środa, 13 listopada 2024

imieniny: Stanisława, Mikołaja, Krystyna

RSS

Kolejna ofiara oszustwa. Straciła 1000 zł

28.01.2022 17:47 | 1 komentarz | AgaKa

Przejmowanie kont społecznościowych i podszywanie się pod najbliższych lub znajomych to kolejna z metod działania oszustów. W taki oto sposób kolejna żorzanka dała się nabrać i straciła pieniądze.

Kolejna ofiara oszustwa. Straciła 1000 zł
Kobieta straciła 1000 zł, fot. poglądowe pexels
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Oszust podszył się pod znajomą kobiety

27 stycznia po godzinie 15.00 jedna z żorzanek otrzymała wiadomość za pośrednictwem znanego komunikatora społecznościowego z zapytaniem o to, czy ma możliwość płatności „BLIK”-em. Osoba podszywająca się pod znajomą posiadała wiedzę na temat poprzednich rozmów i zwracała się po imieniu do „swojej” koleżanki. Pieniądze te miały służyć do zrobienia płatności w Internecie i szybkiej wysyłki towaru, a sama miała nie mieć aktywnej usługi „BLIK” w swoim banku.

Wypłacił z konta 1000 zł

Oszust nie odebrał połączeń telefonicznych za pośrednictwem komunikatora, ale nadal prosił o pomoc. Z racji, iż koleżanka nie posiadała również takiej opcji, to poprosiła o pomoc swoją 36-letnią córkę, a ta wygenerowała kod. Chwilę po tym w jednym z bankomatów w innej części województwa oszust wybrał 1000 zł uszczuplając konto kobiety.