosi bezpieczeństwo i komfort pracy prowadzenia robót transportowych. Umożliwia oświetlenie trasy przejazdu w miejscach szczególnie niebezpiecznych o ograniczonych gabarytach wyrobisk górniczych, podczas transportu ładunków nie standardowych i wielkogabarytowych w warunkach wyrobiskach z gęstą zabudowaną infrastrukturą techniczna, np. rurociągami technicznymi, urządzeniami transportowymi urobku czy służącymi do przewietrzania wyrobisk.
Zastosowanie innowacyjnego rozwiązania firmy Becker-Warkop w znaczącym stopniu podnosi bezpieczeństwo oraz obniża koszty prowadzenia robót transportowych. Po sprawdzeniu w warunkach dołowych rozwiązanie może zostać wprowadzone do wszystkich kopalń JSW.
- Przyglądamy się uważnie testowanym innowacjom, jeśli okaże się, że proponowana technologia długofalowo wpływa na poprawę efektywności prowadzonego przez nas procesu wydobywczego, to będziemy je stosować we wszystkich naszych kopalniach - mówi Artur Dyczko, zastępca prezesa zarządu ds. strategii i rozwoju JSW.
Komentarze
26 komentarzy
Następną innowacją będzie lampka na hełmie górnika ... jak będzie siedział ,to będzie mrugać na zielono , a jak będzie chodził to na czerwono.
Pomysłodawca projektu:
Seba z golfa 2 w td i przeciwmgielnym pod podwoziem.
Innowacje w sensie zamontowanie kilku lampek??? Poprawa bezpieczeństwa (?)- przecież służby BHP zajmują się tylko ukrywaniem wypadków i gnębieniem pracowników a nie są rozliczane za poprawę rzeczywistej poprawy bezpieczeństwa. Efektywność długofalowa wydobycia - czuję się zażenowany jako pracownik tej "firemki". Nie proszę o więcej takich informacji.
Na Zofiówce juz 1/3 łazni na C2 zlikwidowali, haki usuniete bo biurowce beda budowac, oszczednosci w ludziach he
"muszą dzielić się powierzchnią z Polski koks JSW"
Nie musza. JSW Innowacje to jest Polski Koks pod nowa nazwa. KRS zanotowal jedynie zmiane nazwy. Prezes, numer telefonu, numery kont pozostaly te same.
Ciekawe kiedy wynajdą koło?
Jak długo , będzie mobing i zastraszanie ludzi , tak długo będzie niebezpiecznie
Ale chyba mają trochę ciasno w tym biurowcu , bo muszą dzielić się powierzchnią z Polski koks JSW , Diament zburzyli i postawili sobie nowy biurowiec w Katowicach , aby górników nie kuło w oczy na co idzie ich kasa.
Kiedyś na Boryni montowali łącznośc bezprzewodową... zaraz po tym jak władza wróciła z polowania na bizony w Kanadzie , starsi górnicy zapewne pamiętają
Tu siedzia ludzie, co wymyslaja te pierdy. Katowice, ul. Paderewskiego (kolo autostrady A4, za makdonaldem)
https://www.google.de/maps/uv?hl=de&pb=!1s0x4716cfb5d48f5215:0xfc6746b8444219a0!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname%3D107727230857994881081%26id%3D6475997176679576754%26target%3DPHOTO!5sjsw+innowacje+paderewskiego+-+Google-Suche&imagekey=!1e3!2s-dfiWZ7LNVoE/Wd9dHvJrNLI/AAAAAAAAUns/pMvXjdq8NHUMNB78IQ_uGjqLz4AiN6_aACLIBGAYYCw&sa=X&ved=0ahUKEwiDs_HMmLzZAhWKLVAKHdEPBsUQoioIxAEwCg
http://nettg.pl/news/109647/katowice-polski-koks-juz-w-nowej-siedzibie
A czy to nie jest owoc wypadu do Emiratów?
Kiedyś kupowali kolejkę na Pniówek. Oczywiście transakcja i impreza w USA . Ta sama firma ten sam przekręt.
kurna prawie jak w moim nowym tico po tuningu można na remizę jechać i laski wyrywać
ja to wymysliłem by górnicy byli bardziej wydajni i pracowali wszystkie święta w roku.
Podobno na swieta ma sie na dole pojawic kolejne innowacyjne rozwiazanie: migajacy neon z czarnym balwankiem.
W przyszłym tygodniu na Politechnice w Rybniku ma być obrona pracy doktorskiej tytuł pracy :Oświetlenie kolejki podwieszanej przy wjeżdzie na stację , a wzrost wydajności górnika w ścianie i w przodku "
To innowacja jak kierunkowskaz ... miga nie miga, miga nie miga , miga nie miga....
Na Zofii używają jeszcze kołowrotów tam to dopiero czas się zatrzymał , a jak zobaczyli światła na szarfie to uciekali w popłochu.
Seboc widziałem tą bawarke większego złomu nie ma w okolicy.
Na Krupinskim 3 lata temu to jeździło już A na Zofii nadsztygarzy oczy przecieraja z zdumienia ... Zofia lata 80 ...
To jest tjuning.
Moja bawarka swieci od spodu na UV.
To zapraszam na Zakład Przerobczy na KWK Pniowek ! Tam jest ta innowacja Zarządu! Budy dzwiekoszczelne w.ktorychtrzeba siedzieć w zatyczkach! Brak zapylenia a pyłu co nie miara! Wibrację które są gorsze od mlota pneumatycznego ale ich nie ma! Nowa Osadzarka na której nikt się nie zna a ciągle wrzeszczą ze złe wyniki! Ciągłe jechanie zakladem a wszystko się sypie bo wydobycie najważniejsze a zwały pełne! Zapraszamy na nasz zakład! Niech się spytaja pracowników co i jak a nie bialasow bo oni się boja o swoje stanowiska!!!!
To prawda... panowie z innowacji dlaczego nie mówi się o spalinach oraz nie prawidłowej eksploatacji tych maszyn co przyczynia się do nadmiernego zanieczyszczenia powietrza pod ziemią. Becker to największe dziadostwo jakie może być zestaw jest bardzo długi i awaryjny. Lepsze rozwiązania mają na Budryku z Czeskim odpowiednikiem tych maszyn firmy Ferrit.
Radosna twórczośc innowacyjna trwa w najlepsze , napiszcie jaki jest koszt tego epokowego wynalazku , a może zamontujcie głośniki w kabinach niech górnik słucha muzyki będzie bardziej nakręcony na wydobycie i po wyjściu z kolejki ruszy do ściany jak struś pędziwiatr
"że proponowana technologia długofalowo wpływa na poprawę efektywności prowadzonego przez nas procesu wydobywczego" Że tak zapytam CO OŚWIETLENIE KOLEJEK JESZCZE POTRAFI ŻE POPRAWI EFEKTYWNOŚĆ PROCESU WYDOBYWCZEGO???
JEST KASA JEST IMPREZA.
Ten komfort wygląda tak , że ci co siedzą za napędem kolejki po minucie są już uśpieni spalinami z wydechu że na stacji docelowej nie można ich dobudzić tacy są oszołomieni.
Innowacja na miarę wynalezienia koła .Wystarczy zamontować fotokomórkę na dworcu włączającą oświetlenie przy wjeżdzie pociągu i gaszeniu po wyjeżdzie.Co to za filozofia ......sonda Voyager opuściła już nasz układ słoneczny ,a oni zachwycają się takimi 'wynalazkami.'Przecież kolejki mają swoje oświetlenie trasy , podejrzewam że ta "innowacja" ze strony firmy słono kosztowała spółkę.