Warbus chce jeździć w Jastrzębiu i pisze pismo
W związku z niepewną sytuacją jastrzębskiej komunikacji firma Warbus która wygrała przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych, napisała pismo w którym tłumaczy jak może wyglądać przyszłość i dlaczego to właśnie Warbus powinien jeździć na jastrzębskich ulicach.
Na razie nie wiadomo jak zakończy się sprawa Warbusa i komunikacji w Jastrzębiu. Miasto podjęło uchwałę, w której wychodzi ze Międzygminnego Związku Komunikacyjnego. W związku z tym może anulować przetarg wygrany przez warszawską firmę. Warbus pisze jednak listy, których przekonuje, że jest lepszy niż jastrzębskim PKM, który do tej pory jeździł swoimi autobusami po jastrzębskich ulicach.
Warbus chwali się, że posiada 61 nowoczesnych autobusów - Solaris Urbino i Scania City Wide. Firma wynajęła nawet firmę public relations, która przesłała do mediów informację, że w naszym mieście jeździ "wysłużony tabor". Nie tak dawno, bo w maju 2014 roku jastrzębski PKM wszedł w posiadanie 15 nowoczesnych Solarisów i pięciu autobusów innych marek.
Warszawska firma pisze również o tym, że gwarantuje swoim pracownikom umowę na 10 lat, a płaca będzie lepsza. Chcę zatrudnić wszystkich pracowników PKM na umowę o pracę w wymiarze pełnego etatu. Koszt usług ma być niższy aż o 9 mln zł od tego, co zaproponował PKM.
Warbus mówi, że w przypadku wyjścia naszego miasta z MZK, Jastrzębie-Zdrój będzie musiało zwrócić od 6 do 15 mln zł za projekt unijny (tablice elektroniczne, e-bilet). Jak przekonywał Ryszard Rakoczy, wiceprezydent Jastrzębia-Zdroju i jednocześnie przewodniczący MZK, nie ma pewności, że miasto będzie musiało cokolwiek zwracać. Być może uda się sprawę rozwiązać bez konieczności zwrotu pieniędzy.
Komentarze
51 komentarzy
Warbus musi odejść razem z Zagórowskmi i Lanusznym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jasna sprawa, nikomu krzywdy nie robisz, więc możesz prowadzić jakiego tylko bloga chcesz. Nawet UM możesz proponować co chcesz - to oni są od oceniania czy dany pomysł jest realny i czy przyniesie coś dobrego. ;-)
do AleDom
Czy nie mogę się pobawić w układnie rozkładu Jazdy , być może by nie które godziny , mogli być wykorzystane przy prawidłowym układaniu Rozkładu. A ten co jest dostępny na tym Blogu to - tylko propozycja . ale zawsze idzie zrobić inny Rozkład Jazdy czy to nie prawa . ale jak by każdy Mieszkaniec zaproponował to by było można wybrać konkrety rozkład i zrobić małą korektę i gotowy , Wiem żeby Rozkład Jazdy osoby które się , trochę w tym temacie lepiej znają od nasz , ale zawsze można się spróbować . chyba zgodzisz się ze mną
A, poszukajcie gdziekolwiek czegoś o Scaniach w Warbusie. Jest jedna, wypożyczona i mocno eksploatowana w Warszawie. Jak zaliczają takie wpadki to żadna agencja PR im nie pomoże.
Tobi, nie przesadzaj. Nie wiadomo jakie będą ustalenia UM poszczególnych miast, nie wiadomo ile Jastrzębie chce wydać na komunikację miejską, klepanie linii WPK nic nie da. Potrzeby się zmieniły, układ linii trzeba stworzyć od nowa. Jak pisałem - to jest ciężka praca na kilka tygodni i tym powinny się zająć osoby, które wiedzą cokolwiek o zasadach panujących w komunikacji miejskiej. Inaczej będzie tak jak jest teraz albo i gorzej.
Dajcie więcej busików po 22.30 dla osób ,które wracających z pracy po II zm.Pracuję w sklepie na Wielkopolskiej,czasami nie wyrabiam na 113 o 22.25.Nieraz zdarzało mi się iść z miasta na zofiówkę z buta a takich osób jest więcej!
Ala ale ty naiwna jestes prywaciarz da ci 10 lat zatrudnienia i podwyzke gdzie ty zyjesz
AleDom i LG
Ten rozkład który tam , jest podany na tym blogu , zajdą duże zmiany . Bo już mam , inny pomysł jaki by mogł , być , ale trochę cierpliwośći , i za niedługo będzie już gotowy rozkład jazdy . Mam takie pytanie , terazniejsza linia 101 , 102 i 105 jedzie do Żor . To może zrobimy tak np. Linia 01( w zamianę za linię 101 ) niech kursuje do Przystanku do Borynia Sklep i to by był ostatni przystanek , dla tej lini . Np Linia 02 ( w zamianę za linię 102 ) i by kursowała do Przystanku KWK Borynia i to . by był ostatni przystanek , dla tej lini . A np Linia 03 ( w zamianę za linię 103 ) i by kursowała do Przystanku os. Bogoczowiec i to by był ostatni Przystanek , dla tej lini . I dalsze linie np Linia 04 ( w zamianę za linię 104 ) i tak dalej, Dziś postaram się zrobić , 2 lub 3 linie , i co dziennie bedzie , przybywać kolejne linie autobusowe.
Do LG to tylko taki plan np dla lini 125 która by mogła , kursować przez ul Pszczyńską , ponieważ z os Barbary i z os Arki Bożka , by mogli dojechać , bezposrednio pod Urzad Pracy i na kopalnie a, inna linia by obsługiwała centrum Miasta .
20 lat jeżdziłem pociągami do szkoły z jastrzębiea, a tewraz pociągów nie ma i za to to ja bym ogiegłe w pace zamknął, taka prawda, zdemolował majątek typu zelektryfikowane linie kolejowe, POwinien siedzieć za to, ze na to POzwolił
Te propozycje nie mają sensu. Gdzie skomunikowania, gdzie linie np. na Bzie, Moszczenicę czy Ruptawę? Układanie rozkładu zostawmy lepiej profesjonalistom - to nie jest proste zadanie. Jestem za opublikowaniem go jak najwcześniej i czekaniem na propozycje zmian wypływające od stowarzyszeń i mieszkańców. W Żorach eksperyment się nie powiódł. \"Bezpłatna\" komunikacja to tak naprawdę zwiększenie wydatków miasta na poziomie kilku milionów złotych rocznie. A, delegaci Zgromadzenia MZK nie dostają diet w związku z wyrokiem WSA w Gliwicach nr IV SA/Gl 1179/12 z dnia 2013-10-22.
@Tolek i Banek: Wszystko fajnie i pięknie, ale linia 02 (za 125) nie ma sensu, gdy nie będzie obsługiwać centrum miasta. Proponowałbym poprowadzenie od Górnego na Dworzec Autobusowy, Warszawską do al. Piłsudskiego Pawilony z nawrotem na rondzie i do UM.
Komunikacja miejska i tak finansowana jest z pieniędzy podatników, czy jest darmowa, czy nie. Myślę, że jest osiągalna w naszym mieście, skoro Żory dają radę, to czemu tu to ma nie działać? A linie stykowe mogą pozostać płatne.
Jak będzie Darmowa Komunikacja Podmiejska w Jastrzębiu Zdrój to już bilety pójdą w zapomnienie, ale tylko na terenie naszego Miasta. Ale płatna to już może być po za graniczne Miasta i, gdzie będą obowiązywać bilety i tak z Jastrzębia Zdrój dojechać do Żor , Żebrzydowić , Pawłowic . Wodzisławia Śląskiego i Rybnika, to by było - 1 bilet na te linie . 2 Bilet, by obowiązywał w Wodzisławiu Śląskim i na okolicach tego Miasta. A 3 to rodzaj biletu, by obowiązywał na terenie Miasta Rybnika i okolic. A jeszcze fajnie, by było, żeby z Jastrzębia Zdrój była jedna uruchomiona linia Komunikacji Podmiejskiej, ale płatnej np do Czech do Karviny i tam bilet Normalny być w cenie 4 zł a Ulgowy w cenie 2 zł co sądzicie o takiej linii i czy była, by opłacalna ? A tak na marginesie powiem ci AleDom, że ja mogę nawet i 10 rodzajów biletów posiadać przy sobie, ale, żeby w Jastrzębiu Zdrój była już Darmowa Komunikacja Podmiejska na ternie naszego Miasta.W Wodzisławiu Śląskim przynajmniej tam mają bilety tanie Bilet Normalny w cenie 2 zł a Bilet Ulgowy w cenie 1 zł i to nie zależnie czasu i przystanków. Poczekamy i być może już od 1 Stycznia 2016 roku w Piątek zacznie działać Komunikacja Podmiejska za darmo. A co chodzi o ten system tych e-kart to idzie go na inny sposób wykorzystać np dla każdego Mieszkańca wyrobić za opłatę np za 1 zł E-kartę ze zdjęciem i każdy pasażer, który, by chciał skorzystać z tej Darmowej Komunikacji Podmiejskiej, by musiał przy każdym wejściu odbić e-kartę, czyli potocznie ją zbliżyć do kasownika i zarejestrować swój przejazd darmowy a przy wysiadaniu po nowie przyłożyć e-kartę do kasownika w celu wyrejestrowania się z danej linii. A np jak, by ktoś był z poza Miasta mógł, by nabyć taką e-kartę na okaziciela za małą opłatę w kwocie ok 2 zł i tez, by musiał przy wsiadaniu przyłożyć e-kartę do kasownika w celu zarejestrowania darmowego przejazdu i przy wysiadaniu po nowie, by musiał przyłożyć e-kartę do kasowania w celu wyrejestrowania się z danej linii autobusowej.Co sądzicie o tym pomyśle ja sądzie ze to dość dobry plan i sposób, żeby nie zwracać tej ok 14 mil zł do U.E, . z powodu przerwania umowy z Związkiem MZK.
Ja uważam ze Miasto dobrze robi i wychodzi z Związku MZK !!
A z darmową komunikacją moglibyście dać spokój. Przecież wiecie, że to nierealne. Tak samo jak 2 złote do Wodzisławia. Nawet Drabas do Żor więcej kasuje. Jestem za znaczną poprawą jakości nawet jeżeli ceny zostaną na obecnym poziomie (nawet mogą wzrosnąć, byle by przesiadki na biletach czasowych/jednorazowych były).
Gwarantują 10 letnie zatrudnienie i większe wypłaty niż obecnie to nad czym tu się zastanawiać?Brać tą firmę!
lepiej na 5 biletach ale taniej Wodzisław 2 złote za kurs niezależnie jak długo i ile przystanków, Żory darmo itp
Góralu drogi, jest takie coś jak porozumienie gmin. Rybnik ma swój ZTZ a autobusy jeżdżą poza Rybnik. Wodzisław ma UM i kilka kursów na krzyż wyjeżdża poza Wodzisław. Gminy sobie z tym radzą i bez MZK. Wystarczy siąść przy stole, ustalić, że np. linię do Żor organizuje Jastrzębie, ustalić stawki za wozokilometr na terenie danej gminy, rozkład i integrację taryfową. To nie jest żaden kosmos. MZK i KZK GOP to w sumie jedne z niewielu tak rozległych związków.
Darmowa komunikacja, niech Pani Prezydent zapłaci z własnej
kieszeni a nie z kieszeni podatników!
Chopy ! Komunikacja jest dla pasażerów a nie dla kierowców. Co zrobią pasażerowie którzy poruszają się po całym okręgu rybnicko - jastrzebskim jak Jastrzębie wyjdzie ze związku. Będziecie jeżdzić na 5 biletach miesięcznych i będzie kilka przesiadek
Czy wy nic nie widzicie?
firma warbus pisze ze będzie miała 61 solarisów
ze będzie miała zajezdnie gdzies w okolicach sklepu Mały Strazak
ze będzie zatrudniała na umowę o prace
dużo tego ze będzie
reklama to podstawa ale bez przesady
o firmie która obiecuje złote góry można się dowiedzieć z forum gdzie wypowiadają się jej pracownicy
wszyscy widzą ze w Jastrzębiu jezdzą nowe Solarisy więc opisywanie ze mamy wysłużony tabor to przesada
Firma Warbus tak dobrze płaci ze w Nowej Soli nie może znaleźć chętnych pracowników
Porównywać firme PKM gdzie przestregany jest kodeks pracy (włącznie z ilością godzin pracy )
z firmą która wizerunek musi ratować wynajmując firmy reklamowe jest trochę nie na miejscu
Jak już wiecie na jednej stronie jest już zrobiony odrobine przez , Mieszkańca Rozkład Jazdy Komunikacj Podmiejskiej Podaję linka do tego bloga co się dowiedziałem o nim od znajomych jest to : http://Darmowa-Komunikacja-jz.bloog.pl i co Państo sadzicie o takim rozkładzie , ktory tam już jest udestąpniony na tym blogu
niech sie naucza na czas przyjezdzac albo w ogole niech sie naucza przyjezdzac bo na mszanej to czasami im sie wydaje ze tam nie ma przystanku. Ostatnio pytalem sie ile jedzie do rybnika od 1 do ostatniego i mowi 55 min a jechal 1h 20min bo sobie okularki zalozyl korku nawet nie bylo to takiemu naplulem w ryj i na deske wkoncu sie nauczy ze sie ludzia czasami spieszy czy cos. Patologia te cale mzk . Nie pozdrawiam!
My mieszkańcy miasta czekamy na OBIECANA darmowa komunikacje miejska !!!!
PS: Aniu PAMIETAMY co obiecywałać i od tego nie uciekniesz !!!!!!!!!!
Dopóki nie zobaczę stosownej uchwały nie uwierzę. Na BIPie MZK jej nie znalazłem, UM na facebooku pewnie mi nie odpowie - w takim razie będę musiał zwrócić się z oficjalnym pytaniem do UM i/lub MZK.
a Pan Lanuszny może brać kasę ,nie wiem czy Pan Połomski bo nie wiem czy jest radnym czy pełni poważniejszą funkcję, radny może ,tak więc Pan Lanuszny bierze kasę jako dyrektor MZK i jako członek Zarządy MZK i dlatego musi odejść!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Będzie być może darmowa Komunikacja Podmiejska na terenie naszego Miasta i to już za nie długo , bo może być od 1 stycznia 2016 roku. jak Miasto wystąpiło z Związku MZK , to te zadanie można przekazać dla PKM i który może dalej , działać a co chodzi o system e-kart , to nie jest potrzebne odawanie ok 14 mil zł z powrotem do UE , Bo ten system można wykorzystać np dla każdego Mieszkańca wyrobić np za dowolną 1 zł e-kartę ze zdjęciem . I każdy kto by posiadał taką e-kartę ze zdjęciem to by musiał zarejestrowac przejażd w danej lini i wyrejesować się ale przejażdy by byli za 0 zł co wy na to
Firma wynajęła nawet firmę public relations, która przesłała do mediów informację, że w naszym mieście jeździ wysłużony tabor.To pod sąd iich za oszczerstwa.
Po co być komuś coś winnym za przejazd autobusem lepiej już z buta sobie chodzić i tyle tak jak to robili nasi rodzice czy dziadkowie!
poprzedni zarząd MZK pobierał kasę, obecny nie.
A, co do oświadczeń UM - albo p. Rakoczy coś zmienił albo ktoś coś tu ściemnia - na BIP UM znajdują się oświadczenia majątkowe Baradzieja (na stronach odpowiednich UG też oświadczenia pozostałych członków starego zarządu) jednoznacznie wskazujące, że osoby te uzyskiwały dochody z MZK.
do jon - \" nie gryzą \" - nie, Pan Rakoczy ,jak to wyjaśniła Pani Prezydent nie pobiera żadnej kasy za stanowisko przewodniczącego Zarządu MZK, status MZK przewiduje że w skład zarządu mogą wchodzić wiceprezydenci, wójtowie i burmistrzowie. Przewodniczącym jest jak wspomniałem Pan Rakoczy, a to dlatego że najwięcej kasy na \" komunikację\", MZK daje Jastrzębie, wiceprzewodniczącym Pan Wawrzyczek wiceprezydent Żor, a członkami są burmistrz Czerwionki - Leszczyn Pan Janiszewski, z Rydułtów Pan Połomski, i dyrektor MZK Pan Lanuszny.- który musi odejść!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zależy kto był u władz MZK (to MZK a nie PKM ustala ulgi, ceny i rozkłady, teraz będzie się musiał zająć tym UM) - poszukajcie sobie na stronie MZK. Jeszcze raz polecam zapoznanie się z pojęciami organizatora i przewoźnika, ich zadaniami i stwierdzenie kto jest kim do 31.12 oraz od przyszłego roku. Jak pisałem to było dostosowanie się do prawa przegłosowanego przez Tuska i spółkę, ale wtedy w MZK rządził jeszcze Baradziej. @jon: tak jest od lat, to nie wymysł świty p. Hetman ;-)
Zawsze tak było że wiceprezydent byl przewodniczącym MZK. Miasto musi mieć swojego przedstawiciela w związku a że Jastrzebie jest najwiekszym członkiem MZK to wiceprezydent zostaje przewodniczącym.
do LG...no jesli tak było jak piszesz to ok. ale obecny prezes mogł na to zareagować...chociaz nie wiem czy była taka mozliwosc.
\"wiceprezydent Jastrzębia-Zdroju i jednocześnie przewodniczący MZK\" - te dwa stanowiska \"nie gryzą\" sie czasem?
aron to jest ktoś z Drabasa, a moze sam Drabas, czyli cwaniaczek, który biletów nie wydaje.
Ulga zabrana 1 stycznia nie została wymyślona 1 stycznia i nagle wprowadzona. Nie znasz się kompletenie a pieprzysz głupoty. Ulgę zdjął (ustalił) MZK jeszcze z Baradziejemi miała ona wejśćod nowego roku, a że prezydent się zmienił to już nic na to nikt nie poradzi. Po drugie Pan Rakoczy objął stanowisko przewodniczącego MZK pod koniec stycznia... Wiec skończ bredzić głupoty. Poprzednia władza nawet palcem nie kiwnęła żeby coś z PKM i MZK zrobić.
niech Warbus kupi szynobusy i niech jeździ po torach, do Rybnika, do czech, no źle by nie było. W cz. Cieszynie jeżdzą szynobusy do Frydka Mistka i fajne to, wygodnie, miękkie siedzenia, dużo miejsca, nie telepie, jest wC, umywalka.
@aron: Nie ważne kto był, ważne kiedy stosowna uchwała została podpisana. A miało to miejsce 3 października 2014 roku, więc za poprzedniej władzy. Tyle w temacie.
Jak górnicy zablokują ronda to zaden Warbus ani PKM nie przejedzie, koniec z tym.