Władze wydały 2 mln zł na promocję miasta
- Na miejskie gadżety, wielkie imprezy i wyjazdy na międzynarodowe tragi, miasto wydaje grube miliony! - donosi portal naszemiasto.pl. W mijającej kadencji władze wydały ponad 2 miliony złotych na ten cel.
- Produkowanie miejskich gadżetów, tworzenie prezentacji multimedialnych, finansowanie lokalnych drużyn, organizowanie Dni Jastrzębia oraz wystaw na targach promocyjnych, to tylko niektóre z setek działań, jakie podejmuje nasze miasto, żeby wypromować się na zewnątrz. W sumie w mijającej kadencji władze wydały ponad 2 miliony złotych na to, żeby Jastrzębie-Zdrój było rozpoznawalne nie tylko w całym kraju, ale i na świecie - czytamy w portalu.
- Najwięcej wydajemy na produkcję miejskich gadżetów. Możemy się już pochwalić sporym wyborem. Od książek prezentujących historię i najciekawsze miejsca w naszym mieście, po kubki, długopisy, koszulki, czapki i smycze. Wszystkie gadżety rozdajemy na różnego rodzaju targach promocyjnych, w których uczestniczymy. Często wykorzystujemy je również, jako prezent dla gości z zagranicy lub nagrodę w organizowanych przez nas konkursach - wyjaśniała Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka Urzędu Miasta.
Na nowe miejskie gadżety miasto wydaje około 100 tysięcy złotych rocznie, w tym roku było to aż 160 tysięcy. Miasto promuje się też na innych imprezach. - Prezydenci równie chętnie pokazują się i fotografują na międzynarodowych imprezach. Podczas mijającej kadencji władze nie przepuściły żadnej z okazji i odwiedziły m.in. Forum Gospodarcze Śląsk w Katowicach, Europejski Kongres Gospodarczy, Festiwal Promocji Miast i Regionów, Gdańskie Targi Turystyczne i Targi EXPO Real, które odbywały się rok temu w Monachium - przypomina portal.
- Na te ostatnie targi wydaliśmy najwięcej, bo aż 27 tysięcy złotych. Są to jedne z największych tego typu targów. W ciągu dwóch dni odwiedziło je 21 tysięcy osób z 73 krajów - mówi Wołczańska.
Oprócz tego miasto dofinansowuje kluby sportowe. Logo miasta znajduje się na koszulkach piłkarzy i hokeistów. - Sposobem na przyciągnięcie inwestorów i promocję miasta ma być także multimedialna prezentacja, czyli tak zwany wirtualny spacer po mieście, za stworzenie którego miasto zapłaciło prawie 15 tysięcy złotych. Ale na tym nie koniec. Dobrym sposobem na przyciągnięcie do miasta ludzi z sąsiednich gmin są koncerty gwiazd organizowane w ramach Dni Jastrzębia, na które urzędnicy nie szczędzą grosza. Co roku z tej okazji na scenie pojawiają się takie sławy jak: Bajm, Feel, In- Grid, czy Danzel - podsumowuje portal nasze miasto.
Komentarze
7 komentarzy
100tyś na tvkanon jak nie więcej !!!!!!!!
Panie prezydencie! Banery poza miastem! billboardy, spoty telewizyjne! Nie długopisy, breloczki i jastrząbki do wpinania w klapę marynarki! Ma nas być widać poza miastem!!!
Mnie ciekawi gdzie są te materiały promocyjne? Znając życie to pewnie jakieś materiały reklamowe typu długopisy, książeczki są rozdawane radnym i oni rozdają ludziom po znajomości. Promocji w tym żadnej nie ma bo przecież Jastrzębie ma reklamować się poza Jastrzębiem. Chyba mam rację?
Tak, dobrze pamiętam obszerne artykuły z przed ponad roku o tym, że prezydent Janecki ma w \"najbliższych\" terminach stworzyć billboardy interaktywne na każdej drodze wjazdowej do nasze miasta ... No i na terminach się zakończyło ale ... ! Żory dały rade. Rybnik dał rade. Wodzisław dał rade. Widocznie dla włodarzy w naszym mieście bardziej liczy się to czy ul. Żytnia będzie oświetlona czy nie ...
Panie Prezydencie nie tędy droga.
skoro prezydent szuka inwestorów promując miasto w super expresie to dziękuję. Inwestorów Panie Prezydencie szuka sie wśród czytelników innych gazet ;)
straszna kwota ale tej promocji jakoś nie widać. Skoro Prezydent pojmuje promocje jako produkcję gadżetów to niestety nie dziwię się że to miasto wyglada jak wygląda.
Trzeba się promować ale dlaczego tyle tego akurat tuż przed wyborami? :)