Wtorek, 12 listopada 2024

imieniny: Renaty, Witolda, Czcibora

RSS

Rybnik "umie w internety". Oto jak odpowiada na pytanie Fundacji z Kornic

20.07.2022 13:32 | 42 komentarze | żet

TEKST AKTUALIZOWANY

Billboardy z pytaniem "Gdzie są te dzieci?" można zobaczyć w całej Polsce. Miasto Rybnik postanowiło udzielić nietypowej, wirtualnej odpowiedzi.

Rybnik "umie w internety". Oto jak odpowiada na pytanie Fundacji z Kornic
Ktoś z Rybnik.eu - Miasto Rybnik "umie w internety" - komentują internauci odpowiedź Rybnika na kampanię Fundacji Nasze Dzieci z Kornic. Fot. Miasto Rybnik
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

- Gdzie są TE dzieci? My wiemy - na rybnickich kąpieliskach! - czytamy na Facebooku Rybnika. Do posta dołączone jest zdjęcie billboardu z napisem "TE dzieci są na kąpielisku w Kamieniu!" i fotografii maluchów pochłoniętych zabawą.

- Jest to dzieło photoshopa i człowieka, czyli ma to charakter wirtualny

- mówi Agnieszka Skupień, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnika.

Dodajmy, że podobną akcję zorganizowano wcześniej w Łodzi, gdzie odpowiedzi na pytanie "Gdzie są TE dzieci" udzieliło łódzkie zoo. Jednak w przypadku Łodzi mieliśmy do czynienia z rzeczywistą kampanią reklamową w miejskiej przestrzeni, nie tylko tej wirtualnej.

Kolejna kampania Fundacji Nasze Dzieci

Kampania "Gdzie są te dzieci?" jest finansowana przez Fundację Nasze Dzieci z Kornic. Pytanie odnosi się do demografii Polski. Z billboardu można dowiedzieć się, że w latach 50-tych XX wieku przeciętna rodzina miała piątkę dzieci, w latach 80-tych była to trójka dzieci, a obecnie nie jest to nawet dwoje dzieci.

To kolejne przedsięwzięcie tego typu, które ma związek z naszym regionem, a dokładnie z właścicielem firmy Eko-Okna Mateuszem Kłoskiem, który finansuje działalność fundacji. Przypomnijmy, to dzięki M. Kłoskowi powstał również klasztor sióstr Zawierzanek w Gródczankach oraz Kaplica Wieczystej Adoracji w Żerdzinach. M. Kłosek i Eko-Okna sfinansowały również remont pomieszczeń, w których urządzono Kaplicę Wieczystej Adoracji przy parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Raciborzu.

O Fundacji Nasze Dzieci po raz pierwszy zrobiło się głośno za sprawą kampanii billboardowej o przesłaniu antyaborcyjnym (słynny wizerunek dziecka w fazie prenatalnej wpisany w łono/serce). Później były kolejne kampanie wielkoformatowe, m.in. "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie".

Fundacja jest również zaangażowana w działalność hospicjów perinatalnych. To specjalny system opieki i wsparcia skierowany do rodziców, u których dzieci zdiagnozowano prenatalnie wady wrodzone prowadzące do śmierci podczas porodu lub w niedługim czasie po nim.


Zobacz również:

Ludzie:

Mateusz Kłosek

Mateusz Kłosek

Właściciel firmy Eko-Okna.