Pasażerowie i radni chcą zmiany rozkładu jazdy
Na ostatnim posiedzeniu rady miasta, po raz kolejny został poruszony temat złej organizacji rozkładu jazdy autobusów MZK. W imieniu niezadowolonych pasażerów głos zabrała radna Lucyna Maryniak.
Interpelację w sprawie autobusów złożyła Lucyna Maryniak (PO). Jak tłumaczyła, w Jastrzębiu jest kilka linii, które za każdym razem jeżdżą puste, podczas kiedy inne są przepełnione. Taka sytuacja ma miejsce m.in. w autobusie odjeżdżającym około godziny 7:00 z Zebrzydowic. Podróżują nim uczniowie dojeżdżający do szkół do Jastrzębia. W związku z tym, że jest to liczna grupa, inni pasażerowie na kolejnych przystankach mają problem, aby wsiąść do autobusu.
- Proszę w imieniu mieszkańców Jastrzębia i własnym o potraktowanie rozwiązania, jakim jest zmiana rozkładu jazdy poważnie. Ta zmiana jest potrzebna - apelowała radna Maryniak.
Mieszkańcy również narzekają, nie tylko na wysokie ceny biletów autobusowych, ale na organizację autobusów.
- Teraz jest tak, że o jednej porze jedzie kilka autobusów pod rząd, a póżniej jest zastój i człowiek musi czekać pół godziny na kolejny autobus - komentował jeden z internautów portalu.
Jak niejednokrotnie tłumaczył przewodniczący MZK, Krzysztof Baradziej, reorganizacja byłaby kosztowna, i miasto musiałoby dopłacać do komunikacji publicznej jeszcze większą kwotę pieniędzy. Co roku jest to około 10 milionów złotych.
Komentarze
24 komentarze
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,14732988,Bilet_na_autobus_za_84_grosze__To_nie_zart.html#LokKatTxt tylko kto u nas przesiądzie się do komunikacji z tak kijowym rozkładem?
Mamy jedne z najdroższych biletów na Śląsku i najgorszą komunikację. Na Bzie czy Pielgrzymowice po 22 już nie dojedziesz. Autobusy co godzinę! W godzinach szczytu trzeba się nieźle nagimnastykować żeby wejść do autobusy....Jeżeli radni i pozostali \'\'rządzący\'\' chcą żeby traktowano ich poważnie to niech zaczną coś robić bo póki co grzeją tyłki za nasze pieniądze, a sytuacja w mieście jest coraz gorsza. Jaki rząd takie miasto...brawa dla rządzących.
Szanowne mzk dlaczego osiedle Dubielec niema połączenia z Pawłowicami skoro już mamy obwodnicę i choć jedna linia może jezdzic przez nasze osiedle?
Ponoć w zarządzie MZK oprócz pana Baradzieja, jest jeszcze jeden nasz radny. Ciekawe który?
Jeśli wg MZK nie da się uruchomić nowych linii, bo za dużo kosztuje ich i nie potrafią myśleć itd., to rozpisać przetarg i już. Bo sory, ale busy prywatne nie załatwią komunikacji na poziomie. W R-busie jechałem - ludzie nabici jak sledzie jadą, gorzej niz bydło, potrzebny jkest większy pojazd, przynajmniej w niektórych godzinach. Przydałaby się też komunikacja regularna na dalsze odległości, Gliwice, Katowice, Bielsko-Biała, może i Ostrawa, tam gdzie są miejsca pracy i szkoły wyższe.
komunikacja jest dla nas, czy my dla komunikacji? do k...... nędzy
Gość;czy ty chociaż wiesz coś na temat komunikacji we wspomnianym okresie? Komunikacja działała super! bynajmniej ceny biletów w obrębie miasta nie były zróżnicowane a teraz cwaniaki chcą za dwa przystanki sporo kasy,wolę walić z buta! sami niech jeżdżą i za rykszami niech się oglądają bo pamiętam za komuny te przeguby załadowane!
usunąć wszystkie linie rozlozyc mape miasta i sasiednich miejscowosci i na nowo naniesc przebieh lini z czasami odjazdow ??? takie to trudne ?? komunistyczne MZK nic nie potrafi zrobic?
Od kiedy myślenie w MZK kosztuje więcej? Wystarczy w ramach pracy MZK zaktualizować rozkład, wcześniej kontrolerzy w ramach swoich obowiązków mogą sprawdzić stany napełnienia autobusów. Tu chodzi o korektę rozkładu a nie o stworzenie nowego - ale po co pracować?
R-bus,Z-11,Drabas-wszyscy ci przewożnicy mają teraz tylu klientów że głowa boli,a to wszystko od wtedy gdy bilety kosztują 3,80zł.....
Ten baradziej to niech spada na drzewo. Prywatni przewoźnixy n.p. Drabas robią kasę na przewozach, a dla MZK uruchmienie takiej linii to ogromne koszta i ble, ble ble
MZK już samo się rozpada... widać to po kolejnych gminach które się z tego pośmiewiska wypisują wszędzie się da zrobić coś dla ludzi tylko nie tutaj...
R Bus wozi ludzi jak śledzie, nabite w puszce i mu się to opłaca, a ludzie cierpią, a to żałosne MZK nie jest w stanie uruchomić linii do Rybnika przez Świerklany, albo do Katowic albo do Cieszyna, nic im się nie opłaca, do wszystkiego trzeba dopłacac, do kibla z MZK.
MZK to komunistyczny twór - zlikwidować.
A Baradziej jak zwykle bredzi. Ten gość niewątpliwie potrafi jedno, powiedzieć, że się nie da. Kto go zrobił Prezydentem.
nareszcie ktoś o tym pomyślał, ale znając naszych radnych nic z tego nie wyjdzie. dziadowizna...
No tak, zmiana rozkładu byłaby kosztowna, ale darmowe bilety już się opłacają. WTF?
To jest po prostu Jastrzębie Zdrój,na nic nie maja pieniędzy,ciągle narzekają,a co by to dopiero było jakby mieli jezdzic do 0-00???Strajk murowany....
Nasze miasto zanim dojdzie do cywilizacji to mina jeszcze lata świetlne...
dajcie mi te 10 mln zl a zrobie organizacje jazdy autobusow, podrukuje rozklady i porozwieszam je a z tego co mi zostanie postawie wille i kupie sobie nowe auto :)
Najgorsze jest to jak jedzie pod rząd praktycznie o tej samej godzinie pod rząd 5 a nawet 6 autobusów a póżniej 40 minut zastoju-nie jedzie nic...Ciekawi mnie tylko kto ustalał ten harmonogram jazdy autobusów,wie ktoś może co to za \"mózg\"???
Jak ktoś tego nie umie robić to niech kogos zatrudnią tylko do tego z głową na karku!!!
no i autobus z granicznej na zofiówke!!!
Zmiana rozkładu kosztuje znacznie mniej niż nie działający internet szerokopasmowy i elektroniczny obieg dokumentów. Więcej dopłacono do hali i to w rok po oddaniu do użytku i bez potwierdzenia, że zlecono wykonanie dodatkowych prac.
Zmiana godzin rozkładu jazdy kosztowna? A w jaki konkretnie sposób? Rozumiem, że chodzi o wydruk, by na przystankach pozmieniać? To ma kosztować 10 mln? NA drukarkach swoich niech podrukują w urzędach miasta i w ramach pracy niech porozwieszjaą. A jeśli poprzesuwają godziny, nie dołożą ale poprzesuwają to chyba nie będzie kosztowało 10 mln zł ?!
Jak się chce, to się potrafi, ale tutaj widać się nie chce. Ewidentnie.
Otóż to. I powinny być również linie nocne łączące obrzeżne osiedla. Do 24 godziny by starczyło. Pawłowice-Zofiówka-Jastrzębie, Jastrzębie-Szeroka. Ludzie wracający ze spotkań wszelakich chcąc posiedzieć kapke dłużej muszą po 22 wracać.