Nowe trasy rowerowe - wyraź opinię
Powstanie kompleksowy system tras rowerowych, które połączą atrakcje Wodzisławia Śląskiego, Radlina i Rybnika. Radlin czeka na sugestie mieszkańców w tej sprawie.
W Radlinie wraca temat nowych tras rowerowych w mieście. Na stronie www.rowery.radlin.pl udostępniona jest treść nowego dokumentu w tym temacie, czyli „Studium głównych tras rowerowych Miasta Radlin”. Oprócz tego zamieszczona jest tam również mapka nowych tras rowerowych w wersji online. Mapka przedstawia przebieg nowych dróg rowerowych (komunikacyjnych) oraz przebieg nowych tras rekreacyjnych, których realizację miasto planuje w dalszej przyszłości.
- Te działania mają związek z konkursem, który zostanie ogłoszony jesienią przez marszałka Województwa Śląskiego i będzie dotyczył dofinansowania budowy nowych dróg rowerowych, które powinny spełniać funkcję komunikacyjną - tłumaczy Marek Gajda, rzecznik Urzędu Miasta w Radlinie.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest powiązanie radlińskich dróg rowerowych z węzłem przesiadkowym, który będzie budowany w Wodzisławiu Śląskim. Dlatego Radlin planuje realizację projektu w partnerstwie właśnie z Wodzisławiem.
Da to również gwarancję ujednolicenia standardów tras w obu miastach. Dodatkowo trasy zaplanowano w ten sposób, aby przy granicy z Rybnikiem (rejon tężni w Radlinie i zabytkowej kopalni Ignacy w Rybniku) również płynnie przejść z trasy w Radlinie na trasę rybnicką. W efekcie ma to dać kompleksowy system tras rowerowych, które połączą atrakcje Wodzisławia Śląskiego, Radlina i Rybnika.
- Zachęcamy do obejrzenia projektu tras na części radlińskiej oraz zgłaszanie swych uwag. Można zgłaszać swoje sugestie do 22 kwietnia osobiście w Wydziale Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Radlin (budynek C, pierwsze piętro), mailowo na adres: fundusze@radlin.pl oraz telefonicznie pod nr: 32 45 90 247 - podkreśla rzecznik radlińskiego urzędu.
Komentarze
9 komentarzy
Zobaczcie z którego roku jest artykuł i zapytajcie tych urzedasów co zrobili. Pogadali zaistnieli przed wyborami zapewne.
Budujcie wreszcie te ścieżki rowerowe a nie gadajcie tyle bo jesteśmy w ogonie europy.Wstyd!
Kto chce pojeździć na fajnej trasie niech sie wybiere do Silherowic tam drogą na Ostrawa ( bardzo mały ruch w soboty ,niedziele prawie żodyn ) na most i w prawo na ścieżka rowerowo kiero prowadzi przez cało staro Ostrawa ,koło zamku ,aż do Fridka-Mistka . Kto bydzie mioł jeszcze chęci to przez Mistek może prać fajną trasa aż na Łyso Hora .( warto ). Co do naszych nowo budowanych tras to yno przyklasnyć lepszy coś niż nic !
@adam77 - no to sam widzisz... 160 m od tężni są tory po których raz na jakiś czas przejedzie pociąg elektryczny. Natomiast parkingu ani drogi przy tężniach nie ma. Rozumiem, że "przejechałeś się" tam za pomocą na google maps? To sprawdź dokładniej. A ja odwiedziłem te miejsca osobiście będąc kiedyś na Kujawach służbowo, auto trzeba było zostawić daleko od tężni. Natomiast w Radlinie 5 m od tężni jest droga i parking. Solanka może się unosić gdzie chce ale smród z aut i kopcących chałup niestety ją "osłabia" bo zamiast solanką jedzie smrodem. Pomysł dobry ale lokalizacja i wykonanie fatalne.
Dobrze że radni zajeli się trasami rowerowymi bo w naszej gminie jest ich jak na lekarstwo,jest przynajmniej nadzieja że coś ruszy w temacie.
@Arteks - nie wiem kajś Ty widzioł w Inowrocławiu "strefa ochronna" przy tężni :-) Niecałe 160 m od solanki są glajzy PKP większe niż w Rybniku i droga gminna przy której ta kole radlińskiej tężni to polno dróżka :-) Ciechocinek to samo - jedna droga biegnie przy samych tężniach , do drugiej jest koło 100 m. A czamu? Bo żodnych stref ochronnych się przy tężniach nie robi. Solanka unosi się bezpośrednio YNO przy tężniach a nie 500 czy nawet 200 metrów dalej ;-)
@mhl999 - nie "pojechałem" ale byłem w tężni w Inowrocławiu i Ciechocinku. Tam jest duża strefa ochronna, chyba z 500 metrów od tych obiektów nie ma możliwości zaparkowania. A w Radlinie z jednej strony kopcą chałupy, z drugiej ruszające spod tężni auta...
Arteks poleciałeś po bandzie z tymi elektrycznymi pojazdami ;) Ile ich jest w subregionie? Budowa nowych tras czy ścieżek? Hehe, jak patrzę na "sukces" wodzisławskich ścieżek/tras, która jedna z nich biegnie ulicą Kopernika to pozostaje przyznać ci rację, że urzędnicy wolą coś odbębnić niż zrobić porządnie. Mnie ciekawi kiedy urzędnicy zrobią konkurs na najciekawszą ścieżkę, gdzie owo "naj" można interpretować na wiele sposobów. Dobre jakościowo akcesoria rowerowe powinny być nagrodami pocieszenia + koń pociągowy w postaci dobrego roweru tudzież bonów na rower/akcesoria, bo ludziska mają różne potrzeby. Inna kwestia która mnie bardzo ciekawi czy szumne "centrum przesiadkowe" będzie posiadało prysznice, które przy wypożyczalni rowerów były by wręcz wskazane. Skoro mam przyjechać do wodzisławia śląskiego by przesiąść się na rower to wzięcia prysznica, po upalnym dniu nie byłby niczym złym, ale.... ;-)
Jeśli Radlin chce naprawdę poważnie traktować tężnię jako produkt turystyczny to powinien zrobić coś z kopcącymi chałupami wokół, a parking przy tężni powinien być dostępny tylko dla aut elektrycznych. W przeciwnym razie koło tężni zamiast solanki czuć będzie paliwo z diesli i dym ze śmieciuchów... Trasy rowerowe jak najbardziej tak ale nie chodzi tylko o wytyczenie w terenie jak do tej pory ale autentyczne nowe ścieżki i drogi rowerowe traktowane na równi z drogami, a nie jak coś "przy okazji" albo "alibi" dla urzędników, że coś robią.