środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Przyczyną wypadku w Jas-Mos "ludzkie błędy"

14.01.2011 00:00 | 3 komentarze | raf

Okręgowy Urząd Górniczy w Rybniku przedstawił wnioski ze śledztwa dotyczącego sierpniowego wypadku w kopalni "Jas-Mos", w którym zginęło dwóch górników.

Przyczyną wypadku w Jas-Mos "ludzkie błędy"
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Według OUG do wypadku z 16 sierpnia 2010 roku, podczas którego wykoleiły się wagony kolejki podziemnej, doprowadziły ludzkie błędy i zaniedbania.

JSW w wydanym oświadczeniu zaznacza, że "po wypadku podjęto w kopalni szereg działań technicznych i organizacyjnych mających na celu poprawę bezpieczeństwa i uniknięcie podobnych zdarzeń w przyszłości. Kolejne działania zostaną podjęte po dokładnym zapoznaniu się z wnioskami OUG w Rybniku po zakończeniu dochodzenia w tej sprawie".

- Nie będzie też pobłażliwości w kwestiach personalnych, sankcje w stosunku do osób, które dopuściły się zaniedbań i naruszenia dyscypliny zostaną wyciągnięte - zapowiedział Jarosław Zagórowski, prezes JSW.

Władze spółki wyliczają w oświadczeniu, jak dużo udało się zrobić w celu zapewnienia bezpieczeństwa w kopalniach: -  W kopalni Jas-Mos, podobnie jak w pozostałych kopalniach spółki, przeprowadzona została doraźna kontrola regulaminów transportu i instrukcji wykonywania robót transportowych pod kątem przejrzystości zapisów dotyczących między innymi zachowań w sytuacjach awaryjnych, zakazów wejścia na drogi transportu, zabezpieczeń stanu wyłączania urządzeń i kwalifikacji pracowników, przeprowadzono też kontrolę środków transportu pod kątem skuteczności i niezawodności zabezpieczeń wejść na drogi transportu przed rozpoczęciem ruchu urządzeń. Sprawdza się również, czy pracownicy posiadają wiedzę na temat wniosków z ostatnich wypadków w górnictwie. Dodatkowo w kopalni Jas-Mos wprowadzono łączność bezprzewodową na trasie kolejek spągowych. Uzyskano także zezwolenie dyrektora OUG w Rybniku na jazdę pracowników dostosowanymi do tego przenośnikami taśmowymi i rozszerzono zakres stosowania optyczno-dźwiękowej sygnalizacji ostrzegawczej, która uruchamia się podczas ruchu urządzeń transportowych - czytamy w oświadczeniu.