Inwentaryzację budynku możesz wykonać dobrowolnie i samodzielnie
Przypominamy mieszkańcom o obowiązku aktualizacji bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) w przypadku uruchomienia nowego źródła ciepła, wymiany (np. po uzyskaniu dotacji z Programu Czyste Powietrze) lub wyłączenia z użytkowania. GINB informuje również o tym jak wykonać samodzielnie inwentaryzację budynku.
14 dni na zgłoszenie zmian
Obowiązek zgłoszenia źródła ciepła w terminie 14 dnia mają również właściciele nowo wybudowanych budynków oddanych do użytkowania. Celem złożenia deklaracji jest pozyskanie rzetelnych i wiarygodnych informacji od mieszkańców na temat używanych źródeł ciepła co wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów budynku oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Jednocześnie Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego informuje o rozszerzeniu bazy CEEB o dodatkowe informacje i dane, które można wprowadzić do systemu. Chodzi tu przede wszystkim o inwentaryzację budynku.
Na czym polega inwentaryzacja budynku?
Inwentarycja parametrów technicznych budynku jest całkowicie dobrowolna i decyzja o jej realizacji należy do właściciela bądź zarządcy budynku. Można ją wykonać samodzielnie za pośrednictwem strony internetowej ceeb.gov.pl
Polega ona na zebraniu informacji dotyczących danego budynku potrzebnych z punktu widzenia utraty ciepła i emisji CO2. W efekcie przeprowadzona inwentaryzacja pozwoli uzyskać uproszczoną analizę efektywności energetycznej budynku, która pozwala ocenić stan budynku i może pomóc lepiej zarządzać kosztami ogrzewania.
Szczegóły dostępne są na stronie CEEB.
Za treści zawarte w publikacji dofinansowanej ze środków WFOŚiGW w Katowicach odpowiedzialność ponosi Redakcja