Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Opinie na Google Maps – warto im zaufać?

20.03.2024 10:59 | 0 komentarzy | MK

Dla wielu użytkowników, którzy chcą po raz pierwszy skorzystać z oferty nieznanej dotąd im firmy, opinie na Google Maps są jednym z kluczowych elementów, jakimi kierują się, dokonując decyzji zakupowych. Recenzje klientów, którzy mieli już styczność z konkretnym przedsiębiorstwem, mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Dzięki temu mogą nas przestrzec przed nieuczciwymi biznesami, jak również promować lokalne działalności. Często jednak internauci zastanawiają się, czy faktycznie opinie na Google Maps są rzetelne i prawdziwe. Czy warto im zaufać i wyłącznie na ich podstawie podejmować decyzje zakupowe? Podpowiadamy.

Opinie na Google Maps – warto im zaufać?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak działają opinie na Google Maps?

Opinie na Google Maps są to recenzje publikowane przez konsumentów w wizytówce firmy na tej platformie. Dodawanie takich opinii jest możliwe dzięki usłudze Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie dla właścicieli firm, które jest bezpośrednio powiązane z Google Maps. Dzięki temu opinie na temat danego przedsiębiorstwa widoczne są nie tylko w aplikacji z mapami, ale także wprost z poziomu wyników wyszukiwania. 

Użytkownik, który korzystał z usług danej firmy, może wystawić opinię na jej temat. W tym celu powinien określić poziom swojej satysfakcji oznaczany za pomocą od jednej do pięciu gwiazdek. Dodatkowo może napisać recenzję i zamieścić zdjęcia. Średnia ocen wystawionych przez klientów jest widoczna bezpośrednio w wizytówce firmy. Użytkownicy mogą zobaczyć również, ile zostało wystawionych recenzji. W związku z tym moje opinie Google Maps dla wielu osób stanowią łatwo dostępne i istotne źródło informacji o tym, jak konkretna firma postrzegana jest przez osoby, które miały z nią już styczność.

Jakim opiniom na Google Maps warto zaufać?

Opinie na Google Maps powinny być zamieszczane przez użytkowników, którzy faktycznie korzystali z usług danej firmy i mogą wypowiedzieć się na temat jej oferty. Bardzo często jednak takie komentarze pisane są również przez nieuczciwą konkurencję lub przez pracowników przedsiębiorstwa, którzy chcą ocieplić jego wizerunek. Dlatego czytając takie recenzje, powinniśmy zwracać uwagę na kilka aspektów, aby mieć pewność, że mamy do czynienia z wiarygodną opinią. 

Warto zaufać opiniom, które są wystawione przez klientów chętnie recenzujących różne firmy. To, czy dany użytkownik często wystawia opinie, możemy sprawdzić, klikając w jego profil – wówczas pojawią się również inne jego recenzje. Zawsze podejrzane powinny być dla nas oceny wystawiane przez użytkowników, którzy do tej pory nie umieścili żadnych innych recenzji, a więc jedyną oceną, jaka jest przypisana do ich profilu, jest ta dotycząca funkcjonowania tylko jednej firmy. Pamiętajmy również, że żadne przedsiębiorstwo nie spełni oczekiwań wszystkich swoich klientów. Dlatego pojedyncze negatywne opinie na tle dziesiątek lub setek pozytywnych, są absolutnie normalnym zjawiskiem i powinny nas utwierdzić w tym, że są one prawdziwe.

Czy opinie na Google Maps są wiarygodne?

Opinie na Google Maps pomagają kreować wizerunek firmy. Mają one znaczenie również dla częstotliwości oraz pozycji wyświetlania wizytówki w wynikach wyszukiwania. Dlatego firmy, które chciałyby mieć realny wpływ na decyzje swoich klientów, zwracają uwagę na ten kluczowy czynnik. Z punktu widzenia marketingowego dobrą praktyką jest odpowiadanie na recenzje internautów. Wówczas firma pokazuje, że zależy jej na dobrych relacjach ze swoimi klientami i szanuje zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze na swój temat. Jeżeli więc widzimy, że przedsiębiorstwo odpowiada na komentarze internautów, najprawdopodobniej opinie te są wiarygodne. 

Zwracajmy uwagę również na to, czy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie w wizytówce firmy, nie pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie. Takie działanie może świadczyć zarówno o spamie nieuczciwej konkurencji, jak i wykupieniu pozytywnych ocen przez firmę. Dlatego najbardziej wiarygodne są opinie, które pojawiają się co jakiś czas i wystawiane są przez osoby posiadające w swojej zakładce również inne recenzje. Pamiętajmy, że zarówno nieautentycznie pozytywne, jak i negatywne opinie mogą pochodzić od osób, które nie korzystały w rzeczywistości z usług firmy lub są to działania nieuczciwej konkurencji. Czasami nawet przedsiębiorstwa, które mają niską opinię w wizytówce Google, w rzeczywistości są rzetelnymi firmami, lecz spotkały się z atakiem nieuczciwej konkurencji.

Materiał zewnętrzny