Lipiec tragiczny dla motocyklistów. Średnia wieku zmarłych to 33 lata
Ostatni miesiąc był najniebezpieczniejszym w ostatnich latach dla motocyklistów na śląskich drogach. W wyniku wypadków drogowych z ich udziałem, życie straciło aż 10 kierujących tymi maszynami. Zmusza to policjantów do jeszcze większego nadzoru nad tą grupą uczestników ruchu drogowego i jej edukacji.
Materiał wideo:
"Czarna seria" rozpoczęła się 1 lipca w Ustroniu, gdzie zginął 42-letni motocyklista a zakończyła się 31 lipca w Wiśle śmiercią 28-letniego kierowcy jednośladu. Pomiędzy pierwszym a ostatnim dniem lipca nie było jednego tygodnia, w którym nie zginąłby kierujący tymi pojazdami, zaś tylko w drugiej połowie miesiąca doszło do 7 śmiertelnych wypadków motocyklistów.
Nie ma reguły co do dnia tygodnia, czy też godzin w jakich doszło do tych tragedii. Wypadki te miały miejsce zarówno w dni robocze jak i weekendowe, motocykliści ginęli wczesnym porankiem, w ciągu dnia jak i w nocy. Do siedmiu zdarzeń doszło w obszarze zabudowanym, gdzie dopuszczalna prędkość wynosiła 50 km/h, zaś trzy wypadki zdarzyły się na głównych śląskich szlakach komunikacyjnych tj. DK 1, DK 81 i DK 94. Wszyscy, którzy zginęli, to mężczyźni ze średnią wieku nieco ponad 33 lat. Biorąc pod uwagę ogólną liczbę osób zabitych na śląskich drogach, w lipcu motocykliści stanowili aż 37% ofiar, gdy z ponad 2,87 mln zarejestrowanych w województwie śląskim pojazdów, motocykle stanowią niespełna 5% (dane z 2016 r.).
Wstępne czynności na miejscu zdarzeń wskazują, że w większości przypadków przyczyną była zbyt duża prędkość, jednak są też i takie zdarzenia, w których motocykliści stracili życie na skutek nieustąpienia pierwszeństwa przejazdu przez kierujących samochodami. Ta "czarna seria" zmusza do jeszcze większego zwrócenia uwagi zarówno przez kierujących samochodami na motocyklistów jak i policjantów do kontroli przestrzegania przepisów, w tym przede wszystkim limitów prędkości przez kierowców jednośladów. W najbliższym czasie spodziewać się można wzmożonych działań policjantów drogówki, mających poprawić bezpieczeństwo motocyklistów.