Wjechał na przejazd kolejowy, chwilę później utknął między rogatkami. "Do tragedii brakowało naprawdę niewiele"
Nawet 30 tys. zł grzywny grozi kierującemu, który pomimo braku możliwości kontynuowania jazdy wjechał na strzeżony przejazd kolejowy. - Do tragedii zabrakło naprawdę niewiele, a kierujący samochodem mężczyzna za swoje skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie odpowie przed sądem - przekazują śląscy policjanci.
30 maja kilkanaście minut po 15.00. Na strzeżony przejazd kolejowy w ciągu ul. Kopernika w Wodzisławiu Śl., pomimo braku możliwości kontynuowania jazdy, wjechał mężczyzna kierujący samochodem marki skoda. Chwilę po tym, z uwagi na nadjeżdżający pociąg, opuszczone zostały rogatki i kierowca utknął na przejeździe.
- Żeby uniknąć zderzenia z pociągiem, 51-latek był zmuszony wjechać pod opuszczony już szlaban. Do tragedii brakowało naprawdę niewiele - przekazują śląscy policjanci, publikując przy tym nagranie z tego zdarzenia. Za swoje skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie kierowca odpowie przed sądem. Grozi mu nawet 30 tys. zł grzywny. Zwróćmy uwagę, że to nie pierwsza taka sytuacja w tym miejscu. Szerzej o problemie pisaliśmy kilka lat temu w artykule pn. Skrzyżowanie, korki i przejazd kolejowy. To może być śmiertelny miks.
Mundurowi przypominają, że uczestnik ruchu lub inna osoba znajdująca się na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, a także kierujący pojazdem, który narusza zakaz: objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór na przejeździe kolejowym, wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie zapór lub półzapór zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone, oraz wejścia lub wjazdu na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały, przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych wjeżdżania na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny w wysokości nie niższej niż 2 tys. zł.
Komentarze
33 komentarze
~takaprawda (188.137. * .26)
TY ZAPŁACISZ MANDAT Z TEGO DEBILA ????
"Eurokołchoz nie ustaje w wysiłkach by zwiększyć bezpieczeństwo na drogach oczywiście naszym kosztem."
piszesz komentarze
NIE PIJ !!!
Eurokołchoz nie ustaje w wysiłkach by zwiększyć bezpieczeństwo na drogach oczywiście naszym kosztem. Od 1 lipca homologacje uzyskać mogą tylko pojazdy wyposażone w aktywny system ograniczenia prędkości maksymalnej. Ten system może na podstawie wiedzy o położeniu pojazdu ograniczać prędkość z jaka kierowca może w danym miejscu jechać (system zamkniety) lub tylko informować o przekroczeniu prędkości (system otwarty). I tak źle i tak niedobrze. W pierwszym będziemy jeździc zgodnie ze znakami i ani km/h szybciej, a w drugim każde przekroczenie powyżej dozwolonej prędkości które kierowca zignoruje może być wychwycone przez system a na koniec miesiąca kierowca dostanie rachunek do zapłacenia za mandaty. Współczesne auto składa się z coraz większej ilości drogich gadżetów, a jeździ tak przy okazji. Dlatego auta sa coraz droższe a klient płaci za obligatoryjne dodatki czy je chce czy nie.
Winny jest pojazd biały i nigdy tego nie negowałem, a ty zachowujesz się jak osoba od egzekwowania prawa ~Art_28_PRD (193.169. * .48) strasznie emocjonalnie podchodzisz do tego. Gdyby każdy miał tak zamkniętą głowę to by nic nowego na świecie nie powstawało.
Co do maszynisty i mojego filozofowania mogę tylko tyle powiedzieć że przy obecnym rozwoju automatyki to powinien wcześniej dostać sygnał że na przejeździe coś jest nie tak, a nie dopiero hamować jak wizualnie to zobaczył.
Ale na to chyba trzeba poczekać aż z zachodu kupimy odpowiednie systemy z firmy A.....
A póki co jak to ktoś wcześniej powiedział jak ktoś głupi i wjechał niech zginie.
~Qwerty24 (80.238. * .152) tak szczerze co jeszcze wymyślisz ??
oby nie to że w całej tej sytuacji
przedstawionej na filmiku
będziesz uporczywie dowodził że to wina maszynisty pociągu ????????
~Qwerty24 (80.238. * .152) nie masz asa w rękawie to tworzysz brednie i teorie spiskowe
" czy kierowca czerwonego pojazdu nie powinien dostać także mandatu ?"
nie! nie powinien dostać mandatu ponieważ jego zatrzymanie było związane z ruchem
przed nim stanął inny pojazd więc się zatrzymał
"wszystkie maszyny i systemy należy projektować tak żeby były idioto odporne". Absolutnie się z tym nie zgadzam bo to wymaga wydawania publicznych, czyli także moich pieniędzy, oraz oducza myślenia . Za swoje błędy powinni płacić idioci.
@Qwerty24 jeśli ktoś świadomie wjeżdża na przejazd - to niestety musi brać pod uwagę, że może zginąć. Tak samo jak ktoś zignoruje znak ustąp pierwszeństwa lub czerwone światło na skrzyżowaniu. Jeśli chodzi o styk pociąg-auto to niestety to drugie nie ma żadnych szans. Pociągi są masywniejsze, jeżdżą szybko, a auto to plastik plus kawałek blachy.
jeszcze jedna sprawa czy kierowca czerwonego pojazdu nie powinien dostać także mandatu ?
"Zabrania się zatrzymywania pojazdu w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu, zarówno przed i za rzeczonym przejazdem".
ale jak widać w praktyce zdarza się że co jakiś czas zostanie ktoś uwięziony, wszystkie maszyny i systemy należy projektować tak żeby były idioto odporne (czyli pomóc idiotą i nie tylko każdy może mieć słabszy dzień). I widać także po ludzkich zrachowaniach że mają opór przed wyłamywaniem szlabanów. Przecież to nie jedyny taki przypadek, w tv pokazywali nawet karetkę na takim szlabanie.
~Qwerty24 (80.238. * .152)
i zobacz jeszcze raz filmik
tam wyraźnie widać że kierowca czerwonego pojazdu zatrzymuje się zaraz za szlabanem
miał miejsce
po co wjeżdżał kierowca białego pojazdu ?
~Qwerty24 (80.238. * .152)
wytłumacz mi twoje twierdzenie:
" bo jeżeli kogoś zostanie uwięziony między szlabanami " ??? cytat z komentarza
jak ten ktoś będzie respektował przepisy PRD art.28 jak również pisze wnikliwy
to fizycznie nie jest to możliwe !
Qwerty poczytaj art.28 prawo o ruchu drogowym,tam wszystkiego się dowiesz
Qwerty nie filozofii,z powodu głupoty kierowców PKP ma stawiać szlabany 20 metrów od torów? No bo jakby tak przypadkiem tir czy autobus tak miał zamiar wjechać,to może szlabany dać 25 metrów od toru. Weź już lepiej nie pisz,bo coraz większe głupoty piszesz,a wystarczy aby kierowca zastosował się do przepisów kodeksu drogowego
nie do końca zrozumieliście intencje, bo ja wcale nie bronie tych kierowców tylko odnośnie mojego wpisu odnośnie projektowania szlabanów, chodziło mi o bezpieczeństwo, bo jeżeli kogoś zostanie uwięziony między szlabanami to nie chodzi chyba wam o to by za kare na nim zginął, no ale ok jak rozumie są tu osoby w 100 % w każdej sytuacji bezbłędne.
Do Qwerty 24 @ty to sobie daj spokój,poczytaj kodeks drogowy i wtedy z sensem zabieraj głos,bo inaczej te twoje wpisy są tak głupie,jak zachowanie tego kierowcy,wszystko w temacie
~Qwerty24 (185.246. * .51) proste
wina będzie tego co został zablokowany na tym przejeździe
przepisy jasno stanowią masz się upewnić że nie jedzie pociąg
oraz że masz miejsce za poprzedzającym cię pojazdem
na bezpieczne zajęcie miejsca za przejazdem
tak po chłopsku
dojeżdżasz do przejazdu (obojętne czy z szlabanami czy bez)
stajesz aż pojazd przed tobą na tyle odjedzie
abyś ty mógł tam wjechać
czegoś jeszcze nie rozumiesz ?
Jeśli jedziesz w kierunku Turzy to ci nie wolno wjechać w obręb przejazdu jeśli ZA przejazdem nie masz miejsca bo jeśli wjedziesz na przejazd a pojazd przed tobą będzie chciał skręcić w lewo to może cię na tym przejeździe zablokować tak jak to opisałeś. To jest takie proste że już prostsze nie może być.
to moje pytanie do was skoro przepis taki prosty, przejazd przy cmentarzu komunalnym, jeżeli ktoś w ostatniej chwili zdecyduje się skręcić na cmentarz komunalny (jadąc w kierunku Turzy( zasygnalizuje to w ostatniej chwili), a zablokują go pojazdy z przeciwka, a tu ktoś będzie jechał w kierunki turzy za nim i zostanie na przejeździe to czyja wina, jak on to udowodni że kierunkowskaz był włączony w ostatniej chwili,
Nie rozumiem tych którzy wymyślają swoje przepisy ruchu drogowego. One są w opisanej sytuacji proste. Jeśli za przejazdem (czyli za szlabanem po drugiej stronie) nie ma miejsca to nie wolno na przejazd wjechać. Tam jest prosty odcinek i widać czy da się tak zrobić czy trzeba poczekać przed przejazdem aż się za przejazdem zrobi miejsce. Facet złamał ten przepis więc nie ma nad czym dyskutować.
ja nie twierdze że nie powinien dostać mandatu, ani tego że tak należy robić, proszę o czytanie ze zrozumieniem. Twierdze że było by bezpieczniej ponieważ by zjechał ze zjazdu co widać zresztą pojazdy już przed nim odjechały a on stoi bo szlaban go uwięził. Być może by maszynista nie musiał hamować.
pozytywna sprawa z tej sytuacji jest taka ze ten idiota wspomoze budzet pokazna kwota
~Qwerty24 (185.246. * .51) fajnie że odpisałeś
piszesz : "nowoczesny szlabany mają tylko szlaban przy wjeździe na przejazd,"
tak jak piszesz mają szlaban tylko na wjeździe oraz mają czerwone pulsujące światło
tylko powiedz mi dlaczego ten kierowca mając dwa szlabany
na wjeździe i wyjeździe plus pulsujące światło czerwone
wjechał na ten przejazd ???
Do Qwerty24@ nie ośmieszają się,mam nadzieję że nie masz prawa jazdy,bo inaczej jesteś tak niebezpieczny na drodze jak ten kierowca . Kara wysoka,bo policz jakie byłyby skutki jego głupoty. Smutne jest to że ktoś próbuje tłumaczyć to zachowanie,a niestety można tam zobaczyć wielu kierowców podobnie zachowujacych się. Z monitoringu tego przejazdu wielu byłoby ukaranych.
@Qwerty24 są różne klasy przejazdów. Osoba z tak niską wiedzą jak ty - nie powinna nigdy posiąść prawa jazdy!
chyba nie zrozumiałeś co napisałem, nowoczesny szlabany mają tylko szlaban przy wjeździe na przejazd, a ten szlaban chyba trochę już ma, co do wyłamania też wątpię czy było by łatwo.
dlatego są kolizje i wypadki i dalej będą
jak mamy ludzi myślących tak jak ~Qwerty24 (84.17. * .6)
WINNY PROJEKTANT SZLABANÓW
pytanie po co tam szlaban był, było by bezpieczniej jak był by tylko dla pieszych krótki, po co przy zjeździe z torów szlaban na tym pasie. Krytyki dużo i mądrowania się a można taki przejazd zrobić bezpieczniejszy.
Można także oddalić szlabany od torów w razie właśnie takiego chowania się, żeby było miejsce.
A przy wjeździe do cmentarza jest przejazd bezpieczny ?
Przepisy przepisami, rozum ludzi którzy to projektują i odpowiadają powinien więcej przewidywać.
Do poniżej # masz rację,tam można zobaczyć każdego dnia takiego kierowcę,albo parkującego na torach czekając aż zmienią się światła na skrzyżowaniu,albo jadących kiedy szlabany zaczynają się opuszczać,swoistą rosyjska ruletka
Kiedys na widok takiego idioty przejezdzajacego na czerwonym na przejezdzie kolejowym znaczaco pistukalam sie pi glowie to debil stanol i jakies pretensje.Do kaxdego takiego ma pociag wiechac i juz.
Przepisy są proste: Jeśli nie ma miejsca na kontynuację jazdy za skrzyżowaniem zabrania się wjazdu na skrzyżowanie - a przejazd kolejowy jest rodzajem skrzyżowania. Kropka.
Akurat zachował się dobrze,miejsca jest wystarczająco,nie trzeba łamać rogatek i ponosić koszta!On miał być duchem świętym,że akurat będzie taki korek,że nie przejedzie a za chwile zaczną migać światła?Nie widzę tu niestosownego zachowania kierowcy
Przecież to Wodzisław Śląski, tu można robić wszystko! Tu policja, straż miejska nie robi nic! Można parkować w zabytkowym parku, można jeździć bez rur wydechowych, można pędzić przez miasto setką nikogo to interesuje. Można mówić i mówić policja i tak nie będzie pracowała.
Takich kierowców można tam zobaczyć prawie każdego dnia, nie wiem czy oni zapoznali się z kodeksem drogowym, najwyraźniej widać że nie.