Oszustwo na bankowy link. Ofiarami padły studentka i nauczycielka
43-letnia nauczycielka i 22-letnia studentka z Żor straciły po 2 tysiące złotych. Obie kobiety na popularnym portalu sprzedażowym wystawiły swoją ofertę. Kiedy do jednej i drugiej zadzwonił rzekomy kupiec umówiły się na transakcję i w celu jej sfinalizowania kliknęły w przesłany link.
Niestety każdy z nich prowadził na fałszywą stronę banku, łudząco przypominającą prawdziwą. Tam poproszono je o wpisanie danych dostępowych do konta, a następnie zatwierdzenie transakcji specjalnym kodem, który został do nich wysłany sms-em. Po przeprowadzeniu tych operacji okazało się, że zamiast otrzymać wpłatę nauczycielka i studentka zostały okradzione. Oszuści za pomocą podanych przez nich danych włamali się na konto i wypłacili pieniądze.
Metoda na pracownika banku i aplikacja
To nie jedyny sposób oszustów bankowych. Inna mieszkanka Żor straciła blisko 10 000 zł po telefonie fałszywego pracownika banku, który nakłonił ją do zainstalowania aplikacji, dzięki której wyczyścił jej konto. Zobacz więcej - Mieszkanka Żor straciła blisko 10 000 zł metodą na... pracownika departamentu bezpieczeństwa