Przed zimą do serwisu marsz. Najwyższy czas zadbać o auto
Jak przygotować auto, by podczas zimy sprawowało się bez zarzutu – rozmawiamy z naszym ekspertem z raciborskiego Autoserwisu Premio Madag
Zima to trudny okres nie tylko dla kierowców, ale także dla ich aut. Szczególnie w Polsce, gdzie co chwila kierowcy muszą zmagać się ze zmianami pogody, śniegiem, błotem lub złą nawierzchnią.
Kierownik Auto Serwisu Premio Madag jest pewny, że większość zimowych problemów, jakie napotykają kierowcy wynika z ich błędów i zaniedbań w przygotowaniu auta do sezonu – Te problemy w najlepszym przypadku skutkują unieruchomieniem lub awarią auta, ale w najgorszym mogą zakończyć się nawet poważnym wypadkiem – przekonuje. Dlatego warto zastosować się do kilku zasad.
Zmień opony na zimowe
Najlepiej zmieniać opony z letnich na zimowe, kiedy średnia temperatura kształtuje się poniżej 7 0C. – Zadbajmy o bezpieczeństwo swoje i innych. Zachęcam żeby nie zwlekać ze zmianą opon do czasu kiedy pojawi się pierwszy śnieg – mówi nasz ekspert.
Posmaruj uszczelki
Kierowcy, którzy po kilku godzinach postoju na mrozie nie chcą niespodzianki przy próbie otwarcia swojego samochodu, powinni wziąć sobie do serca kilka cennych wskazówek. – Warto posmarować specjalnym preparatem wszelkie uszczelki w drzwiach. To uchroni nas przed ich uszkodzeniem – przestrzega pracownik Madagu.
Uwaga na jakość płynu w chłodnicy i stan świec
Przed zimą warto również sprawdzić co dzieje się pod maską silnika. W chłodnicy nie może znajdować się płyn, który łatwo zamarza. Jego parametry muszą pozwolić na użytkowanie samochodu w temperaturze co najmniej – 20 stopni. Jeśli nie jesteśmy pewni czy nasz płyn spełnia wymagania warto udać się do mechanika, który sprawdzi jego parametry za pomocą specjalnego miernika. Właściciele samochodów z silnikiem diesla powinni również sprawdzić stan świec żarowych, które w razie zużycia przed nadchodzącą zimą koniecznie trzeba wymienić. W przeciwnym razie właściciel diesla po postoju na mrozie może mieć problemy z uruchomieniem pojazdu.
Słaby akumulator na mrozie auta nie zapali
Warto również odwiedzić elektromechanika i sprawdzić stan swojego akumulatora. – W niskich temperaturach znacznie spada jego wartość. Słaby, zużyty akumulator w zimie może po prostu zawieść i auta nie odpalimy – mówi nasz rozmówca. Jak dodaje na mrozie pojemność akumulatora może spaść nawet o jedną czwartą. Przy większym mrozie może po prostu zabraknąć elektryczności na zapalenie auta.
Wymień filtry
Posiadacze samochodów wyposażonych w klimatyzację powinni również sprawdzić stan filtrów pyłkowych. Te mogą bowiem okazać się albo bardzo zanieczyszczone, albo wilgotne. – W pierwszym wypadku napływ powietrza do wnętrza kabiny nie będzie taki jak powinien, w drugim zaś przypadku auto będzie w środku parować co skutecznie utrudni kierowanie autem, bo szyby w aucie będą cały czas zaparowane –kończy kierownik Madagu.
Opr. (mk)
Czy wiesz że:
13 listopada wchodzą weszły w życie nowe przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów. Opłata za badanie ma być pobierana przed jego rozpoczęciem. Obecnie to wydatek 98 zł. Dodatkowo opłata ewidencyjna wynosi 1 zł. Kolejną zmianą jest przepis dotyczący samochodów, które nie przejdą przeglądu. Informacja o negatywnym wyniku badania trafi do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Ten punkt ma zdaniem pomysłodawców spowodować, że inni diagności będą posiadać informacje o tym dlaczego dany pojazd nie przeszedł okresowego przeglądu. Ustawodawca chce wyeliminować przypadki, gdy kierowca jeździ do różnych stacji, by mimo wszystko uzyskać pieczątkę.
Tekst sponsorowany
Komentarze
3 komentarze
Ja uważam, że wymiana opon jest potrzebna, zawsze wymieniam dla bezpieczeństwa moich dwóch córeczek. A że jestem wygodny to zamawiam z logistyki opon. Mają super wybór, no i nie trzeba łazić po tych sklepach.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Pewnie, że warto wybrac się do serwisu. Ja oprócz tego zmieniam opony w wulkanizacji, przy okazji zawsze sprawdzą mi tam czy wszystko z nimi ok. Czasem trzeba dolać płynu - też doleję. No i jedyna zmora jaka zostaje to kwestia zamarzających uszczelek, ale też już nie jest to takie straszne odkąd odkryłem to: https://k2.com.pl/produkty/k2-sil-300-ml na bazie silikonu i uszczelki prawie w ogóle nie przymarzają.