Kolejna ofiara oszustwa. Straciła 1000 zł
Przejmowanie kont społecznościowych i podszywanie się pod najbliższych lub znajomych to kolejna z metod działania oszustów. W taki oto sposób kolejna żorzanka dała się nabrać i straciła pieniądze.
Oszust podszył się pod znajomą kobiety
27 stycznia po godzinie 15.00 jedna z żorzanek otrzymała wiadomość za pośrednictwem znanego komunikatora społecznościowego z zapytaniem o to, czy ma możliwość płatności „BLIK”-em. Osoba podszywająca się pod znajomą posiadała wiedzę na temat poprzednich rozmów i zwracała się po imieniu do „swojej” koleżanki. Pieniądze te miały służyć do zrobienia płatności w Internecie i szybkiej wysyłki towaru, a sama miała nie mieć aktywnej usługi „BLIK” w swoim banku.
Wypłacił z konta 1000 zł
Oszust nie odebrał połączeń telefonicznych za pośrednictwem komunikatora, ale nadal prosił o pomoc. Z racji, iż koleżanka nie posiadała również takiej opcji, to poprosiła o pomoc swoją 36-letnią córkę, a ta wygenerowała kod. Chwilę po tym w jednym z bankomatów w innej części województwa oszust wybrał 1000 zł uszczuplając konto kobiety.