SPAR rzuci wyzwanie Tesco i Biedronce
Dziennik Gazeta Prawna podaje, że polska sieć handlowa już niedługo zacznie podgryzać Tesco i Biedronkę.
Sieć sklepów spożywczych SPAR, znana głównie na południu Polski, wychodzi z cienia. Po przejęciu przez grupę kapitałową Bać-Pol chce walczyć z Tesco i Biedronką.
Holendrzy, do stycznia 2010 r. właściciele sklepów, zdecydowali się na sprzedaż sieci, dając jednak licencję na używanie nazwy. Nowy właściciel, polska grupa kapitałowa Bać-Pol, dysponuje 16 oddziałami w kraju i 9 hurtowniami cash & carry. To ułatwi rozwój sieci SPAR.
SPAR jest marką sklepów znanych tylko na południu Polski. Funkcjonują one jednak w całej Europie. Największy rynek to Austria. SPAR ma 1,4 tys. marketów. W Polsce sklepów było do niedawna tylko 61. To jednak ma się zmienić po przejęciu sieci przez Bać-Pol, polską grupę kapitałową. Do końca roku ma powstać jeszcze 25 sklepów, a do końca 2015 nowa placówka ma być otwierana co tydzień. – Zmienimy również asortyment i działania marketingowe – zapowiada Wojciech Bystroń, prezes SPAR Polska.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej