Już 51 pracowników PKM utraciło pracę
Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej nie mają powodów do zadowolenia. Ze względu na przegrany przetarg na przewozy autobusami, pracę straciło już 51 pracowników firmy i to prawdopodobnie nie koniec zwolnień. Sprawa ciągnie się już od końca 2014 roku.
Redukcja etatów w PKM trwa. Pracę utraciło 51 pracowników - 37 kierowców, 11 pracowników zaplecza technicznego i magazynu oraz 3 administracji.
- Niestety nie mogę dać słowa, że to koniec zwolnień. Prognozy nie są optymistyczne - mówi prezes PKM, Stanisław Słowiński.
Z pomocą przyszła firma Warbus, która wygrała przetarg w Jastrzębiu. Nowy przewoźnik podzielił się pracą i przekazał 50% swoich zleceń PKM-owi. To jednak za mało by PKM mógł w pełni komfortowo i wstrzymać zwolnienia. Dodatkowo, konieczny był zakup nowych autobusów, które PKM musi teraz spłacać.
Firma Warbus stała się współużytkownikiem zajezdni, której w posiadaniu jest przedsiębiorstwo z Jastrzębia-Zdroju. Mimo, że Warbus wyeliminował z jastrzębskiego rynku PKM, udało się dojść do porozumienia i obie firmy podpisały umowę na wynajem zajezdni. Dzięki temu PKM zyska finansowo.
Przedsiębiorstwo z Jastrzębia ma jeszcze jeden problem - 34 stare autobusy. Niektóre są w bardzo dobrym stanie, jednak sprzedać je będzie ciężko. Zbycie tego typu pojazdów jest trudne, ze względu na dzisiejsze wymogi - większość firm i gmin chce kupować autobusy nowoczesne i ekologiczne. Gdyby PKM-owi udało się sprzedać pojazdy mogłoby zyskać nawet 1 mln zł.
Komentarze
33 komentarze
@Bastek00-weźże d....u poczytaj o czym jest ten wątek, i nie s.....aj nie na temat.
Kopiujesz i wklejasz te swoje bzdety bez ładu i składu, czy gdzieś pasują czy nie.
Tu jest mowa o tym że kierowcy z PKMu tracą pracę, a sam PKM jest powoli ale metodycznie
rozkra/upssss/rozkładany na łopatki.
I o tym jest mowa, a kilku was tu p......i jak na rekolekcjach!
Do znawca_tematu 29.04.2016 21:17 Kolego powiem tak pan prezes MZK zna już ten trik z e-biletami. Przerabiał już to z RODZINĄ 3 PLUS - Kazał wyrabiać e - bilety, tej grupie dzieci i jak wyrobiły e - bilety zdjęciem - nazwiskiem imieniem. To pan prezes stwierdził straty na 1 milion złotych. Chcesz zęby prezes dostał ZAWAŁU SERCA. Jak przeliczy to na nowo :)
To jest czysta kpina jak można doprowadzić PKM do takiej chorej sytuacji !!! MZK to PASOŻYT z biurokracją i kontrolerami biletów, żeby wyeliminować Jastrzębską firmę z rynku i jeszcze kazać w ciężkich czasach kupować nowe autobusy. JA JESTEM ZA WYJŚCIEM JASTRZĘBIA ZDRÓJ Z MZK.
Socjalizm w pełnej krasie. Firma na skraju upadku, masowe zwolnienia ale...
\"Dodatkowo, konieczny był zakup nowych autobusów, które PKM musi teraz spłacać.\"
Mam nadzieję, że ktoś szybko obali ten pop... system. Demokracja to ustrój dla hołoty.
Ja dla Pana Prezesa w MZK Jastrzębia mam super pomysł
Teraz osoby które ukończą 70 lat - mają podróż za darmo !!
A by wystarczyło zmienić przynajmniej ten punkt
Od 1 Lipca 2016 roku
Osoby które ukończą 90 lat - na podstawie e biletu seniora ( żeby na Dowodzie Osobistym nie można było podróżować za darmo ) tylko wyłącznie na e bilecie seniora z rejestracja wejścia I - wtedy by Pan Prezes z MZK by miał większy wpływ do kasy MZK !!
Od teraz osoby które mają od 65 lat do 70 lat - płacą za przejazd należą im się bilety Ulgowe czyli z 50%
by wystarczyło zmienić przynajmniej ten punkt
Od 1 Lipca 2016 roku
Osoby które ukończyli 85 rok a 90 rok - by mogli dopiero korzystać z ulgowych biletów - czyli widzi Pan Prezes jakie by miał większy wpływ do Związku MZK
A co chodzi o darmowe linie to może być i w Związku MZK Jastrzębie
Plan 1
To każdy mieszkaniec który ma stały lub tymczasowy adres zameldowania na terenie Miasta Jastrzębia Zdrój
Nie zależnie od wieku czy ma ktoś 6 lat czy 60 lat czy 100 lat
By wszystkie osoby , musieli posiadać wyrobiony e bilet imienny z zdjęciem - i na tym e bilecie imiennym ze zdjęciem dla tych osób zakodować np 10 darmowych przejazdów na jeden dzień . Ostateczności może i być i 20 Przejazdów darmowych w 1 dzień !!
A następne 11 czy 21 przejazd by było według tary MZK Jastrzębia
Ale to by wymagało od każdego pasażera wyrobienia e biletu i przy wsiadaniu i wysiadaniu o przykładanie e biletu do 1 z kasowników czyli wytłumaczę to na przykładzie
Np znajdujemy się na Przystanku Dworzec Arki Bożka
I oczekujemy na autobus dajny linii np o godz 8:50
Wsiadamy do tej linii 117 i każda osoba która korzysta z tej linii autobusowej rejestruje swój 1 darmowy przejazd na podstawie swojego e biletu imiennego z zdjęciem
I np che wysiać na Przystanku np Al Piłsudskiego Os Pionierów
Przed opuszczeniem tego autobusu ponowie przykłada e bilet imienny z zdjęciem do 1 z kasowników i wyrejestruje swój 1 darmowy przejazd
I tak by musieli postępować aż do wyczerpania swoich darmowych przejazdów czyli 10 czy 20
A pozostałe płatne
Każdy by był zadowolony - Mieszkańcy i Pan Prezes z MZK
Czy to by się nie opłacalnie takie rozwiązanie zastosować i być może by było o połowę taniej
A co chodzi o linie 101 czy 131 czy E-3 i inne które jada po za Miasto , wtedy z e biletu by była pobierana opłata jak do tej pory ale jak by ktoś wysiadał np jeszcze na Przystanku na terenie Miasta Jastrzębia Zdrój to koszt tego przejazdu by był zwrócony - dopiero by nie było możliwość zwrotu przejazdu już po za Miastem by obowiązywali dalej stawi jak są obecnie w MZK
AleDom
Zawszę można ten system e biletu przenieść do innej Komunikacji - wszystko się da zrobić - ale to tylko zależy od kwestii dogadania się i o kasę i o nic innego !!
Ale system e-karty należy do MZK a nie do miasta, jest sfinansowany po części z UE, która to stawia swoje warunki ;) No właśnie - tak jak pisałem: najpierw mamy komunikację droższą niż 12 milionów a później - nie wiadomo co. Czy p. Prezydent mówiła coś o docelowej komunikacji poza gdybaniem o jej kosztach? Co z dopasowaniem taboru do potrzeb? Jeżeli nie będziemy pobierali opłat za bilety potoki pasażerskie będą większe - a już teraz na wielu kursach mamy tłok. Kurs większego autobusu kosztuje więcej. Kto miałby jeździć na tych liniach? Przejęcie PKMu łatwe by nie było (kapitał zakładowy [czyli wartość udziałów]: 8,25 mln zł). Jeżeli miasto nie miałoby swojego podmiotu wewnętrznego - postępowanie przetargowe, które trwa. Ja czekam na konkretne propozycje rozwiązania problemów, o których napisałem (są jeszcze inne kwestie, ale nie chce mi się ich wymieniać). Trzeba by było napisać pisemko do UM. No i UM póki co znowu siedzi cicho w sprawie MZK.
AleDom, tak chodzi o te że ta przyszła komunikacja ma kosztować 12 mln chociaż według poprzedniego newsa którego wklejałem można było to zrobić i za 10 mln zł. Plany były takie że wszystkie linie jakie są do tej pory i rozkład w pierwszym roku miałby być taki jak jest. Mieszkańcy z Jastrzębia korzystający z e-biletu czy e-portmonetki mogliby jeździć za darmo - warunek to odbijanie karty. Organizacją komunikacji miałaby się zająć komórka w urzędzie (z tego co pamiętam była mowa o 5-6 osobach ale mogę się mylić). Tyle zapamiętałem ale nie wiem co jeszcze trzeba doprecyzować, żeby ludzie nie mówili że \"nic nie było wiadomo:\".
Niestety, byłem wtedy w trakcie powrotu z pracy. Ale chyba chodziło o to, że te 12 mln zł miałaby kosztować przyszła komunikacja, o której nic więcej nie wiadomo? Póki co MZK płaci Warbusowi (tam też są wozokilomety poza Jastrzębiem, ale nie ma 132) ok. 20 mln zł rocznie. Więc na początku mamy droższą komunikację z obecną patologią a później nie wiadomo co za docelowe 12 milionów.
No i jeszcze raz napiszę - wyjście z MZK ma swoje + i -. Należałoby zminimalizować minusy, takie jak: 1. Sytuacja PKM (to już tłumaczyłem). 2. Sprawa dotacji UE do systemu MZK (też wspominałem). 3. Teoretycznie linie poza powiatem (u nas mamy powiat grodzki, więc poza gminą) ma organizować województwo. Widzimy jak to wygląda - linie do Żor, Rybnika, Zebrzydowic, Pawłowic, Wodzisławia organizuje MZK. Bez MZK należałoby pogonić marszałka województwa albo dogadać się z innymi gminami w regionie. Poza tym u nas nie mamy kolei pasażerskiej, która mogłaby tu pomóc. 4. Może się okazać, że żeby dojechać np. do pracy będzie trzeba dojeżdżać liniami kilku organizatorów, więc i kupować kilka różnych biletów. Teraz na jednym miesięcznym możesz podróżować od Zebrzydowic do Czerwionki. Tu należałoby pomyśleć o współpracy taryfowej (jak np. KZK GOP + MZKP czy za czasów ŻR1 - MZK i rybnicki ZTZ).
Można by było założyć nowy związek międzygminny z nowym statutem (o tym chyba wspominał profesor na spotkaniu w UM), ale czy da się system e-kart (tablic, monitoringu, itd.) da się przenieść na nowy związek? Co z PKM? Sprawa nie jest prosta, na zmiany trzeba mieć jakiś większy plan.
Endrju, tu jest troche napisane ale nic innego nie umiałem znaleźć: http://jastrzebieonline.pl/news,7304,miasto-placi-za-duzo-na-komunikacje-co-dalej.html
@brednie:
No to proszę powiedz mi o konkretach, bo ja nie widziałem ŻADNYCH, jakiś link do artykułów? Jedne wielkie obiecanki cacanki i ZERO konkretów.
Nie wiem czy byłeś na prezentacji podczas której pokazywano jak miałaby działać darmowa komunikacja, ale tam było napisane, że zorganizowanie własnej bezbiletowej komunikacji poza MZK kosztowało by 12 mln zł a więc miasto nie dołożyłoby więcej niż dokłada teraz.
@brednie: A pokazała skąd weźmie kilka milionów złotych, które do tej pory pochodzą z biletów? Czy \"jakoś to będzie, zadłużajmy się dalej\"? Może weźmie z remontów dróg? A może z oświaty? I tak budżet się nie domyka. Poza tym jeżeli ktoś proponuje utrzymanie stad, linii zewsząd dowsząd, itp. - lepiej tego nie komentować. Poza tym jak wygląda sprawa z e-kartą? Czy MZK musi wydać ileś e-kart (i muszą one być używane) żeby nie zwracać dotacji? Zapewne tak.
do Zosia Samosia z dnia 29 04 2016 roku o godz 8:08
Moim zdaniem to wina wszystkich Radnych - którzy bali się o swoich kolegów z Żor i Pawłowic .
Bo jak by Miasto na 100% Wystąpiło z Związku MZK Jastrzębie - to być może i by groziła likwidacja MZK
A jak by MZK Jastrzębie poszło w stan upadłości - to i w 2 kolejności w Żorach by tez był upadek darmowej Komunikacji na liniach 01 , 02 , 03 , 04 , 05 , 06 , 07 - i liczę ze kiedyś nasze Miasto wyjdzie z tego Związku w trybie Natychmiastowym - bez zachowania 6 miesięcznego okresu ,
Moim zdaniem lepiej się dla Miasta wystąpić i zorganizować swoją własną Komunikacje Podmiejską i po Miastowa -
A co chodzi o PKN - to niech zmienią ceny za 1 wozokilometr i być może by wygrywali przetargi w innych Miastach - a w obecnie ze duże stawki maja za 1 wozokilometr
Proponuję takie stawi dla PKN
Na terenie Miasta Jastrzębia Zdrój - stawka za 1 wozokilometr - powinna opierać się o 2 zł do 3 zł
A po za Miasto Jastrzębia Zdrój - stawka za 1 wozokilometr - powinna opierać się od 1 zł do 2 zł
I czy by takie ceny podali to na pewno by , każdy przetarg wygrali - wiadomo każdy woli tańszym Kosztem niż ma płacić drożej
Poczekamy może w końcu my Mieszkańcy doczekaliśmy się darmowej Komunikacji z taryfa 0 zł - ale tylko do niej by byli uprawnieni każda osoba która ma stały lub tymczasowy meldunek na terenie Jastrzębia Zdrój
I taki przejazd darmowy przejazd to każda osoba nie zależnie od wieku czy ma 5 lat czy 70 lat czy tez 90 lat .
By musiała wyrobić każdy da siebie e bilet imienny z zdjęciem i na tym e bilecie by była zakodowany bilet z taryfą za 0 zł
Ale chodzi o to żeby każda osoba od np 5 lat do 90 lat - przy wsiadaniu do obojętnie jakiej linii BK - by było koniecznie przyłożenia e biletu do 1 lepszego kasownika w celu zarejestrowania swojego darmowego biletu z taryfą za 0 zł i przy wysiadaniu by tez była koniecznie dla każdego o wyrejestrowanie się z swojego darmowego Przejazdu
A co chodzi o ceny w BK - dla innych Mieszkańców np z Żor , Wodzisławia Śląskiego , Rybnika , Pawłowic , i tak dalej i oraz z innego woj mogli by być w następnej cenie
Od 1 do 4 Przystanku - Bilet Normalny - 1 zł / Bilet Ulgowy - 0 zł i 50 gr
Od 5 do 8 Przystanku - Bilet Normalny 2 zł . Bilet Ulgowy - 1 zł
Od 9 12 Przystanków - Bilet Normalny 3 zł / Bilet Ulgowy - 1 zł i 50 gr
od 13 do 16 Przystanków - Bilet Normalny / 4 zł / Bilet Ulgowy 2 zł
powyżej 17 przystanków - Bilet Normany - / 5 zł ? Bilet Ulgowy 2 zł i 50 gr
A biletu u Kierowcy by byli dostępne w cenie
Bilet Normalny 2 zł i 50 gr / a Bile Ulgowy - 2 zł i 50 gr
Bilet dobowy 24 godziny by był dostępny u kierowcy po
Normalny - 8 zł / a Ulgowy po 4 zł
A bilety okresowe na linie BK -by byli w następującej cenie
BK - na 7 dni - Normalny - 12 zł Ulgowy - 6 zł
BK - na 15 dni - Normalny 24 zł . Ulgowy 12 zł
BK - na 30 dni lu 31 dni - Normalny 36 zł . Ulgowy 18 zł
A co chodzi o cenny w komunikacji poza Miastowej mogli by być w następnej cenie
Od 1 do 6 Przystanków - Bilet Normalny - 0 zł i 80 gr a bilet ulgowy 0 zł i 40 gr
Od 7 do 12 Przystanków - Bilet Normalny - 1 zł i 60 gr a bilet ulgowy - 0 zł i 80 gr
Od 13 do 18 Przystanków - Bilet Normalny - 2 zł i 40 gr - a bilet ulgowy - 1 zł i 20 gr
Od 19 do 24 Przystanków - Bilet Normalny - 3 zł i 20 gr - a bilet ulgowy - 1 zł i 60 gr
powyżej 24 Przystanków Bilet Normalny - 4 zł - a bilet ulgowy - 2 zł
Na terenie linii E-3
Na podstawie e biletu
Od 1 do 8 przystanków - Bilet Normalny - 2 zł i 40 gr - a bilet ulgowy 1 zł i 20 gr
powyżej 8 przystanków - Bilet Normalny - 4 zł i 80 gr - a bilet ulgowy - 2 zł i 40 gr
Bilet zakupiony u kierowcy na linii E-3
Jastrzębie Zdrój do Rybnika i z Rybnika do Jastrzębia Zdrój - bilet Normalny - 6 zł a bilet ulgowy 3 zł
Jastrzębie Zdrój do Wodzisławia Śląskiego i z Wodzisławia Śląskiego do Rybnika i z Rybnika do Wodzisławia Śląskiego i z Wodzisławia Śląskiego do Jastrzębia Zdrój - Bilet Normalny - 3 zł a bilet ulgowy 1 zł 50 gr
A co chodzi o bilety Miesięczne , Okresowe czy tygodniowe - w następnej cenie
Bilet S 1
Rodzaje biletu ------ Miesięczny ----------- Okresowy ----------- Tygodniowy
Bilet Normany ------ 60 zł ---------------------- 30 zł ---------- ---------- 15 zł
Bilet Ulgowy --------- 30 zł ---------------------- 15 zł --------------------- 7 zł i 50 gr
Bilet S 2
Rodzaje biletu ------ Miesięczny ----------- Okresowy ----------- Tygodniowy
Bilet Normany ------ 70 zł ---------------------- 35 zł ---------- ---------- 17 zł i 50 gr
Bilet Ulgowy --------- 35 zł ---------------------- 17 zł i 50 gr ---------- 8 zł i 75 gr
Bilet SC
Rodzaje biletu ------ Miesięczny ----------- Okresowy ----------- Tygodniowy
Bilet Normany ------ 80 zł ---------------------- 40 zł ---------- ---------- 20 zł
Bilet Ulgowy --------- 40 zł ---------------------- 20 zł --------------------- 10 zł
Czy by takie ceny nie zadowoli by mieszkańców korzystających z komunikacji po za Miastowej - bo moim zdaniem są dość dobrych cenach podany - ostateczności można coś zmienić ale nie za dużo max o 5 zł w górę lub w duł
Apeluję do tych co teraz będą pisać komenatażę to nich tez wypowiedzą się na temat tych moich cen które wyżej przedstawiłem jak wam się podobają czy tez nie.
Ktoś kto mówi że nie było pomysłu na komunikację powtarza tylko wymyślone frazesy przez radnych PiS. Pomysł pani prezydent był! Wielokrotnie mówiła że komunikacja będzie funkcjonować na początku tak jak teraz tyle że będzie w całości finansowana z budżetu miasta. Wyjazdy poza miasto miały być płatne oraz płatne dla wszystkich poza Jastrzębiem...
@Zosia Samosia: A kiedy to p. Prezydent chciała zmiany wprowadzić? Kiedy mówiła coś o konkretach? Cały czas chce tylko bezbiletowej komunikacji miejskiej płatnej w 100% z budżetu miasta (który i tak ma deficyt), czyli z podatków. Propozycje tras, rozkładu jazdy, obliczenie +/- ilości potrzebnych pojazdów i szacunkowej ilości wozokilometrów z podziałem na wielkość taboru - kiedy mnie to ominęło?
No i do tych, którzy twierdzą, że wystąpienie z MZK spowodowałoby brak zwolnień w PKM: MZK ma 100% udziałów PKM, więc jest jego właścicielem (czemu? Nie wiem, zapytajcie tych, co komunalizowali WPK). Po ogłoszeniu chęci wystąpienia inne gminy zrobiły to samo. Czyli wyjście z MZK mogłoby skutkować ciągiem zdarzeń: rozpad MZK - podział majątku MZK (w tym PKM) między gminy albo zaliczenie go na poczet tego, że trzeba by było zwrócić kasę UE. Dzięki temu, że PKM jest własnością MZK Jastrzębie chodzi \"na smyczy\" Związku. Inne PKMy zwykle należą do jednej lub kilku gmin (a nie np. KZK GOP). Sprawa jest skomplikowana. Idealnie by było zrobić porządek w MZK - ale to już sprawa urzędników gminnych w tej instytucji. Jastrzębie reprezentuje p. Rakoczy i p. Gałuszka.
Ceny biletów w Warszawie nie są takie same i przejazdy wychodzą taniej niż w Jastrzębiu a MZK to było na rękę żeby WARBUS jeździł i PKM uśmierca chociaż są jego właścicielami. Problem jest w tym ze PKM nie został skomunalizowany w latach 90-tych gdyby tak się stało to wykonywał by zlecenia dla miasta Jastrzębie-Zdrój bez jakiegokolwiek przetargu.
Z tego co wiem to przeciez WARBUS potrzebuje kierowców, większość pewnie już pracuje w WARBUSIE.... nie rozumiem komentarzy np. Zosia Samosia, Pani prezydent nie miała w ogóle pomysłu na komunikację, radni powracając do MZK zapewnili przynajmniej komunikację, Może MZK nie jest super i świetna, ale przyznaję nowe autobusy mają przynajmniej KLIMATYZACJĘ, XXI wiek, a PKM kupował autobusy bez klimy, to była jakaś paranoja.
Może w końcu mieszkańcy Jastrzębia przejrzą na oczy i rozliczą radnych PiS-u za to co robią.
Z administracji aż trzech.Skandal.
A chciała Hetmanowa zmiany wprowadzić? Chciała... Radni zmian się boją, lepiej dla ich żeby zostało tak jak jest czy to dobre dla mieszkańców i miasta czy nie. Gdzieś to mają...To teraz macie... narzekajcie, że prezydentowa nic nie robi... chciała, Radni zadecydowali - ich trzeba rozliczyć!
PKM przegrał przetarg. I niema w tym nic dziwnego. Skoro były Prezes miał już uprawnienia emerytalne to i myślenie też miał podobne.
PKM sam jest sobie winny Ale to kierowcy na tym ucierpieli.
PKM miał o wiele gorsze warunki pracy niż teraz proponuje WARBUS.
Podziękujcie radnym Jastrzębskiej Wspólnoty Samorzadowej orazPis-u. Płacimy majątek do tego MZK, a NIE mamy tam swojego przedstawiciela!!!! Dopłacamy do kilometrów w innych gminach, ludzie tracą pracę, bilety drożeją- taki burdel zaserwowali nam PISowi i JWS-owi radni!!! Niech każdy z mieszkańców idzie do swojego radnego i zapyta, dlaczego nie pozwolili prezydentowej zrobić darmowej komunikacji?
Jastrzębie to dziura nic tu się nie układa tylko obietnice każdy się śmieje z tego miasta ceny biletów jak w Warszawie
Coś w tym jest, ale brak wymogu klimatyzacji to wina MZK. Takie rzeczy zapisuje się w SIWZ. Poza tym PKM i tak musiałby według SIWZ zastąpić swoje pojazdy nie spełniające wymogów (rocznik: minimum 2010, w całości niska podłoga) czymś nowszym. Także to, że autobusy są nowe i klimatyzowane - wymysł Warbusa i PKM, ale tak czy inaczej musiałyby być nowsze.
\" A 14 nowych Solarisów (z klimą)\"
to wymysł Warbusa lub MZK żeby podnieść jakość wykonywania usług PKM ich nie potrzebował równie dobrze mógł jeździć MANami, proponowałbym szukać kupców za granicą np Rumunia, Mołdawia, Ukraina
@Gość z 20:07: A 14 nowych Solarisów (z klimą) w PKM to co? Reszta autobusów PKM jeżdżąca obecnie w Jastrzębiu ma 3 lata (15 pojazdów). Scanie są badziewnie wykonane. To widać (różne szpary, kabiny-samoróbki, małe wiatrołapy, półtoraki tam gdzie mieszczą się podwójne siedzenia), słychać (trzeszczenie) i czuć (wibracje).
Cóż, wygrał najtańszy. Dobrze, że dogadali się z PKMem i Mikrusem. Może \"stare\" autobusy uda się komuś upchnąć. Trzymam kciuki.
Polak nigdy nie był dobrym ekonomistą. Już od maleńkości małym dzieciom w podstawówce wbija się do głowy tyle wiedzy że po szkołach Polak jest głupi. 90% materiału jest zbędne i nikomu nie potrzebne. Głupim narodem łatwo się steruje.
PKM przegrał przetarg to i tak cud że jeszcze istnieje, kierowcy którzy chcieli przeszli do warbusa, mechanicy to efekt nowych autokarów się nie psują i nie mają roboty.
Według mnie Warbus to same plusy ładne i nowe ekologiczne autobusy z klimą, mniejsze koszta: mniej biurokratów 2 osoby w biurze, mniej mechaników i warsztatu. Bardziej uśmiechnięci kierowcy ci nie uśmiechnięci to byli PKMu.
\"I Ci którzy poszli do Warbusa tez będą się zwalniać,bo nikt nie będzie robił za 9.50 za godzinę i 1700 miesiecznie.\"
Daj mi namiar na takie firmy a pójdę tam pracować !
Skąd taka informacja że kierowca w Warbusie zarabia 1700 miesięcznie jeśli jeszcze nikt nie dostał wypłaty i sam Warbus jej nie wyliczył z tego co słyszałem dopiero kończy kompletować dokumenty kierowców
Moim zdaniem są parę możliwości , wymienię ich w punktach :
Pomysł 1
To pilne wystąpienie z MZ Jastrzębie - i zorganizowanie Komunikacji Podmiejskiej przez Miasto - a dla Mieszkańców którzy maja stały adres zamieszkania na terenie Jastrzębia Zdrój zrobić darmowe przejazdy z taryfą 0 zł
Pomysł 2
Można tez pile wystąpić z Związku i Ubiegać się o datacje z UE na transport publiczny i za tą od czynaną dadacją można zrobic
Ogłośic przetarg na budowę trasy tranwajowej i sprowadzenie tranwajów do Jastrzębia - Ale moim zdaniem , to jest dość kosztowe
Lepsze by było zrobić porekt trasy dla trojebusów - po 1 takiego dużego nakładu nie musi być - Trojebus porusza się po ulicy tylko jedynie to zasilnie by było przydatne i to chyba jest mniej kosztowe - zrobić sieć trakcyjną niż budowa torowiska i sieci energetycznej
Pomysł 3
W zostanie w Związku ale pod warunkiem zmiany statusu MZK - żeby każde Miasto mogło same deczydować o cenie biletów dla przyjezdzajączych a Miastowi by korzystali za 0 zł
Pomysł 4
To tez zostanie w Żwiażku i uruchomenie ok 16 lini na terenie miasta bezpłatnych dla mieszkańców , a pozostałe płate
Na razie mi takie pomysły bym przemyślał
a pisali, że nikt nie straci pracy.... polska rzeczywistość to zakłamana rzeczywistość
I Ci którzy poszli do Warbusa tez będą się zwalniać,bo nikt nie będzie robił za 9.50 za godzinę i 1700 miesiecznie. To jest porazka, żeby tak wykorzystywać kierowców przy tak odpowiedzialnej pracy. Lepiej rozwozić pizzę, zresztą w byle jakiej pracy zarobisz więcej niż za kierownica autobusu przy pracy z ludźmi, którzy ciągle maja jakieś \" ale \". Przyszła warszafka i będzie jeździć na garbach swoich naiwnych wielbłądów. Podobno kierowcy sami tankują, potem myjnia, rozliczanie się z biletów, a kasy za ten czas po pracy nie mają. Czy warto się tak szmacić dla krawaciarzy ? Odpowiedzcie sobie sami. Wybrali najniższa oferte przetargu i cierpia tylko kierowcy, którzy zarabiają przynajmniej 500zł mniej niż w PKMie czy Mikrusie. Wielkie brawa ! Niech ta cala komunikacja za kare splajtuje !