Czwartek, 28 listopada 2024

imieniny: Zdzisława, Lesława, Gościerada

RSS

Uczniowie SP 4 w Raciborzu mogą śmiało powiedzieć, że są EKO

25.10.2023 12:00 | 0 komentarzy | kama

Ile wody zużywamy w ciągu minuty pod prysznicem? Jakie jest najbardziej ekologiczne paliwo? Ile śmieci w ciągu roku produkują mieszkańcy Raciborza? Na te oraz wiele innych pytań uczniowie SP 4 poznali odpowiedzi podczas warsztatów RecyklON. W zajęciach wzięły udział klasy: 4a, 4b, 5a, 6a, 6b oraz ich nauczyciele.

Uczniowie SP 4 w Raciborzu mogą śmiało powiedzieć, że są EKO
Uczniowie SP 4 w Raciborzu mogą śmiało powiedzieć, że są EKO
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Pierwsza część eventu miała charakter edukacyjny i polegała na projekcjach filmów. W filmie pt. "Wszystko o odpadach", Jan Makowski z Raciborskiego Centrum Recyklingu omówił jak wygląda cykl recyklingu w Raciborzu.

Kolejny film przedstawiał uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 "Mechanik” w Raciborzu opowiadających o alternatywnych źródłach energii. Karol Herba, Natalia Smołka i Piotr Cwik z kierunki technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej odpowiedzieli m.in. co to jest panel fotowoltaiczny, jak z wiatru pozyskać prąd oraz jak działa pompa ciepła?

Panie z Wodociągów Raciborskich Ewa Pośpiech i Agnieszka Kostera opowiadały jak ważne jest oszczędzanie wody.

Uczniowie Budowlanki Joanna Tatarczyk, Weronika Toman, Klaudia Gross i Piotr Turlejski z kierunku technik analityk w krótkich scenkach zaprezentowali jak należy żyć ekologicznie.

Warto również zapoznać się z materiałami na temat tego jak działa raciborska kompostownia

oraz Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, czyli PSZOK 

Druga część zajęć miała charakter warsztatowy. Uczniowie mieli za zadanie prawidłowo posegregować odpady, po czym wzięli udział w interaktywnym quizie na platformie Kahoot, w którym w każdej grupie wyłoniono trzech laureatów, którzy dostali nagrody rzeczowe. Każdy uczestnik otrzymał też certyfikat uczestnictwa oraz specjalny planer do obserwacji domowych nawyków.


"Niniejszy materiał powstał w ramach dofinansowania ze środków NFOŚiGW z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Funduszu Ekologii".