Sobota, 28 grudnia 2024

imieniny: Teofili, Godzisława, Antoniego

RSS

Dlaczego CRM może usprawnić pracę w Twojej firmie?

19.03.2024 15:30 | 0 komentarzy | MK

Prowadząc firmę, która ma kilku pracowników i wielu klientów często dochodzimy do momentu w którym coraz trudniej jest nam zarządzać całym procesem realizacji zamówień. Nieefektywny przepływ informacji i złe dzielenie zadań pomiędzy pracowników powoduje niepotrzebne przestoje i problemy. Z pomocą przyjść może na wtedy odpowiednie oprogramowanie. Jednym z podstawowych programów na które powinniśmy zwrócić uwagę jest system CRM. Czym on jest i jakie funkcje powinien zawierać?

Dlaczego CRM może usprawnić pracę w Twojej firmie?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • czym jest system CRM
  • w jakich sytuacjach program CRM może wspomóc naszą firmę
  • co powinno się zawierać w systemie CRM
  • jak podjąć się wdrożenia systemu CRM

System CRM to doskonałe narzędzie służące do zarządzania relacjami z klientami. Pomaga on zarówno w obsłudze bieżących klientów jak i pozyskiwaniu nowych, potencjalnych klientów poprzez np. działania marketingowe. Dlatego warto dowiedzieć się o nim więcej.

Czym jest oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management)?

System klasy CRM to oprogramowanie, które wspiera komunikację firmy z klientami. Przy pomocy oprogramowania CRM możemy śledzić relacje z klientem na każdym etapie jego kontaktu z naszą firmą – od momentu pierwszego kontaktu z naszą ofertą, poprzez etap sprzedaży, aż po interakcje związane z posprzedażową obsługą klienta.

Dzięki oprogramowaniu CRM możemy zbierać informacje o zachowaniu klienta we wszystkich kanałach komunikacji: e-maili, rozmów telefonicznych, kliknięć w reklamy czy z kontaktów przez media społecznościowe. Przy pomocy systemu CRM dowiemy się, który klient odwiedził stronę WWW firmy, który media społecznościowe, a który rozmawiał z konsultantem na czacie. Dzięki tak szczegółowym informacjom możemy dokładnie sprofilować potrzeby konkretnego klienta i dostarczyć mu to, czego potrzebuje aby zdecydować się na zakup naszego produktu lub usługi.

Co powinien posiadać dobry system CRM?

Pierwszym kryterium na jakie powinniśmy zwrócić uwagę jest sama konstrukcja rozwiązania które chcemy zakupić. Mamy do wyboru chmurowy system CRM, który działa tak samo na każdym urządzeniu i z dowolnego miejsca na ziemi. Taki mobilny system CRM jest bardzo pomocny jeśli działamy na dużym terenie i mamy rozrzuconych pracowników na dużym obszarze. Dzięki skorzystaniu z takich rozwiązań CRM pracownicy mogą łatwo dodawać i korzystać z informacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych, co znacznie skraca czas potrzebny na podjęcie koniecznych działań. 

Istnieją też stacjonarne rozwiązania CRM. W takim programie CRM instalowanym na firmowych komputerach w siedzibie firmy (lub zdalnie podłączonych do sieci firmowej) możemy przechowywać bardziej poufne informacje, które nie powinny opuszczać naszej firmy. 

Narzędzia CRM powinny przede wszystkim wspierać użytkowników systemu CRM, czyli nas i naszych pracowników. Podstawowe funkcje systemu CRM to automatyzacja sprzedaży, raportowanie działań klientów, prognozowanie sprzedaży, zarządzanie danymi klientów, automatyzacja procesów biznesowych, komunikacja w zespole, wspomaganie workflow. Funkcjonalności CRM są różne i zależą od specyfiki branży i konkretnej firmy. Dlatego warto wybrać wdrożenie CRM, które ma możliwość jak największej personalizacji i dostosowania systemu do naszych potrzeb. Dzięki temu nie zapłacimy za funkcje, z których nie będziemy korzystać, a dodatkowo zyskamy takie, które w naszym biznesie są niezbędne. 

Gdzie kupić systemy CRM?

Chcąc zainwestować w system CRM warto skorzystać z usług firm specjalizujących się we wdrażaniu tego rodzaju systemów. Przy wdrożeniu CRM powinniśmy zadbać, aby był on dostosowany do naszych potrzeb, umożliwiał łatwe i szybkie zmiany w dostępności funkcjonalności i abyśmy otrzymali pełne wsparcie od producenta bądź firmy wdrażającej podczas całego okresu korzystania z niego. 

Gdy już wybierzemy odpowiedni system CRM powinniśmy dobrze zaplanować jego wprowadzenie do firmy. Poprawne wdrożenie systemu CRM jest kluczowe, aby działał on sprawnie i pracownicy umieli go prawidłowo obsługiwać. Dzięki temu będzie przekazywał poprawnie dane. 

Materiał zewnętrzny