Piątek, 27 grudnia 2024

imieniny: Jana, Żanety, Fabioli

RSS

Nie miałeś prądu po wichurze z 8 lipca? Sprawdź, czy przysługuje Ci bonifikata

15.07.2015 14:08 | 18 komentarzy | żet

Jeśli czas usuwania awarii przekroczył termin zawarty w umowie, klientom Tauronu przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej.

Nie miałeś prądu po wichurze z 8 lipca? Sprawdź, czy przysługuje Ci bonifikata
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania części klientów Tauron Dystrybucja. W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województw dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego).?

Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:

  • ponad 3 000 interwencji służb energetycznych,
  • ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia,
  • ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia,
  • kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć.

Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim, mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli.

- W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie - informuje Tauron.

Pomimo intensywnych prac nie wszędzie udało się usunąć awarie w wymaganym umową czasie. - Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Informujemy, że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej. Aby taką bonifikatę uzyskać, prosimy o wypełnienie wniosku umieszczonego na stronie internetowej i przesłanie na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23 - informuje Tauron.

Pobierz Tauron_Dystrybucja_wniosek_o_udzielenie_bonifikaty.pdf Pobierz Informacja o sposobie wyliczenia bonifikaty dla klientów zasilanych z sieci niskiego napięcia.docx

źródło: Tauron Dystrubcja, oprac. żet