Piątek, 5 lipca 2024

imieniny: Karoliny, Antoniego, Filomeny

RSS

Władze wydały 2 mln zł na promocję miasta

10.11.2010 00:00 | 7 komentarzy | raf

- Na miejskie gadżety, wielkie imprezy i wyjazdy na międzynarodowe tragi, miasto wydaje grube miliony! - donosi portal naszemiasto.pl. W mijającej kadencji władze wydały ponad 2 miliony złotych na ten cel.

Władze wydały 2 mln zł na promocję miasta
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Produkowanie miejskich gadżetów, tworzenie prezentacji multimedialnych, finansowanie lokalnych drużyn, organizowanie Dni Jastrzębia oraz wystaw na targach promocyjnych, to tylko niektóre z setek działań, jakie podejmuje nasze miasto, żeby wypromować się na zewnątrz. W sumie w mijającej kadencji władze wydały ponad 2 miliony złotych na to, żeby Jastrzębie-Zdrój było rozpoznawalne nie tylko w całym kraju, ale i na świecie - czytamy w portalu.

- Najwięcej wydajemy na produkcję miejskich gadżetów. Możemy się już pochwalić sporym wyborem. Od książek prezentujących historię i najciekawsze miejsca w naszym mieście, po kubki, długopisy, koszulki, czapki i smycze. Wszystkie gadżety rozdajemy na różnego rodzaju targach promocyjnych, w których uczestniczymy. Często wykorzystujemy je również, jako prezent dla gości z zagranicy lub nagrodę w organizowanych przez nas konkursach - wyjaśniała Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka Urzędu Miasta.

Na nowe miejskie gadżety miasto wydaje około 100 tysięcy złotych rocznie, w tym roku było to aż 160 tysięcy. Miasto promuje się też na innych imprezach. - Prezydenci równie chętnie pokazują się i fotografują na międzynarodowych imprezach. Podczas mijającej kadencji władze nie przepuściły żadnej z okazji i odwiedziły m.in. Forum Gospodarcze Śląsk w Katowicach, Europejski Kongres Gospodarczy, Festiwal Promocji Miast i Regionów, Gdańskie Targi Turystyczne i Targi EXPO Real, które odbywały się rok temu w Monachium - przypomina portal.

- Na te ostatnie targi wydaliśmy najwięcej, bo aż 27 tysięcy złotych. Są to jedne z największych tego typu targów. W ciągu dwóch dni odwiedziło je 21 tysięcy osób z 73 krajów - mówi Wołczańska.

Oprócz tego miasto dofinansowuje kluby sportowe. Logo miasta znajduje się na koszulkach piłkarzy i hokeistów. - Sposobem na przyciągnięcie inwestorów i promocję miasta ma być także multimedialna prezentacja, czyli tak zwany wirtualny spacer po mieście, za stworzenie którego miasto zapłaciło prawie 15 tysięcy złotych. Ale na tym nie koniec. Dobrym sposobem na przyciągnięcie do miasta ludzi z sąsiednich gmin są koncerty gwiazd organizowane w ramach Dni Jastrzębia, na które urzędnicy nie szczędzą grosza. Co roku z tej okazji na scenie pojawiają się takie sławy jak: Bajm, Feel, In- Grid, czy Danzel - podsumowuje portal nasze miasto.