Nie przegapcie terminów zapłacenia podatków
Już niedługo minie pierwszy termin uiszczenia jednego z podatków lokalnych. Magistrat przypomina o tym, aby pamiętać o podatkach za środki transportu, nieruchomości czy leśnym.
Terminy płatności podatków i opłat lokalnych osób fizycznych w 2018 roku kształtują się następująco:
Od nieruchomości, rolnego, leśnego, jeśli kwota podatku przekracza 100 zł - 15 marca (I rata), 15 maja (II rata), 15 września (III rata), 15 listopada (IV rata) – osoby fizyczne.
Od nieruchomości, rolnego, leśnego, jeśli kwota podatku nie przekracza 100 zł. - 15 marca (całość podatku)- osoby fizyczne.
Od środków transportowych - 15 lutego (I rata) i 15 września (II rata)
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi: 15 styczeń (IV rata za IV kwartał roku poprzedniego), 15 kwiecień (I rata za I kwartał roku bieżącego), 15 lipiec (II rata za II kwartał roku bieżącego), 15 październik (III rata za III kwartał roku bieżącego).
Urząd miasta informuje, że podatki i opłaty te można uiścić bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasach Banku Spółdzielczego Jastrzębie-Zdrój w budynku Urzędu Miasta lub w innych placówkach tego banku na terenie miasta. Obecnie każdy podatnik podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi posiada swój indywidualny numer konta bankowego, na który powinien uiszczać swoje podatki bądź opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Numer ten jest zawarty w decyzji ustalającej wysokość podatku (pouczenie), a w przypadku opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w otrzymanym zawiadomieniu. Jak dotychczas mieszkańcy sołectw: Borynia, Bzie Górne, Bzie Dolne, Bzie Zameckie, Cisówka, Moszczenica, Ruptawa, Szeroka mogą dokonywać wpłat podatków u inkasentów.
Komentarze
6 komentarzy
Ile ono kosztuje pytają tylko kretyni.
No to policzmy mieszkanie 50 m2 w budynku wielorodzinnym: 50 x 2,7 zł/m = 135 zł/m-c x 12 m-cy = 1620 zł/rok.
Teraz zobaczmy jak to wygląda na domkach jednorodzinnych: tona węgla kosztuje 750 zł x 8 ton = 6000 zł/sezon. Ilość opału oczywiście zaniżona ale o tym wiedzą tylko ci użytkownicy.
To tylko tak żeby nie fantazjować na temat kosztów ogrzewania. Natomiast głupoty na temat kosztów administracji spółdzielczej nie da się wytłumaczyć bo fakty znajdują się w wyliczeniu czynszu każdego mieszkania spółdzielczego.
Do PiegusDziś o 13:39 to zmień mieszkanie na bez czynszowe, opał kupują dobry innego już nie można kupić.
Uważaj bo wypłowiejesz.Z tych twoich 800 zł 300 idzie na premie i wypłaty niepotrzebnej administracji czyli SM. Poza tym jak CO ci nawali to jedyne koszty jakie ponosisz to koszt dzwonienia po serwisanta z SM. I z całą resztą to samo.
Więc skończ pieprzyć jak piegowaty.
Pomiar prędkości nie działa już na tzw przyjaźni. Jest ktoś z tym wstanie coś zrobić ?
Co to takie podatki płacą ci na domkach. Ja muszę zapłacić czynsz mies. ponad 800 zł. a ci nawet na domkach nie potrafią kupić porządnego opału.
Miasto potem wyda twoje, podatniku, pieniadze na rozne pierdoly.
Przeczytasz potem np., ze za kilkanascie tysiecy kupiono urzadzenie do pomiaru predkosci a kilka miesiecy pozniej beda na ten martwy sprzet sraly golebie.